háló

Közpénz nem vész el, csak átalakul. A K-blog ezt a különös fizikai jelenséget vizsgálja.

pokhalo_ado_2_b_kicsi.jpg

EU hírek

EU hírek

ms-kitek.png

Infografika

Átláthatóság

Modern városok

English materials

legyel_az_onkentesunk.png

Facebook

Címkék

1% (3) 2014 (1) 2018 (1) adatigénylés (43) adatok (55) adatozz okosan (22) adatsprint (3) adatvédelem (4) adatvédelmi (1) Áder János (1) adócsalás (1) afganisztán (1) afrika (3) agrártámogatások (10) ajándék (1) algoritmusok (1) alkotmánybíróság (3) alkotmányozás (1) állami szféra (4) állás (3) amsterdam (1) antikorrupció (36) anti korrupció (26) asp (3) ÁSZ (2) átlátható (1) átláthatóság (171) atomenergia (1) atomerőmű (2) ausztria (1) Azerbajdzsán (2) a szomszéd kertje (2) Bahrein (1) balkán (1) ballmer (1) bánkitó (1) bell and partners (1) berlusconi (1) bíróság (1) bizottság (2) biztos (1) bkk (1) bolívia (1) bosznia hercegovina (1) bővítés (1) btk (1) budapest (4) bulgária (1) bunda (1) cégek (2) cenzúra (3) chile (1) chilecracia (1) ciklusértékelő (1) civilek (7) civilzseb (3) civil kapocs (1) CÖF (2) compr (4) conspiracy for democracy (2) crowdsourcing (3) csalás (2) csányi (6) csatorna (1) Csehország (1) daimler (1) databoom (1) dél-korea (1) demokrácia (3) direkt36 (1) dk (2) e-government (1) egészségügy (4) egyesült (2) egyesült királyság (2) egyiptom (1) együtt (1) együtt2014 (1) ekd (2) elnökség (1) english (11) ensz (2) eötvös károly közpolitikai intézet (1) építőipar (7) érdekérvényesítés (1) erzsébet (2) esemény (2) észtország (1) eu (35) eurobarometer (2) európai (2) eu elnökség (1) évvégi (5) exszabi (1) ezaminimum (11) e governance (1) facebook (2) fehér könyv (1) felcsút (2) felejtéshez való jog (1) fidesz (3) fizetések (1) flier (3) földbérlet (1) forgóajtó (1) fotó (1) franciaország (1) futball (1) garancsi istván (1) geodézia (1) goldenblog (1) görögország (2) GRECO (1) gruevszki (1) Grúzia (3) gyógyszergyártás (1) gysev (1) hackathon (4) hacks hackers (1) hálapénz (5) hamburg (2) helsinki bizottság (1) heves (1) hillary clinton (1) hírlevél (2) hódmezővásárhely (1) honlap (1) honvédelmi (1) Horváth András (1) horvátország (1) Hungary (1) idegenforgalom (2) igazságszolgáltatás (1) infografika (50) információszabadság (44) ingatlan (4) integritás (1) international (3) internet (4) internetpenetráció (1) IPI (1) izland (3) játék (1) jobbik (2) jogalkotás (16) k-monitor (14) k-teszt (4) kalifornia (1) kampány (16) kampányfinanszírozás (27) kdnp (1) KEHI (2) kenőpénz (1) képviselő (3) képzés (1) kerényi imre (1) kincstár (1) királyság (2) költségvetés (7) konzultáció (1) kormányzati adatok (1) koronavírus (2) korrupció (27) korrupciós séta (2) közadatok (4) közbeszerzés (44) közérdekű (3) közérdekű bejelentő (3) Közgép (2) közgép (10) közpénz (27) külföld (56) kultúra (3) k monitor (50) Lázár János (4) légifotó (1) leisztinger (7) lengyelország (4) libéria (1) liget (1) lmp (2) lobb (1) lobbi (8) macedónia (1) magánszektor (2) magyarország (56) mahir (2) MÁK (6) máv (2) média (8) media (2) meetup (3) mentelmi bizottság (1) mészáros lőrinc (8) mezőgazdaság (10) microsoft (1) miniszterelnökség (3) minisztérium (2) mnb (2) MNV (2) mobilapp (3) modern városok (7) moldávia (2) montenegró (1) mozgaskorlatozott (1) mszp (2) mtva (1) munkaerőpiac (1) mvh (2) NAIH (5) NAV (3) navalnij (3) NCTA (3) németország (6) nemzetbiztonság (1) nepotizmus (1) népszavazás (1) nerhotel (4) new york (1) ngm (1) nhit (1) NIF (1) nkoh (2) nyerges (6) nyílt adat (2) nyílt kormányzás (19) obama (2) OGP (21) OGP16 (1) OHÜ (2) OKFN (5) oktatás (1) olaszország (1) olimpia (1) önkéntes (3) önkormányzat (34) opencorporates (1) Open Knowledge (3) Orbán Ráhel (1) orbán viktor (5) oroszország (9) országgyűlés (3) összeférhetetlenség (2) ösztöndíj (1) pakisztán (1) paks (2) PallasAthene (1) párbeszéd magyarországért (1) parlament (6) pártfinanszírozás (12) pártok (9) pénzmosás (1) per (5) politika (2) politikusok (1) porto alegre (1) portugália (1) posta (1) prestige media (1) privacy (1) privatizáció (2) program (2) psi (2) publimont (1) putyin (1) rágalmazás (1) red flags (3) RekonstrukceStatu (1) rendelet (1) replicationsprint (1) részvétel (13) revolving door (1) right to know (1) rogán cecília (1) rokonok (1) rólunk (1) románia (2) rospil (1) sajtószabadság (5) sarka kata (1) school of data (2) siemens (1) simicska (19) Simon Gábor (1) smart city (3) sopot (1) spanyolország (3) sport (8) strabag (1) sunlight (1) századvég (1) szerbia (2) szerzői jog (1) Szijjártó Péter (1) szlovénia (1) szólásszabadság (2) szponzoráció (1) Tactical Technology Collective (1) takarítás (1) támogatás (12) tasz (11) térkép (12) teszt (1) thales (1) theengineroom (1) timeline (1) titkosszolgálat (1) törvényhozás (4) trafikmutyi (2) transparency (5) trócsányi (1) TTIP (1) tulajdonos (2) tunézia (1) ud (1) ügyészség (2) új nemzedék központ (1) ukrajna (2) uncac (2) unió (1) usa (18) usaid (1) utalvány (1) utazás (6) vagyonnyilatkozat (29) Vagyonnyilatkozatok Hajnala (8) választások (11) vám (1) várhegyi (2) varsó (2) vasút (2) vesztegetés (6) vietnam (1) vitorlázás (1) vizes vébé (2) vizuális (3) Voksmonitor (5) whistleblowing (14) wikileaks (4) workshop (2) young and partners (1) zambia (1) zmne (1) zrt. (1)

Változik valami? - 2019 egy korrupcióellenes szervezet szemével

MerényiM // 2020.01.01.

Címkék: évvégi átláthatóság k-monitor

Milyen volt 2019 a K-Monitor szemével? A közpénzek átláthatóságáért és a korrupció ellen küzdő szervezetként hogyan láttuk az elmúlt évet és milyen megfontolások, célok szerint végeztük a munkánkat? Megköszönve a minket övező figyelmet és támogatást, összefoglaltuk, mit tettünk 2019-ben egy tisztességesebb, szolidárisabb és a közügyeket követő, azt alakító társadalomért, amiben mi élni szeretnénk. Közös ügyeinkben tetterős, boldog új évet kívánunk!

 

 cover.jpg

rajz: remarker.eu

Ugyan bizonyos politikai változások régiószerte jelezték, hogy "nem nőnek a fák az égig" a nacionalista, populista rezsimek számára, hazánkban közös dolgaink alakulása ugyanazon a vágányon haladt, mint a megelőző években. Miközben mindenki látja a szociális ágazat, az egészségügy és oktatásügy alulfinanszírozottságát és ezzel párhuzamosan az értelmetlen pénzszórást, az életszínvonal növekedése sokak számára hihetővé teszi azt a történelmi felemelkedésről szőtt víziót, amit a kormány minden lehetséges csatornán sulykol. A Nemzeti Együttműködés Rendszere érett korszakában van. A kézivezérelt, klientúraviszonyokkal átszőtt rezsim ugyan jól láthatóan képtelen saját kitűzött céljainak elérésére, legyen szó a demográfiai "fordulatról", az uniós vezérszerepről, az államosított közszolgáltatások és az autonómiájától megfosztott közintézmények sikeres működtetéséről, fociról vagy a külföldön is versenyképes nemzeti tőkésosztály létrehozásáról, az erősen központosított végrehajtó hatalom és az ideológiai hegemónia mégis biztosítják a politikai stabilitását. 

Borkai, Simonka, Mengyi, Boldog, Lackner, Balogh Sándor... Korrupciós történetek világították meg, hogyan térítik el helyi erős emberek az állami és uniós forrásokat. A rendszerszintű korrupció, amiről évek óta beszélünk, egyre világosabban rajzolódik ki, hiába érvelnek kormányoldalról amellett, hogy a NER politikai hátszéllel felfutó vállalkozói nem lopnak, csak nyernek. Higgyünk a szemünknek, ebben bizony munka van! A rendszer alsó szintjein persze elhullhatnak figurák, de ezek az ügyek nem érnek el a felsőbb rétegek mintaadó, a helyi embereket klientúrarendszerbe szervező nagykutyáiig. Valódi következményekkel azoknak kell számolnia, akik mögül eltűnik a politikai támogatás: ilyenkor a cégek csődbe mennek, az állami megbízások elillannak, nyomozások indulnak, ez pedig jelentős stabilitást ad a rendszernek. Ez a szilárdság, amit a fékek és ellensúlyok hiánya biztosít, 2019-ben is megmaradt. Nem indultak a rendszer alapvető működését firtató nyomozások a felsőbb politikai-gazdasági-rokoni körök zűrös ügyeiben, és úgy tűnik, hogy ha nem is a tervezett tempóban, de zajlik a bíróságok bedarálása is. Polt Pétert újabb 9 évre főügyésszé választották. A kontrollvesztett végrehajtó hatalmat uraló szűk csoporttal szemben 2019-ben sem tűnt fel érdemi formális vagy informális ellensúly. Nem ért révbe népszavazási kezdeményezés, nem bukkantak fel autonóm, ágazati vagy más érdekcsoportok érdekével összekapcsolódó szereplők a hatalmi eliten belül, az ellenzéki összefogás stratégiája valamint az önkormányzati pozíciók jelentette erő egyelőre még bizonytalan. A sajtó végzi a dolgát, de az elmúlt évek átrendeződése után nem csak szimbolikus értékű az idei évben bevezetett parlamenti "karám". A Médiatanács újabb 9 évig működik majd ellenzéki tag nélkül, a kormányzati kampányok tízmilliárdjai pedig tovább áramlanak az elfideszesített, majd "önként átadott", központi irányítás alatt álló médiacégekhez. Ha épp nincs üzenet, akkor a közpénzen vett reklámon annyi áll: Boldog karácsonyt! A 90 milliárdból működő MTVA továbbra is a párt szócsöve, az ellenzéki képviselők hiába akcióztak, nem tudták elérni, hogy ott saját hangjukon szólaljanak meg, civil ügyekből, témákból pedig csak az jelenhet meg, ami a központi üzenetekkel egy irányba mutat. "Egy szót, ami fontos, és kértek, hogy mondjuk el..." Ezt is a saját fülünkkel hallottuk 2019-ben.

Adott tehát egy rendszer, ahol az állami vagyont ellenszolgáltatás nélküli sajátítja ki politikai és személyes célokra egy igen szűk csoportHogy a társadalom egészének a céljai és érdekei összhangban lennének az ő elképesztő mohósággal képviselt érdekeikkel, abszurd gondolat. Ha az állam informatikai eszközöket szerez be egy cégtől, vagy szoftverlicenszeket vásárol, közös érdekünk, hogy ezt a szükséges mennyiségben és kedvező, piaci verseny révén leszorított áron tegye, e cégek profitérdekével szemben azonban nem, hogy látványos szabadságharcot nem vív a kormány, de időről időre az ő oldalukra áll az adófizetőkével szemben. 2019-re visszatekintve nem tudunk olyan nyilvános súrlódást felidézni, ahol egy ágazat minisztere a saját területéért harcolva ölre ment volna a NER eme logikájával a forrásokért. Márpedig a rendszerszintű korrupcióval szembeni ellensúlyt képviseleti demokráciának, jogállamnak és erős, szolidáris civil társadalomnak hívják, ahol szervezett érdekcsoportok versenyeznek a forrásokért, korlátozva a magán- és csoportérdekek önkényes érvényesítését. A gazdasági konjunktúra és a bőségesen elérhető uniós finanszírozás ugyan rövid távon ellene hat annak, hogy ez itthon konfliktusok során keresztül megképződjön és megerősödjön, mégsem hiábavaló a társadalmi kontrollért dolgozni. Úgy látjuk, bár a korrupció intézményi kockázataira rámutató "hagyományos" civil tevékenység, a szabályozási reformokért való lobbizás és a nemzetközi jó példák népszerűsítése továbbra is feladata egy korrupcióellenes szervezetnek, 2018-as évértékelőnk tételmondatának megfelelően új utakat is ki kell taposni, ami a tisztán szakmai, szakpolitikai munka mellett hozzájárul a társadalmi kontroll erősítéséhez. A fejnehéz hatalomnak ellensúlyt képező autonóm közösségek munkájához a K-Monitor a maga eszközeivel járul hozzá. Segítünk napvilágra hozni és használni az állam működésével kapcsolatban egyre szélesebb körben elérhető adatokat, eszközöket teremtünk az állam szakmai zsargonokba csomagolt működésének érthetőbbé, átláthatóbbá tételéhez és hozzá kívánunk járulni az olyan intézményes formák elterjedéséhez, amelyek becsatornázzák és a politika alapjává teszik az állampolgári igényeket. 

 

Demokrácia kicsiben: átlátható, részvételi önkormányzatokok

abc.pngAz év talán legkomolyabb K-Monitoros sikere az októberi önkormányzati választások előtt zajlott Ez a Minimum! kampányunk, amelyett az Átlátszóval és a TI Magyarországgal közösen indítottunk. 400-nál is több képviselőjelölt tett nyilvános vállalást az átláthatóság intézményi minumumának rendeletbe foglalása mellett, közülük több, mint 200-an kerültek be több, mint 60 magyar település képviselő-testületébe (16-an polgármesterként). Azóta gőzerővel dolgozunk azon, hogy a vállalásokból valódi, kézzel fogható eredmények szülessenek: párbeszédet indítottunk a képviselők között egy workshop megszervezésével, számos helyi politikussal beszéltünk a szabályozás kapcsán és mintarendeletet is megfogalmaztunk. Közel tucatnyi határozat született a program pontjainak való megfelelésről, 2020 első félévében pedig megszülethetnek az első, Ez a Minimum!-os rendeletek is, többek közt a Fővárosban, ahol a testület egyhangúlag tett hitet a program mellett, és a tervezetet várhatóan társadalmi vitában csiszolják majd minél példaértékűbbre. Az átláthatóság mellett a társadalmi részvétel itthon fájdalmasan hiányzó jó gyakorlatainak terjesztéséért is dolgoztunk. A Zuglóban már második éve használt költségvetési átláthatósági eszközünk tovább fejlődött, várhatóan a 2020-as év büdzséjét már több hazai település így fogja bemutatni. Az oldal nyílt forráskódú, bárki beletöltheti az adatait, amihez segítséget is adunk annak, aki ezt igényli. A költségvetési dokumentumok közérthetőségét segíti Költségvetési ABC című kiadványunk, ami 50 oldalon át mutatja be az önkormányzatokra vonatkozó szabályokat és segít értelmezni egy település költségvetési rendeletét civilek, állampolgárok számára. E kiadványhoz kapcsolódóan több költségvetési sulit is tartottunk vidéki városokban helyi civileknek.

kiadvany_cover.pngA költségvetési folyamat nyitottságát segítendő, gőzerővel dolgozunk egy részvételi költségvetést bemutató tanulmányon, ami 2020 februárjában készül el. A döntéshozók szemléletformálását szolgálta a Helyi Együttműködések Rendszere című kiadványunk is, amit a választások után adtunk közre és el is postáztunk a számos önkormányzati döntéshozónak. Az eszköztárral is kiegészített, színes kiadvány olyan témákat tárgyal, mint a közadatok használata, a részvételi költségvetés, az állampolgári tanácsok intézménye, vagy a digitális részvételi platformok jó gyakorlatai. Nemzetközi szakértők meghívásával 2019 júniusában Conspiracy for Democracy címmel workshopot és konferenciát is rendeztünk ezekről, melynek előadásai online is elérhetőek. A civilek és döntéshozók részvételével lezajlott esemény több résztvevője talán nem is sejtette, hogy idén októberben mamndátumot szerez majd saját településén - reméljük, sikerült őket inspirálnunk, és bele mernek majd vágni a részvételi alapokon álló önkormányzásba. Az önkormányzati téma hangsúlyos volt itt a blogunkon is, számos jó gyakorlatot és témát feldolgozunk Varsó városi konzultációs technikájától az átadás-átvétel kérdésein keresztül az ukrán Prozorro.Sale árverési platformig és a reykjavíki részvételi költségvetési folyamatig. Talán nem hiúság azt gondolni, hogy ha az új városvezetők közül valaki komolyan máshogy akarja csinálni az önkormányzást, mint eddig bárki, az akarva-akaratlanul belefut majd ezekbe az anyagainkba. Épp ez a cél, a látókörbővítő tanulmányírást és elemzést 2020-ban is folytatjuk, reményeink szerint már magyar esetekkel is foglalkozva.

 

Korrupció, közpénz, kartell, közbeszerzés - volt dolgunk bőven

2_1.pngLegrégibb projektünk, a K-Monitor sajtóadatbázisa idén is közel 2000 cikkel bővült, nagyrészt önkénteseink kitartó segítségének köszönhetően. Amellett, hogy a ma már több, mint 40 ezer elemet tartalmazó oldal külsején is dolgoztunk, az adatokat is elemeztük: íme az elmúlt évtizedek korrupciós híreinek főszereplőiről szóló anyagunk. A facebookon napi szinten tolmácsoljuk a korrupciós híreket, és mivel a közösségi oldal algoritmusa - igen káros módon - már sokkal kisebb teret enged a hagyományos híroldalak tényfeltáró cikkeinek, komoly feladatunk lett, hogy ezeket a közérdeklődésre számot tartó ügyeket akár saját tartalommal is, de eljuttassuk az emberekhez. Közel 16 ezren vagyunk, de van hová fejlődnünk. A munkánk elemi része a cikkek és adatok feldolgozása (és szakértő tolmácsolása) mellett az állami szektor működésének monitorozása. 2019-ben több, mint 100 adatigénylést adtunk be, köztük olyan elemzésekhez, mint az állami szervek automatizált algoritmusait felmérő-feltáró nemzetközi kutatás. Küldtünk adatkérést Svájcba, Svédországba és az EU-hoz is. Részt vettünk a "Háború más eszközökkel - A Kreml energiapolitikája - 2019" címmel megjelent kutatás magyar fejezetének megírásában. Az elemzést a bukaresti Expert Forum szerkesztette, a magyar fejezet szerzője Deák Gy. András. Már hagyományosnak mondható, hogy újra elemeztük a torz agrártámogatási rendszer adatait, amihez települési szintű támogatás-kezelőt is készítettünk. A témában később egy New York Times cikk is megjelent, ami szintén támaszkodik a K-Monitor anyagára.

010mol.png2019-ben két választás is volt Magyarországon, ilyenkor pedig a választók tájékozódását, informálódását Voksmonitorral is segíteni szoktuk, melynek célja, hogy a legfontosabb szakpolitikai témában be tudd lőni, melyik jelölthöz állsz a legközelebb. Sokan kitöltötték az EU-s kiadást és az ősszel a fővárosi verziót, ahol Tarlós, Karácsony és Puzsér programjait, nekünk adott válaszait vettük alapul a teszthez. Utóbbi angolul is megjelent, hogy a nálunk élő és szavazó külföldiek is tájékozódhassanak. Az Andrássy Egyetemmel együttműködve az önkormányzati választásokra számos kerületre és vidéki városra is készült választást segítő alkalmazás (Vokskabin), ebben is benne volt a munkánk. Szintén a tájékozódást, a felfoghatatlanul nagy összegek közérthetővé lefordítását segíti a 2019 elején megjelent alkalmazásunk, a COMPR, a projektben az Index volt a médiapartnerünk. Az év talán legtöbb pozitív visszajelzését kapó K-Monitoros eszköze az önkéntes programozók bevonásával készített parlamenti felszólalás-kereső, ami a hivatalos oldalnál jobb felhasználó élményt nyújtva segít kutatni az 1990 után felszólalásokban. Megszállottan foglalkozunk adatokkal, ezt mutatja a szintén 2019-ben publikált "Infomusic - Közbeszerzési zenegép" fantázianevű projektünk, melynek keretében adatból csináltunk zenét, és így hoztuk közelebb az állami működés bizonyos visszásságait. A projekttel - a JazzaJ szuper kreatív zenészeinek társaságában - a Trafóban, az Aurórában és a pécsi Szabadkikötőben is jártunk.

Visszatérő témánk a kampányfinanszírozás és a kamupártok tevékenysége. A Facebook nyilvánosan elérhető hirdetési adatait alaposan kiveséztük és kereshetővé tettük idén ősszel, a kamupártok káros ténykedésére és a még mindig nyitva tátongó jogi kiskapura pedig adatigénylések nyomán saját anyagainkban és a Partizán kiválóan sikerült oknyomozó filmjében is felhívtuk a figyelmet. A csatorna tényfeltáró munkáját tucatnyi adatigényléssel támogattuk. Monitoroztuk a közbeszerzéseket Redflags eszközünkkel, és számos uniós pályázatnak is utánamentünk. Egy ilyen ügyben, közel két év után másodfokon lenyomtuk a Pénzügyminisztériumot, így elképesztő viszontagságok árán végre lehetőségünk lesz dokumentumokkal alátámasztani azt az állításunkat, hogy egy önkormányzat nem járt el korrekten, amikor pénzt kért egy EU-s pénzből épült játszótér használatáért. Egy másik fontos, tízezreket érintő témával is foglalkoztunk: a "téli rezsicsökkentésből" kimaradók tüzifa-támogatásával. Rámutattunk: számos önkormányzat igen hatékonytalanul költi el a 12 ezer forintot, így természetben bizonyos településeken mázsányi fát kapnak az emberek, máshol azonban mindössze néhány zsáknyit. Talán egyedüliként foglalkozunk a Kormány Modern Városok Programjával: a szkennelt papírokon elérhető adatokat évek óta adatbázisba és térképre visszük, de rendszeresen frissül a multiknak adott támogatásokat bemutató, adatalapú anyagunk is. De ha ez nem volna elég, májusban egy színvonalas szakmai eseményt tartottunk a szülészeti hálapénzről - ez a téma 2020-ban hangsúlyosabb lesz a munkánkban.

 

Mindezt részben a ti támogatásotokból!

quarkton_book_drive.pngA 2019-es évet négy állandó munkatárssal csináltuk végig, 2020-et pedig új irodavezetővel kezdjük. Az, hogy a fentiekre és még sok minden másra volt időnk és energiánk, miközben rendszeresen nyilatkoztunk a sajtónak és olyan emberekkel találkoztunk, mint Antti Rinne finn miniszterelnök, Mike Pompeo amerikai külügyminiszter, nem lett volna lehetséges a rengeteg önkéntes munka és támogatás nélkül, amit tőletek kaptunk. Ennek csak egy része annak a 141 pártolónak a közel 1,4 millió forint adó 1%-os támogatása, amellyel 2019-ben segítettetek minket és amelyet igyekeztünk megszolgálni. Sokan támogattok minket rendszeres adományozóként (itt mutatjuk be átláthatóan), amiből közel 3 millió forint bevételünk keletkezett a napi működésre és olyan projektekre, amiket másként nem tudtunk volna megcsinálni. Idén először rendeztünk nekik - nektek - támogatói eseményt Arató Krisztinával és Filippov Gáborral, amire 2020-ban is szeretnénk sort keríteni, hogy jobban megismerjük egymást. Az új évtizedre is rengeteg tervünk van, továbbra is égető szükség volna az önkéntes programozókat megszervező Code for Hungary mozgalom beindítására, amire szeretnénk forrásokat találni, hamarosan indul a NER Hotel alkalmazásunk, amit egyelőre még csak az azt közösségi finanszírozásban megtámogatók láthattak: ez az oldal a politikaközeli gazdasági szereplők idegenforgalmi érdekeltségeit viszi térképre. Szeretnénk konkrét, látható eredménnyel járó önkormányzati együttműködéseket kialakítani a korrupciómegelőzés, az átláthatóság és a részvételiség területén. Izgalmas évet zárunk, felemelő volt, hogy sokat dolgozhattunk azon, milyen lenne a jó, átlátható és részvételi helyi kormányzás, és nem csak a korrupt politikusok szennyesével kellet foglalkoznunk. Szeretnénk bővülni és azt a tudást, amit munkánk során felhalmoztunk, minél több ember javára itthon kamatoztatni, hogy végre változzanak a dolgok. Reméljük, ti is úgy látjátok, hogy 2019-ben jó úton jártunk!

 

Nagyon köszönjünk mindenkinek, aki támogatóként, önkéntesként velünk dolgozott 2019-ben! Jövőre is számítunk rátok! Boldog új évet kívánunk minden olvasónknak, barátunknak, pártfogónknak!

 


1 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://k.blog.hu/api/trackback/id/tr6915373876

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Európai téridő 2020.01.02. 09:13:12

Még mindig ki tudtok igazodni a hírek és álhírek - információk és dezinformációk - dzsungelében, internáci balfax hülyelvtársak? Nem gárgyultatok bele a zűrzavar kibogozásába?