háló

Közpénz nem vész el, csak átalakul. A K-blog ezt a különös fizikai jelenséget vizsgálja.

EU hírek

EU hírek

ms-kitek.png

Infografika

Átláthatóság

Agrártámogatások

English materials

Hírlevél

Legfrissebb tanulmányainkról, fejlesztéseinkről értesülj havi beszámolónkból!

 


Hírek

Nincs megjeleníthető elem

Címkék

1% (4) 2014 (1) 2018 (1) adat (3) adatigénylés (89) adatok (99) adatozz okosan (23) adatsprint (3) adatvédelem (6) adatvédelmi (1) Áder János (1) adócsalás (1) afganisztán (1) afrika (3) agrártámogatások (17) ajándék (1) algoritmusok (3) alkotmánybíróság (6) alkotmányozás (1) állami szféra (4) állás (10) amsterdam (1) antikorrupció (70) anti korrupció (44) asp (3) ÁSZ (5) átlátható (1) átláthatóság (245) atomenergia (1) atomerőmű (2) ausztria (1) Azerbajdzsán (2) a szomszéd kertje (2) Bahrein (1) balaton (2) balkán (1) ballmer (1) bánkitó (1) bell and partners (1) berlusconi (1) bethlen gábor alap (1) bíróság (12) bizottság (4) biztos (1) bkk (1) bolívia (1) bosznia hercegovina (1) bővítés (1) btk (1) budapest (15) bulgária (1) bunda (1) c4hu (2) (1) cégek (4) cenzúra (3) cerv (4) chile (1) chilecracia (1) ciklusértékelő (1) civilek (18) civilzseb (3) civil kapocs (1) CÖF (2) compr (4) conspiracy for democracy (3) Corvinus Zrt. (1) covid (1) crowdfunding (4) crowdsourcing (3) csalás (2) csányi (9) csatorna (1) Csehország (1) daimler (1) databoom (1) dél-korea (1) demokrácia (4) direkt36 (1) dk (3) drón (3) e-government (2) egészségügy (19) egyesült (2) egyesült királyság (2) egyiptom (1) együtt (1) együtt2014 (1) ekd (3) elnökség (1) energiaválság (2) english (68) ensz (2) eötvös károly közpolitikai intézet (1) építőipar (10) érdekérvényesítés (3) erzsébet (2) esemény (4) esettanulmány (2) észtország (1) eu (80) eurobarometer (2) európai (3) EU conditionality (18) eu elnökség (1) évvégi (11) exszabi (1) ezaminimum (25) e governance (1) facebook (2) fehér könyv (1) felcsút (3) felejtéshez való jog (1) fidesz (7) fizetések (1) flier (3) földbérlet (1) forgóajtó (1) fotó (1) franciaország (1) futball (1) garancsi istván (1) geodézia (1) goldenblog (1) görögország (2) GRECO (1) gruevszki (1) Grúzia (3) gyógyszergyártás (1) gysev (1) hackathon (5) hacks hackers (1) hálapénz (12) hamburg (2) helsinki bizottság (1) helyi demokrácia a gyakorlatban (1) HET (3) heves (1) hillary clinton (1) hirdetés (3) hírlevél (2) hódmezővásárhely (1) hök (1) honlap (1) honvédelmi (3) Horváth András (1) horvátország (1) Hungary (1) idege (1) idegenforgalom (5) igazságszolgáltatás (5) igazságügyi minisztérium (1) ígyszültem (6) infografika (85) információszabadság (75) ingatlan (5) integritás (2) integritás hatóság (5) international (3) internet (4) internetpenetráció (1) IPI (1) iskola (2) ITM (1) izland (3) játék (3) javaslat (7) jobbik (2) jog (2) jogalkotás (52) jogállamiság (13) jordánia (1) k-monitor (40) k-teszt (4) kalifornia (1) kampány (27) kampányfinanszírozás (44) kamupártok (8) kdnp (1) kegyelem (1) KEHI (2) kekva (11) kemcs (5) kenőpénz (1) képviselő (3) képzés (1) kerényi imre (1) kincstár (2) királyság (2) költségvetés (17) koncesszió (1) konzultáció (3) kormányzati adatok (4) koronavírus (9) korrupció (38) korrupciófigyelő (7) korrupciós séta (2) koszovó (1) közadatok (5) közbeszerzés (55) közérdekű (3) közérdekű bejelentő (6) Közgép (2) közgép (10) közigazgatás (3) közösértékeink (2) közpénz (38) külföld (61) kultúra (4) külügyminisztérium (4) k monitor (72) Lázár János (5) légifotó (1) leisztinger (7) lengyelország (7) libéria (1) liget (2) lmp (2) lobb (1) lobbi (8) macedónia (2) magánszektor (2) magyarország (89) mahir (2) MÁK (6) máv (3) mbvk (1) media (2) média (9) meetup (3) mentelmi bizottság (1) mesterséges intelligencia (1) mészáros lőrinc (13) mezőgazdaság (13) microsoft (1) miniszterelnökség (4) minisztérium (6) mnb (2) MNV (4) mobilapp (3) modern városok (10) moldávia (2) monitoring (1) montenegró (1) mozgaskorlatozott (1) mszp (2) mtva (1) munkaerőpiac (1) mvh (2) naffa (1) NAIH (14) naih (1) NAV (4) navalnij (3) NCTA (3) németország (6) nemzetbiztonság (1) nepotizmus (1) népszavazás (1) nerhotel (9) new york (1) ngm (1) nhit (1) NIF (1) nkoh (3) nyerges (6) nyílt adat (4) nyílt kormányzás (20) nyitott önkormányzat (2) obama (2) OGP (22) OGP16 (1) OHÜ (2) OKFN (5) oktatás (6) olaszország (2) olimpia (1) oltás (1) önkéntes (3) önkormányzat (71) opencorporates (1) Open Knowledge (3) Orbán Ráhel (1) orbán viktor (10) oroszország (11) országgyűlés (4) összeférhetetlenség (4) ösztöndíj (1) pakisztán (1) paks (2) PallasAthene (1) panoráma (3) párbeszéd magyarországért (1) parlament (11) pártfinanszírozás (17) partimap (8) pártok (10) pénzmosás (4) pénzügyminisztérium (7) per (19) plakát (1) politika (2) politikusok (1) porto alegre (1) portugália (1) posta (1) prestige media (1) privacy (1) privatizáció (3) program (2) psi (2) publimont (1) putyin (1) rágalmazás (1) red flags (4) RekonstrukceStatu (1) rendelet (1) replicationsprint (1) részvétel (45) revolving door (1) right to know (1) rogán cecília (2) rokonok (3) rólunk (1) románia (4) rospil (1) RRF (9) sajtóadatbázis (1) sajtószabadság (5) sarka kata (1) Schadl György (2) school of data (2) siemens (1) simicska (20) Simon Gábor (1) smart city (3) sopot (1) spanyolország (3) sport (9) strabag (1) sunlight (1) századvég (2) szerbia (2) szerzői jog (1) Szijjártó Péter (2) szlovénia (1) szólásszabadság (2) szponzoráció (1) sztfh (1) Tactical Technology Collective (1) takarítás (1) támogatás (22) társadalmi egyeztetés (3) tasz (14) tényleges tulajdonos (1) tényleges tulajdonosi nyilvántartás (1) térkép (17) teszt (1) thales (1) theengineroom (1) tihany (1) timeline (1) titkosszolgálat (1) törvényhozás (5) trafikmutyi (2) transparency (5) trócsányi (1) TTIP (1) tulajdonos (2) tunézia (1) UBO (1) ügyészség (3) új nemzedék központ (1) ukrajna (2) uncac (2) unió (2) usa (18) usaid (1) utalvány (1) utazás (12) vagyonnyilatkozat (39) Vagyonnyilatkozatok Hajnala (8) választások (28) vám (1) várhegyi (2) varsó (2) vasút (2) végrehajtói kar (2) vesztegetés (6) vietnam (1) vitorlázás (2) vizes vébé (2) vizuális (4) Voksmonitor (12) Völner Pál (1) whistleblowing (15) wikileaks (4) workshop (3) young and partners (1) zambia (1) zmne (1)

NER Hotel: így állunk

attilaj // 2019.03.09.

Címkék: térkép nerhotel

Tavaly a kormányközeli oligarchák látványos terjeszkedésbe kezdtek a hazai idegenforgalomban. A közbeszerzések révén néhány év alatt meggazdagodott vállalkozói réteg rövid idő alatt bevásárolta magát a legnépszerűbb hazai turistacélpontok hoteljeibe, éttermeibe - majd a szektorba jelentős összegű állami támogatások érkeztek. Ez inspirálta NER Hotel projektünk elindítását: egy olyan alkalmazást gondoltunk ki, ahol könnyen megnézheted, hogy kedvenc éttermed, vagy a hétvégére kinézett szálláshely kinek a tulajdonában áll. Frusztrációűző programot szeretnénk készíteni, ami megkönnyíti a dolgod, ha fontosnak tartod, hogy az elköltött pénz ne a rendszer kegyeltjeiként vagyonosodó üzletembereknél landoljon.

 

hotel_oligarch_2.png

 

A NER Hotel kigondolása után közösségi adománygyűjtést indítottunk, mert az alkalmazás hiteles adatokkal való feltöltéséhez rengeteg cégadatot kell megvennünk, a fejlesztéshez pedig programozókra van szükségünk. Nagyon inspiráló volt, hogy bő egy hónap alatt közel 600.000 forintot kaptunk kis összegű adományokból, amiért nagyon hálásak vagyunk. Mindemellett több programozó is felajánlotta segítségét, a legelhivatottabbakból pedig összeállt egy csapat, akikkel nekiláttunk a NER Hotel elkészítésének.

 

capture_2.PNG

NER Hotel: itt tartunk a program fejlesztésével.

 

A terveinkből azóta egy olyan alkalmazás váza született meg, amelynek segítségével egy online felületen térkép és kereső segítségével lesznek megtalálhatóak a 2010 után a gazdasági racionalitáson túl, politikai kapcsolataik révén milliárdossá vált szereplőkhöz köthető helyek. Egy ehhez hasonló bemutató vizualizációt már tavaly elkészítettünk. Az önkéntes csapat segítségével most azon dolgozunk, hogy ezt ügyesebb és felhasználóbarátabb felületté alakítsuk. Célunk, hogy akár okostelefonról, akár számítógépről nyitod meg az oldalt, néhány lépésben megtaláld a ellenőrizni kívánt éttermet, kocsmát, szállodát, kempinget vagy épp borászatot. Egy egyszerű felületet készítünk, ahol a hely alapvető adatain (név, cím, üzemeltető cég) túl ellenőrizheted azt is, miért került fel az oldalra a helyszín és hogyan kapcsolódik egy-egy NER lovaghoz.

A fejlesztés előtt egy kérdőívben kérdeztük meg a projekt támogatóit, hogy milyennek látnák szívesen a NER Hotelt. A többség asztali gépen (70%) vagy mobilra optimalizált weboldalként (68%) böngészné, főképp a Balaton (84%) és Budapest (81%) szállodáit (97%), kocsmáit (95%) és kempingjeit (86%). A tulajdonos mellett szükségesnek láttátok a NER lovag kategória pontos leírását. Támogatóink közpénzek kiemelkedő nyerteseit, a kormánytagok üzleti köreit, a testre szabott jogalkotás nyerteseit és a 2010 utáni jelentős gyarapodást maguknak tudható szereplőket tekintik NER lovagoknak. Bíztató látni a tenni akarást: a válaszadók többsége (68%) nyitott az alternatívákra és szívesen venné, ha megmutatnánk, milyen, a NER-hez nem köthető helyek vannak a közelben.

A felület elkészítése mellett legalább ekkora feladat az adatbázis létrehozása. A hitelesség jegyében szigorú módszertant dolgozunk ki annak érdekében, hogy meghatározzuk, kit tekintünk NER lovagnak. Alapfeltételként azt határoztuk meg, hogy a felkerülő cégek (vagy azok tulajdonosai, vezetői) gazdasági, politikai vagy rokoni kapcsolatokra visszavezethetően a gazdasági okokkal igazolható szintnél gyorsabban gyarapodtak. Az ilyen vállalkozásokra több indikátor segítségével tudunk majd rábukkanni. A cégadatok megvásárlásával a cégek megismerésén túl a gazdasági mutatók kiszűréséhez is információt tudunk szerezni. Szűrők beépítését tervezzük a feltűnően sok EU-s támogatás, a kiemelkedő közbeszerzési sikerek vagy a személyre szabott jogalkotás általi érintettség megállapítására is. A gyűjtésnél támpontot nyújt sajtóadatbázisunk tematikus keresője is.

 

A projektre az augusztus-szeptemberi kampányban 600.000 forintot adtatok össze. Az adatok megvásárlására és a szoftveres infrastruktúra fenntartásának költségeit fedezésére további 400.000 forintot szeretnénk összegyűjteni. Támogasd a NER Hotelt!

ner_hotel_tam.png 


Címkék: térkép nerhotel

274 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://k.blog.hu/api/trackback/id/tr1814677294

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Willkommenskultur 2019.03.10. 13:19:08

@BReal: Igen mar csak meg kell varni hogy felnojon az ifjusag, es maris jon vissza a nosztalgiaval emlegetett lippsi elqro boszme horda

ja, nem

he he hehe

Ménár Atya 2019.03.10. 13:21:25

@BReal: Ja ,értem, tehát vannak a rossz fasiszták, meg a mostani jó fasiszták akik csak listáznak zsidóznak, cigány veréssel dicsekednek :D
Te tényleg elhiszed amit írsz, vagy diktálják a dk központból ezt a sok marhaságot? :)

Willkommenskultur 2019.03.10. 13:22:37

@BReal: Hat, a MAgyar Nemzet a lippsi elqras 8 eve alatt arat emelt....:)

De a nepszabo nyomott aron se kellett a proliknak

hu hu hu

Willkommenskultur 2019.03.10. 13:27:08

@BReal: "A rabszolgatörvénynél senki nem mondta, hogy 3 év múlva fizetik ki a túlórát, hanem hogy megteremtették a lehetőségét"

Meg mindig hazudsz, de mar azt hazudod, amit mostanaban hazudik a lippsi sajto.

itt a jogtar, mutasd minek a lehetosege lett megteremtve: net.jogtar.hu/jogszabaly?docid=A1200001.TV

mert sehol nem talalom

hehe he he

Boar. 2019.03.10. 13:28:42

@Ekrü: Ne már..."nem használhatod fel". Dehogynem. Megírhatom a blogomon vagy bárhol, hogy a cégnyilvántartási rendszer alapján a "Szagosmüge" hotel tulajdonosa Gipsz Jakab. Azt is hozzátehetem, hogy ugyanez a Gipsz Jakab tulajdonolja még az "Amaranthus retroflexus" szállodaláncot is és a "Boldog disznó" sertésfeldolgozó céget. Aztán hozzátehetem, hogy Gipsz Jakab a helyi fidesz sajtófelelőse.
Ennyi.
Erőlködsz itt a "felhasználás" meg a "nyilvánosságra hozás" dolgokon de ez csak szánalmas próbálkozás. A szabadon hozzáférhető információk összegyűjtése nem ütközik semmiféle jogszabályba. Azon rugózol, hogy ha azt írjuk, "ne vásárolj tőle mert fideszes" az már jogszabályellenes. Ehhez egyrészt pofa kell, mert pont a gazdáid tették mindennapossá az uszítást, gyűlöletkeltést, litázást, másrészt bazdmeg nem kell nekem leírni, hogy ne vásároljanak ott, akit érdekel a dolog annak bőven elég lesz, ha leírom a tulaj nevét. Szóval erőlködhetsz amíg be nem csokizol a gatyádba de ez akkor sem jön össze...és persze közben gondosan elkerülöd a választ arra a kérdésre, hogy ha igazad lenne akkor miért nem hemzseg a sajtó a helyreigazítási perektől? Ja, mert nincsenek ilyenek...

Sir Gombóc 2019.03.10. 13:29:10

@enrikokaruszo: nekem erről a fidesz és Orbán jut eszembe, ők azok, akik megmondják a tutit és harcolnak folyton a gaz imperialista elnyomás ellen. Tisztára, mint a kommunizmusban...

teéjesenmindegy 2019.03.10. 13:29:21

@BReal:
"Ellenben a FB posztjaitok alapján tökéletesen szűrhető, hogy a Fidesz szavazók 80-90%-a képtelen a helyesírásra,"

A ballibeknél meg a vezetők nem tudnak helyesen írni. Ülnek a szobályukban, tervezgetik a szrtájkot, és a folytogató kérdés merül fel bennük, hogy miért néznek hülyének minet...

De jól működik a kettős mérce elvtárs. A facebookon kommentelőket lehet fikázni, azt, aki meg kiáll a táblával mentegetni, hogy valami irodista írta..

felső határ nincs 2019.03.10. 13:40:34

En orulnek egy ilyen alkalmazasnak, bar az adatok most is hozzaferhetok.

Addig is koszonom a kormanynak a soha nem latottt konjunkturat! Remelem meg jo sokaig marad a Viktor.

arabok balrol 2019.03.10. 13:49:10

lippsi vagyok, hagyjatok mar lopni, hazudni

nem birom mar....bruhuhu emberek, csak egy kicsit hadd lopjak mar

elegunk van

Sir Gombóc 2019.03.10. 13:52:45

@Ménár Atya: azért ezt a butaságot nagyon ne hangoztasd, mert csak égeted magad, de mondok jobbat, menj el, nézd meg azt az alföldi tájat, mennyire sík. Megsúgom, a Kis-Gellérthegy vasúti alagút felett kb. ugyanakkora mennyiségű föld van. Anno a nagyrákosi alagút az első fidesz kormány idején viszont tényleg ilyen betemetős módon épült. Amúgy szakmailag teljesen indokolt módon.

Sir Gombóc 2019.03.10. 13:56:06

@teéjesenmindegy: a strabag a mai napig épít az országban, csak most Lölö alvállalkozójaként. Ha akkor zavart, most is zavarjon.

Sir Gombóc 2019.03.10. 14:00:02

@teéjesenmindegy: értem, tehát nem ment repülő ciprusra, és nem hozott el egy Orbán vezetéknevű gyereket sem. Hisz azt mondtad, egy szó sem igaz az egészből.

Larry Silverstein 2019.03.10. 14:00:47

A NER az egy qrvajo dolog, az egyik legszarabb europai gazdasag az egyik legjobb lett tole 8 ev alatt. Reszemrol remelem jo sokaig marad a NER.

A gondot az jelenti, hogy korabban volt egy paktum, hogy ellenzekben mennyi jar a lopasbol, most meg nincs ilyen, a 2010es fordulat ota. A Fidesz nem osztozik, mert senkitol sem kell tartania.

Ennek vannak ugyan veszelyei, de semmi sem veszelyesebb a lippsi elqroknal. Ezert szavazok inkabb a NERre, bar nem jo hogy nincs ellen-ero.
Mindenesetre ezt kb. leszarom, amig megy a szeker nekem is. Es hat jo sok embernek megy a szeker.

Larry Silverstein 2019.03.10. 14:02:27

@Sir Gombóc: Igy van, pont azert jobb a NER mint a "demokracia", mert a strabag alvallalkozo.

Mar azon kivul persze, hogy a dolgokat nemcsak kifizetik, hanem fel is epitik az utobbi idoben.

droid_ · http://matyiszuro.blog.hu/ 2019.03.10. 14:02:52

@BReal: akkor minek tarhalnak penzt a ceginfora?
gerbeaud.hu/
daubnercukraszda.hu/
hoteltagore.hu/
stb...
megmutatnad itt a tulajdonost?

teéjesenmindegy 2019.03.10. 14:06:04

@Sir Gombóc:
De. Hozott Orbánt, meg Tóthot, Kisst meg Szabót is.
Ha nem érted a lényeget elvtárs, akkor ballibnek még jó leszel

Sir Gombóc 2019.03.10. 14:09:13

@Willkommenskultur: a törvényben benne van a lehetősége a 3 év után fizetett túlórának, ami eddig ugye max 1 év lehetett. De ennek megértéséhez tisztában kellene lenni olyanokkal, mint rendes munkaidő, munkaidőkeret, stb. Ami látom, neked nem megy.

Sir Gombóc 2019.03.10. 14:10:06

@teéjesenmindegy: akkor miért állítasz olyat, ami nem igaz?

teéjesenmindegy 2019.03.10. 14:11:24

@Sir Gombóc:
"a strabag a mai napig épít az országban, csak most Lölö alvállalkozójaként."
Hazudsz kisapám. Épít, de nem alvállalkozóként.

teéjesenmindegy 2019.03.10. 14:13:01

@Sir Gombóc: Faszfejke.
Arról nyifogtatok, hogy orbán lányát katonai gép röptette. Ebből semmi nem igaz.
Persze, nekiállhatsz magyarázkodni, hogy de az a gyerek is orbán lánya (valami Orbán Istváné) de attól még hazugság.

Sir Gombóc 2019.03.10. 14:20:29

@Larry Silverstein: annak idején ugye az volt a baj, hogy a strabag kiviszi a profitot az országból. Most ugye nem baj? Legalább következetesek lennétek b+! Akkor még hitelesek is lennétek.

Sir Gombóc 2019.03.10. 14:22:29

@teéjesenmindegy: de bizony alvállalkozóként is. Fáj az igazság fidesznyik?

Larry Silverstein 2019.03.10. 14:23:38

@Sir Gombóc: "a törvényben benne van a lehetősége a 3 év után fizetett túlórának, ami eddig ugye max 1 év lehetett. "

helyette, nincs benne, es nem is volt

net.jogtar.hu/jogszabaly?docid=A1200001.TV

teéjesenmindegy 2019.03.10. 14:24:52

@Sir Gombóc: Tehát azt állítod, hogy a strabag csak alvállalkozóként szerepel manapság, liberált köcsög?

teéjesenmindegy 2019.03.10. 14:26:32

@Sir Gombóc: "a törvényben benne van a lehetősége a 3 év után fizetett túlórának"
Nem, nincs benne.

Te szerencsétlen hülye, ideesz a rossbe valami nyuggerklubból, és többet hazudozol, mint Fletó :D
Igazán szánalmas majom vagy.

Larry Silverstein 2019.03.10. 14:27:00

@Sir Gombóc: Az alvallalkozo dolgozik, nem az ove a zsiros falat. Azert tartjak meg a Strabagot is, mert kell vmi aprot dobni a lippsiknek, masreszt nincs folos epitoipari kapacitas.

Inkabb az a lenyeg hogy ki kapjon sok penzt, keves v. semmi meloert.

Boar. 2019.03.10. 14:28:44

@droid_: Kishülye, a zserbónak Niszkácsné Pintér Katalin az 51%-os tulajdonosa, a Daubnernek meglepő módon Daubner György a "hotelagore" meg nem működik...
Kismajom, ezek "egykattintásos" infók mégha számodra bonyolult is megkeresni őket...

Larry Silverstein 2019.03.10. 14:35:55

Arra is kene app., hogy a lippsik ne 5%-ot kapjanak a valasztason.

Akkor talan, nem lennenek ilyen frusztraltak szogenyek.

Sir Gombóc 2019.03.10. 14:38:06

@Larry Silverstein: látom nem olvastad. Benne van. Csak kell hozzá némi ész is, hogy összerakd. De segítek két kulcsszóval:
munkaidőkeret, rendkívüli munka.
Jó olvasgatást!

Modor Tibi · http://modoros.blog.hu 2019.03.10. 14:38:44

Szégyelld magad, megint fideszesnél vásároltál!

Elnézést, ha volt. Végre egy nemes kezdeményezés.

Sir Gombóc 2019.03.10. 14:40:08

@teéjesenmindegy: értem én, hogy nem ismered az MT-ban irtakat, de akkor legalább maradnál csöndben, mert csak égeted magad.

Sir Gombóc 2019.03.10. 14:41:38

@teéjesenmindegy: ilyet nem állítottam fideszes idióta.

teéjesenmindegy 2019.03.10. 15:24:50

@Sir Gombóc: Nem? Itt hazudozol összevissza, balfasz.
És nem, nincs olyan, hogy 3 év múlva fizetik ki.

chrisred 2019.03.10. 15:43:50

@Larry Silverstein: Munka Törvénykönyve 94. § (3) A munkaidőkeret tartama, ha ezt objektív vagy műszaki vagy munkaszervezéssel kapcsolatos okok indokolják, kollektív szerződés rendelkezése szerint legfeljebb harminchat hónap.

élhetetlen 2019.03.10. 15:45:00

@Willkommenskultur: Zseniális vagy! Nem találod a 2012-es törvényben a a 2018-as módosítást. Segítek, keresd itt. net.jogtar.hu/jogszabaly?docid=A1800116.TV&timeshift=fffffff4&txtreferer=00000001.TXT
3.§ Az Mt. 94.§ bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép?
„(3) A munkaidőkeret tartama…legfeljebb 36 hónap.”. hehe he he

A lipsik egyre szarabbul teljesítenek. 2019.03.10. 15:47:05

@Ménár Atya: "Most akkor ellopta, vagy ebből élünk???"

Ez az allando feloldhatatlan dilemajuk. Nincs gazdasagi fejlodes, az unios penzbol elunk, kerul szembe, az Orban minden unios penzt ellop -al. Nincsennek konnyu helyzetben a libbantak.

Azt meg ok sem tudtak lekommunikalni, hogy Orban mindent ellop, es aztan kiossza az embereknek, hogy abbol eljunk, mert akkor O volna Robinhood, amit ugyszinten nem szeretnenek. :))

Willkommenskultur 2019.03.10. 15:47:30

@élhetetlen: A munkaidokeret a rendes munkaidore vonatkozik, azaz semmi koze a tulorahoz.

hehe he he

chrisred 2019.03.10. 15:55:50

@Willkommenskultur: Igen, erről van szó. Amíg az adott munkaidőkeret időtartama nem ér véget, addig nem kötelező túlmunkát elszámolni, mert csak akkor számolható ki, hogy összesen mennyi a volt a rendes munkaidő időtartama, és mennyivel dokgozott annál többet a munkavállaló (túlmunka).

Willkommenskultur 2019.03.10. 16:03:37

@chrisred: net.jogtar.hu/jogszabaly?docid=A1800116.TV&timeshift=fffffff4&txtreferer=00000001.TXT

hazudsz, illetve terjeszted a lippsi hazugsagot.

szakmanyban hazudoztatok, hogy 3 ev mulva fizetik a tulorat

ehhez kepest: a MUNKAIDOKERET elore be van tervezve, rendes munkaido, abban a ritka esetben ha van munkaidokeret a munkaltatonal

a TULORA ezen felul van, rendkivuli munkavegzes

Sir Gombóc 2019.03.10. 16:06:50

@teéjesenmindegy: látod, ezért vagy te fideszes. Az sincs benne, hogy havonta kell fizetni.
De segítek, a rendkívüli munka a munkaidőkereten felüli munka. Amit elszámolni csak a munkaidőkeret lezárása után lehet. Ha ez 36 hónap, akkor annak letelte után. Kifizetni csak elszámolás után lehet, hiszen addig nem tudod, mennyi lesz a rendkívüli munkavégzés a munkaidőkerethez képest.

Sir Gombóc 2019.03.10. 16:09:48

@Willkommenskultur: és téged önállóan kiengednek az utcára? Na ez a magyar társadalom igazi szégyene, hogy hagyja az emberek elbutítását..

Sir Gombóc 2019.03.10. 16:12:39

@Willkommenskultur: te valószínűleg életedben nem dolgoztál olyan helyen, ahol munkaidőkeret van meghatározva, ezért beszélsz sületlensegeket..
Vagy csak simán sötét vagy..

Willkommenskultur 2019.03.10. 16:16:37

@Sir Gombóc: Megmutathatod a jogszabalyban, hogy milyen lehetosege van a munkaltatonak, hogy kesobb fizesse ki a tulorakat.

Ott a jsz., hajra

Willkommenskultur 2019.03.10. 16:22:07

@Sir Gombóc: "Kifizetni csak elszámolás után lehet, hiszen addig nem tudod, mennyi lesz a rendkívüli munkavégzés a munkaidőkerethez képest."

Ezt nyilvan be is nyalja, aki eleteben nem dolgozott. De van egy bokkeno, mindenki pontosan tudja, hogy ho vegen mindenhol kifizettek idoben a tulorajat, ott is ahol munkaidokeret van.

Mar marcius van, mindenhol fizettek a tuloraert, erre a lippsi lapokban azt kezdik haziudni, hogy nem is FIZETTEK KI A TULORAT, mert csak a munkaidokeret vegen lehet tudni hogy mennyi volt a tulora.

Szakadok, lippsik, tehat a megtortent valosag ismet nem veszelyezteti az allando hazudozasotokat.

chrisred 2019.03.10. 16:22:47

@Willkommenskultur: Te érted is, amit leírsz? Azt magyarázod, amit tagadni szeretnél, bármennyit is dolgozik a munkavállaló, az rendes munkaidő, amíg a munkaidőkeretbe belefér.

chrisred 2019.03.10. 16:29:35

@Willkommenskultur: Várj, előbb ki kell rugdosni azokat a szakszervezeti vezetőket, akik nem hajlandóak aláírni az új kollektív szerződést. Akik a helyükre kerülnek, alá fogják írni, ne aggódj.

Sir Gombóc 2019.03.10. 16:31:36

@Willkommenskultur: van(volt) olyan munkahely, ahol 6 havi munkaidőkeret volt, de én is dolgoztam 2 havi keretben. És képzeld, a 6 havinál 6 havonta, a 2 havinál 2 havonta számolták el és fizették ki túlórát.
Nem baj, ha valamit nem tudsz, csak akkor előtte nézz utána vagy ha ez nem megy, maradj csöndben.

droid_ · http://matyiszuro.blog.hu/ 2019.03.10. 16:31:59

@Boar.: es hol van ez kint a honlapon? tagore. irodalmi nobel-dijas, setany balatonfureden.

Sir Gombóc 2019.03.10. 16:35:13

@chrisred: szvsz nem fogja már egy munkáltató sem a hosszabb munkaidőkeret, pláne nem 3 évest alkalmazni, mert akkor egyből kiderülne, hogy nem mondtak igazat a propagandában.

élhetetlen 2019.03.10. 16:38:31

@Willkommenskultur: Hú, de kivágtad magad! Így már nem is számít, hogy a 12-es törvényben kerested a 18-as módosítást. Már azt hiszed, igazad van. Ha olvasnál is, nem csak írnál:8.§ Mt.109. Megállapodással „…legfeljebb 150 óra rendkívüli munkaidő rendelhető el (önként vállalt túlmunka).” A túlmunka meg nem túlóra, ha rendkívüli munkaidőnek híjuk, ugye? Túlmunka úgy is keletkezhet, hogy többet dolgozol a keretidőnél. Ha a munkaidő kerettel csak három évente kell elszámolni, hogyan számolnak el a túlmunkával, amiről csak akkor derül ki, hogy túlmunka, ha elszámolnak a kerettel? Na, mindegy, maradj magadnak, és heherésszél tovább. Reménytelen vagy.

haXXXor 2019.03.10. 16:39:25

Csinálhatnánk azt is, hogy mondjuk a NER tulajokat megjelöljük... hmm.. mondjuk egy sárga csillaggal.

conchita wurst 2019.03.10. 16:41:38

@Sir Gombóc: Nem, eddig se fizettek 2 meg 6 honap mulva a tulorat. Mert nem tartozik a munkaidokeretbe.

Most meg foleg nem, hogy munkaerohiany van. Meg a fuggetlen sajto se talalt egy olyan ceget se, aki kesve fizetett volna a tulorakert.

Ki kell mondani: az un. fuggetlen sajto full hazugsagra epitette a decemberi hepajt

conchita wurst 2019.03.10. 16:44:26

@élhetetlen: Eddig is volt 1 eves munkaidokeret, es a kutya se hazudta hogy 1 ev mulva fizetik majd a tulorakat.

A lippsik azt hittek jo 5let lesz hazudozni, es tulkepp igazuk van: a total agyhalottakon kivul senkit nem erdekel a hazudozasuk

conchita wurst 2019.03.10. 16:45:40

@chrisred: off vagy, mert kollektiv szerzodestol sem tartozik a tulora a munkaidokeretbe

élhetetlen 2019.03.10. 16:47:32

@arabok balrol: Ne legyél már ilyen gyerekes. Egy rendes jobbágy, mint amilyen te vagy, nem foglalkozik azzal, hogy más mit szeretne. Áhítattal nézi, hallgatja, hogy hűbérura lop, és hazudik, és ez elég neki a boldogsághoz. Mert neki jutott a legjobb, legügyesebb úr.

conchita wurst 2019.03.10. 16:49:50

@chrisred: A munkaidokeret lenyege, hogy az XY orat a munkaltato beoszthatja 3 evre.

Ebbe nem kell beleegyezni, benne van a munkaszerzodesben hogy van-e es milyen munkaidokeret van.

A tuloraba meg a melosnak bele kell egyezni minden egyes alkalommal, es kulon szamoljak el, havonta. Amit persze a lippsik jogaszai is ugyanugy tudtak decemberben is, mint most. Csak felo volt hogy nem 500an, hanem 50en mennek tuntetni, ha nem hazudozik szakmanyban, reggel delben meg este a fuggetlen lippsi sajto.

arabok balrol 2019.03.10. 16:51:29

@élhetetlen: Ha Orban igy lop, hogy csokken az adom es novekszik a berem, akkor adjon neki a joisten nagyon hosszu eletet, hogy meg sokaig lophasson.

Tomiko 2019.03.10. 16:53:51

@Willkommenskultur: " azt allitva hogy 3 ev mulva fizetik majd a tulorat
ok, senki se hitte el,"
Mert a butáknak kell hinni. Az okosak elolvasták a törvényt. 1 évről 3 évre emelték a munkaidőkeret felső határát. Azaz ahol ezt választják a túlórák elszámolása 3 év elteltével lesz meg. Mit akarsz elhinni? Te hiszed a törvényt, nem pedig érted?

Sir Gombóc 2019.03.10. 17:04:48

@conchita wurst: nézd, én elhiszem, hogy ez nem egyezik a központból kiadott ukázzal, de az, aki ilyen munkaidőkeretben dolgozik, dolgozott, csak tudja, hogy mikor, mit fizettek ki neki, verheted magad akár a földhöz is.

Sir Gombóc 2019.03.10. 17:07:31

@conchita wurst: a túlóra persze hogy nem tartozik a munkaidőkeretbe. Az azon felüli. De ha a munkaidőkereted 3 éves, akkor mikor tudod megállapítani, hogy ehhez képest túlórád van? Gondolkozz okoska! Bár lehet túl sokat várok tőled.

élhetetlen 2019.03.10. 17:08:43

@conchita wurst: Úgy látom, te mindendt tudsz. Ugye, a munkakereten felüli munkavégzés az túlóra lesz? Ezt hogy is kezelik? Keretelszámolás előtt, minden hónapban kifizetik pótlékkal, és, ha a végén minuszban van a dolgozó, akkor levonják simán, pótlék nélkül, három év múlva, mert akkor derül ki? Az elrendelt túlórát kifizetik havonta, vagy kiadhatják csúszóba, és kifizetik a felárat, vagy csak egy sima napot kap? Csak azért kérdezem, mert nem dolgoztam ilyen viszonyok között.

Sir Gombóc 2019.03.10. 17:10:47

@conchita wurst: röviden: amit itt összehordtál, annak köze sincs a valósághoz, munkaidőkeret, kollektív szerződés esetén. Az egy egész más műfaj.

élhetetlen 2019.03.10. 17:12:49

@arabok balrol: „adjon neki a joisten nagyon hosszu eletet, hogy meg sokaig lophasson.„ Na, látod, megy ez. Ez már a hitedet megvalló, rendes mondat.

arabok balrol 2019.03.10. 17:40:08

@Tomiko: "1 évről 3 évre emelték a munkaidőkeret felső határát."

Igen.

"Azaz ahol ezt választják a túlórák elszámolása 3 év elteltével lesz meg. "

Azaz nem, eddig se egy ev utan szamoltak el a tulorat.

Azaz nem olvastad a torvenyt, csak a libbant media berhazudozasat.

conchita wurst 2019.03.10. 17:41:32

@Sir Gombóc: Hat ez az, aki veled ellentetben dolgozott munkaidokeretben, az tudja, hogy a tuloranak semmi koze a munkaidokerethez, ezert nem voltak melosok a libbant tunteteseken.

conchita wurst 2019.03.10. 17:43:52

@Sir Gombóc: A tuloraba a melosnak irasban bele kell egyeznie minden alkalommal, mig a rendes munkaidejebe(munkaidokeret) termeszetesen csak a szerzodeskoteskor.

Munkaidokeret eddig is volt, megis mindig a targyhonapban fizettek a rendkivuli meloert.

Sir Gombóc 2019.03.10. 17:47:58

@conchita wurst: már az első mondatod sem igaz így. A többivel is van gond, de egy értelmi fogyatékosnak, mint neked, hiába is magyarázná az ember, mi a valóság. Csak a propagandát vagy képes felbüfögni.

sutyerák 2019.03.10. 17:49:11

én ilyesmi miatt is nem kértem szép-kártyát. a saját káromra,
de ne ezeknek a tetves disznóknak menjen a kafetériám egy része.

conchita wurst 2019.03.10. 17:49:54

@Sir Gombóc: munkaidokeret eleve csak kollektiv szerzodes eseten lehet 36 honapos.

sutyerák 2019.03.10. 17:51:14

@conchita wurst: már régóta kéthavi munkaidőkeret van,-most majd lesz 3 éves.

conchita wurst 2019.03.10. 18:05:33

107. § Rendkívüli munkaidő

a) a munkaidő-beosztástól eltérő,

b) a munkaidőkereten felüli,

c) az elszámolási időszak alkalmazása esetén az ennek alapjául szolgáló heti munkaidőt meghaladó

munkaidő, továbbá

d) az ügyelet tartama.

net.jogtar.hu/jogszabaly?docid=A1200001.TV

tehat a rendkivuli munkaido nem tartozik bele az elszamolasi idoszakba, akar hogy is hazudod

ezt igazolja vissza az eddigi gyakorlat is, mindenkinek havonta fizetik a tulorajat (ahogy azt Orban karacsonykor megmondta)

LIPSIK MEG AZT HAZUDTAK, hogy majd 3 ev mulva elszamolnak, addig meg csodbe megy a munkaltato

HAZUDTAD REGGEL DELBEN ES ESTE, mert szar szemet szar alak vagy meg most is hazudsz, pedig mar 2x-3x volt iden fizetesnap

conchita wurst 2019.03.10. 18:08:33

@sutyerák: Nem, nincs 2 havi munkaidokeret, es nem lesz 3 eves.

Eddig, maximum lehetett 1 ev, 2019tol lehet maximum lehet 3 ev. Azaz kevesebb lehet.

48. A munkaidőkeret
93. § (1) A munkáltató a munkavállaló által teljesítendő munkaidőt munkaidő-keretben is meghatározhatja.

(2) A munkaidő-keretben teljesítendő munkaidőt a munkaidőkeret tartama, a napi munkaidő és az általános munkarend alapul vételével kell megállapítani. Ennek során az általános munkarend szerinti munkanapra eső munkaszüneti napot figyelmen kívül kell hagyni.

(3) A munkaidő (2) bekezdés szerinti meghatározásakor a távollét tartamát figyelmen kívül kell hagyni vagy az adott munkanapra irányadó beosztás szerinti napi munkaidő mértékével kell számításba venni. Munkaidő-beosztás hiányában a távollét tartamát a napi munkaidő mértékével kell figyelmen kívül hagyni vagy számításba venni.

(4) A munkaidőkeret kezdő és befejező időpontját írásban meg kell határozni és közzé kell tenni.

94. § (1) A munkaidőkeret tartama legfeljebb négy hónap vagy tizenhat hét.

(2) A munkaidőkeret tartama legfeljebb hat hónap vagy huszonhat hét

a) a megszakítás nélküli,

b) a több műszakos, valamint

c) az idényjellegű tevékenység keretében,

d) a készenléti jellegű, továbbá

e) a 135. § (4) bekezdésében meghatározott munkakörben

foglalkoztatott munkavállaló esetében.

(3) * A munkaidőkeret tartama, ha ezt objektív vagy műszaki vagy munkaszervezéssel kapcsolatos okok indokolják, kollektív szerződés rendelkezése szerint legfeljebb harminchat hónap.

(4) A kollektív szerződés felmondása vagy megszűnése a már elrendelt munkaidőkeret alapján történő foglalkoztatást nem érinti.

Che21 2019.03.10. 18:38:27

Helyes, költsétek csak a pénzetek ilyen appokra, mi meg majd megnézzük rajta, hova menjünk wellnesselni.

A migráció melletti plakátkampányra is összedobtatok 23 milliót 2015-ben, a parlamenti kampányban meg sírtatok, hogy nincs a lóvé.
Mennyit röhögtünk ezen, te atyavilág!

arturdent 2019.03.10. 18:46:34

Még mindig jobb ha hazainak megy a pénz. Mintha a külföldieket gazdagítanánk, engem az sokkal jobban zavar. Kiváncsi leszek hányan töltik le az alkalmazásod.
Persze a Fidesz ássa az árkokat most is.
Egyébként látni kéne, hogy az ország egyik fő problémája volt a rendszerváltás után, hogy nem volt tökés rétegünk. Ezért a nyugat kilóra megvett minket, és rabszolgaként dolgozhatunk a saját országunkban. A Ner fő célja, hogy legyen egy új magyar tőkeerős vállalkozó réteg. Ha egy erős országot szeretnénk akkor szükséges egy erős gazdasági elit is. Vagy persze maradhatunk rabszolga státusban is.

Fülig José 2019.03.10. 18:53:09

@Che21: "boldogok a lelki szegények, mert övéké a mennyeknek orszàga"... hát nevetgélj csak, debil, aztán dobj be még egy kis pénzecskét a vajdád épülésére...

Orban VikTROLL 2019.03.10. 19:27:41

Azt tanácsoljuk a programban résztvevő liberális vállalkozoknak, hogy az ügymenet felgyorsítása érdekében, már letolt gatyával pucsítva várják ADO és VÁM nyomozokat. Mert egy rendkivűl alapos, mélyrehatoló, feltáró jellegű vizsgálatra számíthatnak.

Köszönjűk megértő együttműködésüket.

Gyorgy007 2019.03.10. 19:33:09

Jó ez a NER applikáció, legalább tudom hova érdemes menni, ha nem hazaárulókat akarok támogatni. Esetleg lesz olyan app ahol a baliberális tulajdonosikörök érdekeltségei vannak? Csak ha nem találok NER est, akkor is biztosan elkerüljem a ballibsiket...

Wéső 2019.03.10. 19:50:29

Na mi van beindult a házmester-kommandó?

Ritka rühes ellenzék van Magyarországon.

Wéső 2019.03.10. 19:55:42

Az persze a hülye ellenzékit nem érdekli, hogy hány embernek adnak munkát ezek a cégek.

Nem baj, a ballibsi a pöcsével játszik, meg ilyen appokkal, az ember meg halad előre és építi-szépíti családját oldalfüggetlenül.

Shoha életemben nem érdekelt kinek dolgozom, illetve kinek a szolgáltatását veszem meg, ha ott jól érzetem magam vagy a szolgáltatás jó volt.

Annyira gyerekes az ellenzék, hogy már csak fekve lehet röhögni rajtuk. A parlamenti képvielőik dettó. A jobbikkal való összeborulásuk egy nevetség. Jó itt élni, én jól szórakozom.

dunántúli gyerek 2019.03.10. 20:06:23

Jo 5let, csak a kormanynak kene megcsinalni az appot, nem vmi elmebeteg kommunistanak.

Amugy nekem tokmind1, hogy kie a vallalkozas ha belfoldi, a vallalkozoknak amugy se eri meg nagyon partoskodni, aki meg olyan epitesugyi kozbeszerzes bajnok azzal nem fogsz kibaszni mert ugyis o epit hidat, mit csinalsz nem mesz at rajta? A szallodakat azert veszik, mert nincs hova tenni a penzt, es igy nem kell megadozni.
Aki a szallodat mukodteti majd az meg egy tok masik vallalkozo lesz valoszinuleg.

Ménár Atya 2019.03.10. 20:23:57

@Sir Gombóc: Nem hiszem, hogy égetném magam, az m6 egy kihasználatlan,felesleges alagutakkal megtűzdelt út.
Ráadásul annyi beton vadátjáró a világon nincs mint nálunk, igaz a vad nem akarja használni, de volt indok a kifizetésekre.
Na megyek megnézem az appot, ha a kedvenc hamburgeremet mszp közeli burgeres csinálja nem veszek többet onnan, így harcol az igazi baloldal a mocskos imperialista kizsákmányolók ellen, no meg csasztuskákkal! :D:D
Ti meg fideszes hambit nem esztek, gondolom majd elmagyarázzátok a gyereknek hogy miért nem ehet fagyit a strandon, azért mert gonosz a lőrinc, ti meg talpig becsületes igazmondók vagytok :D:D
B+, ne menjetek agyi ct-re, mert semmit nem mutatna ki a fejetekben :D

Wéső 2019.03.10. 20:26:50

@Ménár Atya: Hülyeség, a vadátjáró nem beton és nem csak a vadaknak van. Az állatoknak viszont kell és nincs sok, csak olyan helyeken, ahol a sok állat él.

Che21 2019.03.10. 20:31:45

@Fülig José: Én nem dobálok lóvét senkinek sem öcsi.
Viktorék, hála istennek nem is szorulnak rá.

De elverni 23 milliót migráció melletti kampányra, ráadásul választások előtt 3 évvel, az aztán marha nagy észre vall.

Ménár Atya 2019.03.10. 20:35:20

@Wéső: A vadátjáró beton.
Amikor rájöttek hogy a vad nem megy át, akkor beálcázták.
Amúgy pedig ismerek tervezőt, aki pártutasításra tervezte őket, hogy a kivitelező letudja szedni az extra profitot, de olyat is ismerek, akinek a házait a balaton mellett abból a betonból alapozták,ami nem került bele az autópályába.
Szóval engem ezzel nem tudnak hülyíteni, milyen becsületesek voltak.
Ettől függetlenül, mint már írtam, marhaság ez app, mert ha az mszp kézben lévő vállalkozó elfogadható árban adja a fagyit,szállást,munkaerejét, hát kb leszarom, hogy mszp-s, ha fideszes akkor is.
Amúgy pedig vicces, hogy pont a listázások ellen tüntizők akarnak listázni....
De szerintem csinálják csak, orbi biztos, hogy ebből is csak hasznot húz politikailag.
Komolyan, annyira hülye az ellenzék, hogy az már nekem kínos néha.
Remélem egyszer lesz egy valódi ellenzék is, nem csak ez a csökött agyú bukott banda, aki a saját választóit is hülyének nézi.......

Fülig José 2019.03.10. 20:36:01

@Che21: dehogynem, pubi, dehogynem... sajnos eddig az enyémből is loptak, de ez megoldódott. most már csak a te meg az agyhalott haverjaid pénzéből mantràzzák, plakátolják, hirdetik nektek agyhalottaknak, hogy " jájjájjájj, brüsszeigráncssorooosbrüsszel..."

Fülig José 2019.03.10. 20:38:06

@Ménár Atya: "... ez a csökött agyú bukott banda, aki a saját választóit is hülyének nézi....."
ellnben a csúti raszesszal, mi, kretén? soroooooos....beebbeeeebbeeee

Tomiko 2019.03.10. 20:42:11

@arabok balrol: "Azaz nem, eddig se egy ev utan szamoltak el a tulorat"
Butaságokat írsz és még oktatni is próbálsz.
Mi az hogy eddig se? Kik? Cégenként változik.
Munkaszerződésről hallottál már? Abban 3 havi keret van akkor 3 hónap, ha 1 év van 1 év, mostantól, ha 3 év munkaidő keret van akkor 3 év után van elszámolás túlmunkára. Ez olyan nehéz, vagy olyan hihetetlen?

Che21 2019.03.10. 21:14:50

@Fülig José: Hát, ha loptak a lóvédból, az a te bajod, minek hagytad.

Megnyugtatlak, nem mindenki ilyen balek.

Wéső 2019.03.10. 21:51:05

@Ménár Atya: "Remélem egyszer lesz egy valódi ellenzék is"

Ez nem az én problémám :)

dunántúli gyerek 2019.03.11. 06:44:02

@Tomiko: 107. § Rendkívüli munkaidő

a) a munkaidő-beosztástól eltérő,

b) a munkaidőkereten felüli,

c) az elszámolási időszak alkalmazása esetén az ennek alapjául szolgáló heti munkaidőt meghaladó

munkaidő, továbbá

d) az ügyelet tartama.

net.jogtar.hu/jogszabaly?docid=A1200001.TV

ne szenvedjel

chrisred 2019.03.11. 07:58:48

@Tomiko: Itt persze kollektív szerződésröl van szó, ami minden munkavállalóra vonatkozik.

2019.03.11. 10:25:42

@chrisred: És ennek mi köze a lopáshoz?

Hujber Tünde · http://egyszeruen.blog.hu 2019.03.11. 10:38:54

Nagyon tanulságosak a kommentek. Főleg, azok, amik azt mondják, nem baj, ha lopott pénzből van a biznisz, még ha tőlem is lopták el, csak jó szolgáltatást nyújtsanak, akkor igénybe veszem.

De ha a kommentelőtől valaki ellop egy uborkát, már fellógatná az első fára.

A lényeg tehát tényleg az, hogy jó sokat lopjunk, akkor nincs baj. Nem fog itt változni semmi. :(

Willkommenskultur 2019.03.11. 11:29:06

@Hujber Tünde: "A lényeg tehát tényleg az, hogy jó sokat lopjunk, akkor nincs baj. Nem fog itt változni semmi. :("

Nagy dolgoknak nem is kell. A lenyeg, az arab-szopo, romkocsmaban sivalkodo magyargyulolo lippsik pofaja lapos, s lassan kikopnak a kulturabol, kozeletbol is.

Tomiko 2019.03.11. 17:17:03

@dunántúli gyerek: Megerősítetted amit írtam.
Köszi
:) Ha b, pont a szerződésed szerint 3 év, akkor utána van elszámolás.

Tomiko 2019.03.11. 17:24:27

@Wéső: "Annyira gyerekes az ellenzék, hogy már csak fekve lehet röhögni rajtuk."

Ebben van igazság. Csakhogy az ellenzék szakpolitikával is foglalkozik mellette. Már amennyire hagyják.
A kormány viszont csak a röhejes soros-migráns kampányt tolja évek óta. Az egyetlen létező válasz mindenre amióta a Gyurcsány nem eladható szitok szó.

butterfláj 2019.03.21. 12:55:51

@Willkommenskultur: Adjon neked az Úr hosszú életet!


süti beállítások módosítása