A Rogán-minisztérium által vezérelt Nemzeti Kommunikációs Hivatal (NKOH) közzétette a választások előtti 3 hónapban lefolytatott tenderei eredményét. Az NKOH itt különböző állami szerveknek, hivataloknak, állami vállalatoknak folytat le a kommunikációs tendereket úgy, hogy egy korábbi szerződésben már kiválasztott három cégcsoportot, akik aztán minden egyes munkáért külön "versenyeznek". A három klientúrabajnok, Balásy Gyula, Kuna Tibor és Csetényi Csaba közül utóbbi kettő érdekeltségei lemaradtak, az állami kommunikációs feladatokat pedig sorra Balásy cégei, a New Land és a Lounge viszik el. Az állami propagandakampányokért is felelős cégek a december vége és május vége közti időszak összesen 11,4 milliárd forintos különböző munkáinak 84%-át nyerték el.
Jelentős összeget szórtak ki az éve elején is abban a keretszerződésben, ahol korábban már kiválasztották azt a néhány klientúracéget, akik a legzsírosabb állami munkákért egyáltalán "versenyezhetnek". A Balásy Gyula-féle New Land Media, a Lounge Design a Csetényi-féle Network360 és Affiliate Network és természetesen Szijjártó barátja, Kuna Tibor cégei, a Young&Partners és a Trinity és a Sprint Nyomda. A munka: videógyártás, tanácsadás, PR, marketingfeladatok, grafikai és nyomdai szolgáltatások, jó drágán, hiszen a bebetonozott haveri cégek között vélhetően nincs élet-halál küzdelem, melyik munkát ki visz el. A költések nagy része már szerepelt a hírekben, de az így egyben látható jól, hogyan működik a NER Pareto-elve: nem elég, hogy kiemelnek 3 céget, akikhez a megbízásokat pumpálják, de közülük is van egy, ami elviszi a munkák 80%-át. Mára Balásy cégei szinte minden értékesebb munkát elnyernek, Kunának néhány bejáratott partner megbízásai jutnak (az MVM-kapcsolatról itt írtunk), a Rogán-szomszéd Csetényi Csaba pedig ugyan ott forog a politikusok környékén a stadionok díszpáholyában, a NKOH tenderein azonban hiába indult el 26-szor, mindössze egyetlen apróbb munkát sikerült elcsípnie. Ebből talán még a folyamatos pályázás költségei sem igazán vannak lefedezve, de a Csetényi-cégek indulása is kell ahhoz, hogy a verseny látszata fennmaradjon.
Támogass minket, hogy 2018-ban is a haveri cégek körmére nézhessünk! ▶︎ Adományozz átutalással, vagy PayPalon: k-monitor.hu/tamogatas ▶︎ Legyél pártolói tagunk: patreon.com/kmonitor |
Az elnyert munkák értékének megoszlása a három cégcsoport között:
Cégcsoport: |
Elnyert összeg nettó (Ft): |
Opció nettó (Ft): |
Összesen (Ft): |
Arány: |
BALÁSY-ÉRDEKELTSÉGEK | 8,213,418,644.00 | 1,414,296,969.00 | 9,627,715,613.00 | 84.07% |
KUNA-ÉRDEKELTSÉGEK | 1,393,058,118.11 | 372,987,000.00 | 1,766,045,118.11 | 15.42% |
CSETÉNYI-ÉRDEKELTSÉGEK | 28,850,000.00 | 28,850,000.00 | 57,700,000.00 | 0.50% |
Összesen: | 9,635,326,762.11 | 1,816,133,969.00 | 11,451,460,731.11 |
|
A konkrét munkák és a hozzájuk tartozó adatok:
tárgy | érték nettó (Ft) | opció nettó (Ft) | szerződés kelte | győztes |
E-sport bajnokság és konferencia megrendezésével kapcsolatos komplex kommunikációs feladatok ellátása- 1. rész | 306,614,173.00 | 0.00 | 29/12/2017 |
NEW LAND MEDIA - LOUNGE
|
Az E-sport bajnokság és konferencia megrendezésével kapcsolatos komplex kommunikációs feladatok ellátása- 2. rész | 1,177,874,016.00 | 0.00 | 29/12/2017 |
NEW LAND MEDIA - LOUNGE
|
Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. számára az M85 autóút Csorna elkerülő (II. ütem) kivitelezésének megvalósításával kapcsolatos kommunikációs feladatainak ellátása | 6,000,000.00 | 0.00 | 02/01/2018 |
TRINITY-YOUNG-SPRINT
|
M4 gyorsforgalmi út M0-Cegléd I. építési szakasz (Üllő-Albertirsa) és II. építési szakasz (Albertirsa-Cegléd) kivitelezésének megvalósításával kapcsolatos kommunikációs feladatainak ellátása | 16,000,000.00 | 0.00 | 02/01/2018 |
TRINITY-YOUNG-SPRINT
|
A Magyar Turisztikai Ügynökség Zrt. külföldi és belföldi kommunikációs tevékenységéhez kapcsolódó feladatok ellátása | 121,259,842.00 | 51,968,504.00 | 08/01/2018 |
NEW LAND MEDIA - LOUNGE
|
A Magyar Turisztikai Ügynökség Zrt. külföldi és belföldi gasztromarketing tevékenységéhez kapcsolódó feladatok ellátása | 396,574,803.00 | 169,960,630.00 | 15/01/2018 |
NEW LAND MEDIA - LOUNGE
|
Nemzeti Adó- és Vámhivatal részére az e-Szja bevallás rendszerével összefüggő kommunikációs szolgáltatások | 420,000,000.00 | 180,000,000.00 | 29/01/2018 |
NEW LAND MEDIA - LOUNGE
|
A Ludwig Múzeum - Kortárs Művészeti Múzeum éves közterületi kampányához kapcsolódó médiaügynökségi és kapcsolódó gyártási feladatok ellátása | 13,000,000.00 | 3,000,000.00 | 29/01/2018 |
NEW LAND MEDIA - LOUNGE
|
A Földművelésügyi Minisztérium környezettudatos szemléletformáló kampányaihoz kapcsolódó kommunikációs feladatok ellátása | 55,118.11 | 0.00 | 01/02/2018 |
TRINITY-YOUNG-SPRINT
|
A Budapest Bank Zrt. kommunikációs tevékenysége körében a 2018-as médiaügynökségi és kapcsolódó egyéb ügynökségi feladatok ellátása | 365,000,000.00 | 0.00 | 01/02/2018 |
NEW LAND MEDIA - LOUNGE
|
A KOM Zrt. kommunikációs tevékenységét támogató kommunikációs feladatok ellátása | 50,000,000.00 | 0.00 | 05/02/2018 |
TRINITY-YOUNG-SPRINT
|
A Magyar Export-Import Bank Zrt. (Eximbank) és a Magyar Exporthitel Biztosító Zrt. (MEHIB), közös elnevezéssel az EXIM 2018. I. félévi tevékenységéhez kapcsolódó kommunikációs feladatok ellátása |
197,500,000.00 | 0.00 | 09/02/2018 |
TRINITY-YOUNG-SPRINT
|
Magyar Cirkusz és Varieté Nonprofit Kft. 2018. évi külső kommunikációs tevékenysége | 55,800,000.00 | 10,000,000.00 | 12/02/2018 |
TRINITY-YOUNG-SPRINT
|
Az MVM Csoporthoz tartozó egyes társaságok 2018. I. félévi kommunikációs tevékenységéhez kapcsolódó feladatainak teljes körű ellátása | 829,703,000.00 | 355,587,000.00 | 14/02/2018 |
TRINITY-YOUNG-SPRINT
|
A MÁV-csoport munkaerő-gazdálkodását támogató toborzási kampányok médiaügynökségi és kapcsolódó online ügynökségi feladatainak ellátása a MÁV Zrt. részére | 18,000,000.00 | 2,000,000.00 | 21/02/2018 |
TRINITY-YOUNG-SPRINT
|
Az Emberi Erőforrások Minisztériumának részére, a Családok Éve országos programsorozat és kommunikációs kampányhoz kapcsolódó kommunikációs feladatok ellátása | 608,333,330.00 | 0.00 | 26/02/2018 |
NEW LAND MEDIA - LOUNGE
|
Az Antenna Hungária Zrt. kommunikációs tevékenysége körében végzendő integrált reklámügynökségi és médiaügynökségi feladatok ellátása 2018. I. félévében | 170,000,000.00 | 5,400,000.00 | 05/03/2018 |
TRINITY-YOUNG-SPRINT
|
Magyar Turisztikai Ügynökség Zrt. számára a Visegrádi Csoport magyar elnökségét érintő kommunikációs tevékenység | 303,149,606.00 | 129,921,260.00 | 07/03/2018 |
NEW LAND MEDIA - LOUNGE
|
Médiatervezéssel és médiavásárlással (helyi, regionális, országos médiumokban való megjelenés) kapcsolatos feladatok ellátása Paks II. Zrt. részére 2018. I. félévében | 28,850,000.00 | 28,850,000.00 | 07/03/2018 |
NETWORK 360-AFFILIATE
|
Az állampolgárok életét kiemelten érintő kormányzati döntésekkel kapcsolatos feladatok ellátása 7. | 2,834,645,669.00 | 314,960,630.00 | 13/03/2018 |
NEW LAND MEDIA - LOUNGE
|
A Garantiqa Hitelgarancia Zrt. 2018. évi tevékenységéhez kapcsolódó komplex kommunikációs feladatok teljes körű ellátása | 54,500,000.00 | 0.00 | 19/03/2018 |
NEW LAND MEDIA - LOUNGE
|
A Nemzeti Útdíjfizetési Szolgáltató Zrt. tevékenységéhez kapcsolódó kommunikációs feladatok ellátása | 142,000,000.00 | 20,000,000.00 | 21/03/2018 |
NEW LAND MEDIA - LOUNGE
|
Magyar Turisztikai Ügynökség országpromóciós kampányához, valamint budapesti városmarketing-kampány | 1,102,362,205.00 | 472,440,945.00 | 26/03/2018 |
NEW LAND MEDIA - LOUNGE
|
Az Agrármarketing Centrum Nonprofit Korlátolt Felelősségű Társaság részére kommunikációs feladatok ellátása | 168,105,000.00 | 72,045,000.00 | 27/03/2018 |
NEW LAND MEDIA - LOUNGE
|
A Nemzeti Adó- és Vámhivatal részére az Online Számla rendszerével összefüggő kommunikációs feladatok ellátása | 200,000,000.00 | 0.00 | 29/03/2018 |
NEW LAND MEDIA - LOUNGE
|
Az Egészséges Budapest Program kommunikációjával összefüggő feladatok ellátása (ÁEEK) | 50,000,000.00 | 0.00 | 29/03/2018 |
TRINITY-YOUNG-SPRINT
|
A 2017 végi szerződéseknél ez volt az arány: Balásy cégei: 79,5%, Kuna cégei: 14,5%, Csetényi cégei: 6%. Kuna megtartotta a korábbi szintet, Csetényi azonban teljesen marginalizálódott.
Címkék: adatok közpénz közbeszerzés infografika
3 komment
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
bda 2018.05.16. 07:23:20
szepipiktor 2018.05.16. 10:41:37
Ti azon nagyon kevés mozgalomhoz tartoztok (szemben a TASZ, AI, Greenpeace társaságokkal), akik nagyon sok hasznos dolgot megtaláltaok eddig is.
De most nem értem, miért ez a napi, klasszikus és természetes korrupciós folyamat a furcsa?
Mondjak tucat másik semmiből felbukkanó céget, akik egy óra alatt rabolták le más vállalkozások 20 éves "termését"?
Államigazgatásban, közoktatásban...
Azok mikor jönnek sorra?
Mert ez "csak" korrupció, ide más eleve nem jutna be, ez a péznmosás, akifizetés törvényesítése csak.
De nem fontosabb az, amikor élő magyar vállalkozásokat tesznek tönkre mindezért? 20 éve partner cégeket tetetnek lapátra a intézményekkel, hogy utána egy ismeretlen cég tízszeres(!!!!!) áron a felét se produkálja?
Ugye a közoktatás vonalán már bukott az Öveges, bukott a Microsoft... Az Iskolatáska projek mikor kerül sorra? Olyanokat kellenbe megpiszkálni, mint a WSH nevű fantomcég... És hogy egy HP miért adja nagydarabszámban a termékeit a kisker ár 20%-al történő megemelésével nettóért????
(A laptop a kiskerben 100000+áfa. Az iskolatáska programban ugyanez, mondjuk 500 darabos pályázatnál 120000 + áfa...)
.
Szerintem itt csak akkor indulhat be változás, ha nem a ismert ügyeket mantrázza mindenki. Lószart sem ér hadházy korrupciófigyelős kamuja, mert csak propaganda és nincs mögötte tény, bizonyíték. Ő még a korrupció fogalmát sem ismeri, de nem is kiváncsi a tényekre...