háló

Közpénz nem vész el, csak átalakul. A K-blog ezt a különös fizikai jelenséget vizsgálja.

EU hírek

EU hírek

ms-kitek.png

Infografika

Átláthatóság

Agrártámogatások

English materials

Hírlevél

Legfrissebb tanulmányainkról, fejlesztéseinkről értesülj havi beszámolónkból!

 


Hírek

Nincs megjeleníthető elem

Címkék

1% (3) 2014 (1) 2018 (1) adat (3) adatigénylés (87) adatok (96) adatozz okosan (23) adatsprint (3) adatvédelem (6) adatvédelmi (1) Áder János (1) adócsalás (1) afganisztán (1) afrika (3) agrártámogatások (17) ajándék (1) algoritmusok (3) alkotmánybíróság (5) alkotmányozás (1) állami szféra (4) állás (10) amsterdam (1) antikorrupció (70) anti korrupció (44) asp (3) ÁSZ (4) átlátható (1) átláthatóság (235) atomenergia (1) atomerőmű (2) ausztria (1) Azerbajdzsán (2) a szomszéd kertje (2) Bahrein (1) balaton (2) balkán (1) ballmer (1) bánkitó (1) bell and partners (1) berlusconi (1) bethlen gábor alap (1) bíróság (10) bizottság (4) biztos (1) bkk (1) bolívia (1) bosznia hercegovina (1) bővítés (1) btk (1) budapest (13) bulgária (1) bunda (1) c4hu (2) (1) cégek (4) cenzúra (3) cerv (1) chile (1) chilecracia (1) ciklusértékelő (1) civilek (17) civilzseb (3) civil kapocs (1) CÖF (2) compr (4) conspiracy for democracy (2) covid (1) crowdfunding (4) crowdsourcing (3) csalás (2) csányi (9) csatorna (1) Csehország (1) daimler (1) databoom (1) dél-korea (1) demokrácia (4) direkt36 (1) dk (3) drón (3) e-government (2) egészségügy (18) egyesült (2) egyesült királyság (2) egyiptom (1) együtt (1) együtt2014 (1) ekd (3) elnökség (1) energiaválság (2) english (60) ensz (2) eötvös károly közpolitikai intézet (1) építőipar (10) érdekérvényesítés (3) erzsébet (2) esemény (3) esettanulmány (2) észtország (1) eu (75) eurobarometer (2) európai (3) EU conditionality (17) eu elnökség (1) évvégi (11) exszabi (1) ezaminimum (17) e governance (1) facebook (2) fehér könyv (1) felcsút (3) felejtéshez való jog (1) fidesz (7) fizetések (1) flier (3) földbérlet (1) forgóajtó (1) fotó (1) franciaország (1) futball (1) garancsi istván (1) geodézia (1) goldenblog (1) görögország (2) GRECO (1) gruevszki (1) Grúzia (3) gyógyszergyártás (1) gysev (1) hackathon (5) hacks hackers (1) hálapénz (12) hamburg (2) helsinki bizottság (1) HET (3) heves (1) hillary clinton (1) hirdetés (3) hírlevél (2) hódmezővásárhely (1) hök (1) honlap (1) honvédelmi (3) Horváth András (1) horvátország (1) Hungary (1) idege (1) idegenforgalom (5) igazságszolgáltatás (5) igazságügyi minisztérium (1) ígyszültem (6) infografika (82) információszabadság (71) ingatlan (5) integritás (2) integritás hatóság (4) international (3) internet (4) internetpenetráció (1) IPI (1) iskola (2) ITM (1) izland (3) játék (3) javaslat (6) jobbik (2) jog (2) jogalkotás (51) jogállamiság (11) jordánia (1) k-monitor (40) k-teszt (4) kalifornia (1) kampány (24) kampányfinanszírozás (41) kamupártok (8) kdnp (1) kegyelem (1) KEHI (2) kekva (9) kemcs (5) kenőpénz (1) képviselő (3) képzés (1) kerényi imre (1) kincstár (2) királyság (2) költségvetés (15) koncesszió (1) konzultáció (3) kormányzati adatok (3) koronavírus (9) korrupció (38) korrupciófigyelő (7) korrupciós séta (2) koszovó (1) közadatok (5) közbeszerzés (55) közérdekű (3) közérdekű bejelentő (6) Közgép (2) közgép (10) közigazgatás (2) közösértékeink (1) közpénz (36) külföld (61) kultúra (3) külügyminisztérium (4) k monitor (71) Lázár János (5) légifotó (1) leisztinger (7) lengyelország (7) libéria (1) liget (2) lmp (2) lobb (1) lobbi (8) macedónia (2) magánszektor (2) magyarország (88) mahir (2) MÁK (6) máv (3) mbvk (1) media (2) média (9) meetup (3) mentelmi bizottság (1) mészáros lőrinc (13) mezőgazdaság (13) microsoft (1) miniszterelnökség (4) minisztérium (5) mnb (2) MNV (4) mobilapp (3) modern városok (10) moldávia (2) monitoring (1) montenegró (1) mozgaskorlatozott (1) mszp (2) mtva (1) munkaerőpiac (1) mvh (2) naffa (1) NAIH (13) naih (1) NAV (3) navalnij (3) NCTA (3) németország (6) nemzetbiztonság (1) nepotizmus (1) népszavazás (1) nerhotel (9) new york (1) ngm (1) nhit (1) NIF (1) nkoh (3) nyerges (6) nyílt adat (4) nyílt kormányzás (19) obama (2) OGP (22) OGP16 (1) OHÜ (2) OKFN (5) oktatás (6) olaszország (2) olimpia (1) oltás (1) önkéntes (3) önkormányzat (63) opencorporates (1) Open Knowledge (3) Orbán Ráhel (1) orbán viktor (10) oroszország (11) országgyűlés (4) összeférhetetlenség (3) ösztöndíj (1) pakisztán (1) paks (2) PallasAthene (1) panoráma (3) párbeszéd magyarországért (1) parlament (11) pártfinanszírozás (15) partimap (7) pártok (9) pénzmosás (3) pénzügyminisztérium (7) per (18) plakát (1) politika (2) politikusok (1) porto alegre (1) portugália (1) posta (1) prestige media (1) privacy (1) privatizáció (2) program (2) psi (2) publimont (1) putyin (1) rágalmazás (1) red flags (4) RekonstrukceStatu (1) rendelet (1) replicationsprint (1) részvétel (42) revolving door (1) right to know (1) rogán cecília (2) rokonok (3) rólunk (1) románia (4) rospil (1) RRF (9) sajtószabadság (5) sarka kata (1) Schadl György (2) school of data (2) siemens (1) simicska (20) Simon Gábor (1) smart city (3) sopot (1) spanyolország (3) sport (9) strabag (1) sunlight (1) századvég (2) szerbia (2) szerzői jog (1) Szijjártó Péter (2) szlovénia (1) szólásszabadság (2) szponzoráció (1) sztfh (1) Tactical Technology Collective (1) takarítás (1) támogatás (21) társadalmi egyeztetés (2) tasz (14) térkép (17) teszt (1) thales (1) theengineroom (1) tihany (1) timeline (1) titkosszolgálat (1) törvényhozás (5) trafikmutyi (2) transparency (5) trócsányi (1) TTIP (1) tulajdonos (2) tunézia (1) ügyészség (3) új nemzedék központ (1) ukrajna (2) uncac (2) unió (2) usa (18) usaid (1) utalvány (1) utazás (12) vagyonnyilatkozat (39) Vagyonnyilatkozatok Hajnala (8) választások (21) vám (1) várhegyi (2) varsó (2) vasút (2) végrehajtói kar (2) vesztegetés (6) vietnam (1) vitorlázás (2) vizes vébé (2) vizuális (4) Voksmonitor (6) Völner Pál (1) whistleblowing (15) wikileaks (4) workshop (3) young and partners (1) zambia (1) zmne (1)

Fidesz-korrupció vs. szoci-korrupció - minőségi változás történt

tangentopoli // 2013.12.09.

Címkék: magyarország anti korrupció

A korrupcióellenes világnap alkalmával érdemes felidézni, milyen irányba mozdult a politikai korrupció az elmúlt években Magyarországon. Azt látjuk ugyanis, hogy hiába volt a korrupció felgöngyölítése és az elszámoltatás a Fidesz egyik jelszava 2010-ben, nem sikerült teljesíteni az emberek elvárásait. Sőt: a korrupció  új minősége jelent meg az elmúlt három évben: ez pedig az úgynevezett „state capture”, a foglyul ejtett állam állapota. Ennek különlegessége, hogy az állam elfoglalását többségében nem az árnyékban megbújó érdekcsoportok, hanem a politika frontvonalában lévő szereplők hajtották végre.

 

A nagy nyilvánosság előtt zajló korrupciós ügyektől hemzsegő szocialista--liberális kormányzás után jogos igényként merült fel az emberekben az elszámoltatás, a politika kifehérítése. A Zuschlag-ügy, a BKV-ügyek vagy a belvárosi ingatlanpanama, bár eltérő mértékben viselték meg az önkormányzati vagy állami költségvetést, szinte beleégtek a választók tudatába. Ez jelentős részben hozzájárult az MSZP vereségéhez és az elszámoltatás üzenetével kampányoló Fidesz kétharmados győzelméhez (illetve a parlamenten kívüli, a politikai rendszer egészét támadó  pártok, az LMP és a Jobbik parlamentbe jutásához). Három és fél év elteltével azonban azt látjuk, hogy az emberek jelentős része továbbra is fontos problémaként érzékeli a korrupciót, ráadásul többségük nem is gondolja, hogy bármi történne a politikai és üzleti szféra kifehérítése érdekében. Sőt, az emberek 61 százaléka szerint a korrupció egyenesen növekszik Magyarországon. Hogy a választók percepciója nem téves, azt remekül példázza a hetekben kirobbant NAV-botrány, amelyben a jelenlegi és az előző kormánypárt példás nagykoalícióban szavazták le a vizsgálóbizottság felállítását. De ha a kormány a Nemzeti Dohányboltokkal lényegében minden sarokra korrupciós emlékműveket állít, akkor szintén kevéssé meglepő, hogy az emberek nem érzik a közélet tisztulását.

simi_puch_pokhalo.jpg

A közvélemény és a sajtó szerint sem érezhető csökkenés a korrupció mértékében Magyarországon, az viszont látható, hogy a minősége megváltozott. Az egyik legforróbb területet továbbra is a közbeszerzések jelentik, de jelentős kockázatok láthatók az európai uniós források elosztásánál is. További probléma „az elmúlt húsz évben” tisztázatlan párt- és kampányfinanszírozás megoldatlansága, amelyben új törvényi szabályozás ugyan született, átláthatósági garanciák azonban nem. Hogy egyetlen példát említsünk: 2014-ben sem fogjuk tudni, melyik párt mennyit költött a választási kampányra, de félő, hogy a nagyobb pártok esetében még azt sem, miből tette ezt. A polgármesteri és országgyűlési képviselői tisztségek összeférhetetlensége nevezhető talán egyedül előrelépésnek, azonban a legsúlyosabb probléma korábban sem ez volt, hanem a politika- és politikus-közeli vállalkozások szaporodó száma és jelentősége.

Az igazi különbség a korábbi ciklusokhoz képest tehát az, hogy a politika világában (és a politika világából) élők, illetve a tágabb klientúra fenntartására átirányított pénzek immár nem „két nagy párt” között oszlanak meg, hanem kizárólagosan a parlamenti kétharmaddal bíró kormánypárt, a Fidesz-KDNP rendelkezik felette. A kétharmad segítségével a kormányzó pártok igyekeznek hosszú távra bebiztosítani a ciklus alatt kialakult hatalmi struktúrát, a Fidesz által véghezvitt "őrségváltást". Ennek különböző eszközei vannak a fékek és ellensúlyok – szinte unalomig ismételt, de igencsak fontos – lebontásától a személyi kinevezéseken át a személyre szabott törvényalkotásig. Előbbi kategóriába tartozik a parlamenti ellenzék lehetőségeinek korlátozása (egyéni képviselői indítványok rendszere, új Házszabály, éjszakai viták), az Alkotmánybíróság jogkörszűkítése, az igazságszolgáltatás bírói függetlenséget sértő kialakítása, de az is, hogy a felpörgetett jogalkotásnak köszönhetően sokszor még a kormánypárti képviselők sem tudják, milyen jogszabályokat és módosításokat szavaznak meg az Országgyűlésben. A személyi kinevezések terén a Fidesz-KNDP semmiféle önkorlátozást nem mutatott: a Legfőbb Ügyész, az OBH és a Médiatanács elnöke, az Alkotmánybíróság új tagjai, a Köztársasági Elnök, a pártok gazdálkodását is felügyelő Állami Számvevőszék elnöke mind-mind fideszes kötődésű politikus vagy szakember, ami egyértelműen növeli a kormánypártok befolyását az ellenőrző szervek felett. Ha pedig ez nem lenne elég, a kinevezési idők meghosszabbításával ezt az állapotot ciklusokra betonozták be a kormánypártok. A személyre és cégekre szabott jogalkotás már 2010 előtt is megjelent a hazai közéletben, általános gyakorlattá azonban a kormányváltást követően vált. Ezek lényege a gazdasági konkurencia ellehetetlenítése. A politikai konkurencia nehéz helyzetbe hozásáról pedig az új választási törvény, a választási eljárásról szóló törvény, a kampányok korlátozása és a jobboldali médiabirodalom kiépítése gondoskodik.

Mindez lehetővé teszi olyan, nehezen megkérdőjelezhető és látványos korrupciós folyamatok véghezvitelét, mint a trafik- és földpályázatok finoman fogalmazva is kérdéses elbírálása, a kormányhoz közel álló építőipari, kommunikációs vállalkozások helyzetbe hozása és – akár százmilliárdos tételben – közpénzzel történő kistafírozása.  A kép azonban mégsem ennyire egyoldalú. Történtek ugyanis korrupcióellenes lépések a közigazgatásban: erre utal például kormány korrupcióellenes programja, a Kormányzati Ellenőrzési Hivatal (KEHI) megerősítése vagy a megbízhatósági vizsgálatok bevezetése a hivatalos szerveknél, még ha ezen intézkedések hatása egyelőre nem is látszik. Kettős játék folyik tehát: a Fidesz-KDNP használja és elfogadja a korrupciót, mint a hatalomépítést olajozó eszközt, ugyanakkor megteremti annak lehetőségét is, hogy felléphessen ellene, amennyiben ez gyengítené hatalmát vagy a hatalom megtartásának esélyeit.

Ezzel egy időben gyengül a társadalmi, civil kontroll lehetősége is. Az infotörvény módosítása, a média fölötti kontroll erősítése, a jogalkotás során korábban meglévő társadalmi egyeztetés formálissá tétele azt üzenik az állampolgároknak, hogy bízzák az államra az állami-politikai korrupció elleni fellépést. Márpedig a hetekben kirobbant NAV-botrány tökéletesen példázza, hogy a végletekig központosított állami szervek alkalmassága miért korlátozott e téren. A negatív folyamatok mellett így szinte eltörpülnek a szakmailag egyébként akár értékesnek tekinthető korrupcióellenes lépések, és a hitelességük is megkérdőjelezhető.

Összességében megállapítható, hogy Magyarország sem az elmúlt évben, sem a kormányzati ciklus kezdete óta nem lett kevésbé korrupt ország. A korrupció minősége azonban alapvetően változott meg a korábbiakhoz képest. A politikai és gazdasági versenytársak hiánya ugyanis korrupciós szempontból nem önmérséklethez, hanem a hatékonyság maximalizálásához vezet.


Címkék: magyarország anti korrupció

140 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://k.blog.hu/api/trackback/id/tr405682446

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

2013.12.09. 13:06:06

@Erő e-meló: Egyébként hogy a csöcsbe jön ide a nemzeti dohányboltok ügye? Azt valóban A kormány osztotta ki, hogy ki lehet trafikos. Már alapfeltétel egy jó kis korrupcióhoz. Az Index hirdetésekből él, ergo elég sok olvasóra van szüksége. Ha a közönség mást akar látni, nem balos elhajlású blogokat, az életben nem jön ide, akkor sem, ha rosszabb a többi (ami szintén nem igaz, ízlés kérdése, ízlés meg erre van). Szóval mi az összefüggés?

Tüntess az orbáni diktatúra és simli ellen! 2013.12.09. 13:08:24

Pintér Sándor közrendőrből lett milliárdos kb. 25 év alatt, "tisztességes-becsületes" :) munkával. Most kedvezményes nyugdíja mellett "belügyminiszter".

Ilyen életpályamodellt minden rendőrnek!!!

Orbán Viktor sose dolgozott versenyszférában, a munkaerőpiacon soha nem mérette meg magát, csak pártkatona volt. Mégis hatalmas vagyonra, birodalomra tett szert.

ILYEN SZÉP NEMZETI, ÉLETPÁLYA MODELLT MINDEN MAGYAR EMBERNEK!

Erő e-meló 2013.12.09. 13:16:07

@storker:
" a közönség városi, inkább liberális-balos elhajlású, itt a birkamenet tagjai csak elvétve rúgnak labdába. "

Azért ez sem egészen így néz ki. Főtáblára legnagyob részt olyan írások kerülnek az Indexen, amiket már eleve oda írtak. Ez látszik a tematikus csoportosításból (ami furcsa módon rendszerint megegyezik az MSZP és csatolt részei kommunikáció kampánytémájával). Tehát ugyanaz a marginális hír köszön vissza újra és újra a kommunikációban

Persze mindez lehet merő véletlen, de akkor ugyanolyan véletlen az is, hogy a trafiktendert sok esetben fideszhezközeliek nyerték. Sőt a Zindex esetében még sokkal nagyobb is az arány

stark (a fideszre szavaztam 2010ben) 2013.12.09. 13:21:51

@Erő e-meló:

Francokat.

Én is kerültem címlapra nem egyszer, és egyszer se volt leszervezve. A blog.hu-t ugye az Index üzemelteti, biztos hogy van egy fasza kereső motorjuk, amivel szépen kiválogathatnak pár tucat, éppen közbeszédben lévő témáról szóló bejegyzést, blogot, és abból lehet szépen szemezgetni. Arról nem is beszélve, hogy biztos van listájuk az ismertebb, népszerűbb blogokról, egy indexes alkalmazott tökéletesen tudja rendszeresen figyelni a népszerűbb blogok népszerűbb témáit, és szelektálni, hogy mit akarnak címlapra rakni.

Csak azért, mert az államigazgatás előre leszervezésen, összebeszélésen, és haveri alapon megy, ne feltételezzük, hogy a piacgazdaság nagyobb szereplői is így szokták csinálni.

Az Index a legszebb példa arra, hogy azért még lehet Magyarországon a fogyasztó igényeit szem előtt tartva szolgáltatást nyújtani, és nem csak az éppen aktuális hatalmi csoportok farvizén lehet lubickolni.

Kár, hogy kevesen vannak olyan piaci pozícióban, mint az Index.

2013.12.09. 13:25:15

@Erő e-meló: Főtáblára az kerül ki, ami az Index szerkesztői szerint a legtöbb kattintást generálja. És mivel az Index meglepő módon beszámol politikai hírekről, a bloggerek meg ezeket olvassák, majd kommentálják, az olvasó is ezeket a témákat beszéli ki szívesen. Ha kirobban a trafik-ügy és valaki a honvédség fejlesztéséről ír, várható, hogy nem lesz sok olvasója. Ha viszont abból indulnál ki, ami tény, hogy az emberek imádnak politizálni és a blogszféra lényege az azonnali reakció lehetősége, még lehet az is, hogy nem beszélnél irtózatos baromságokat.

nyehehe 2013.12.09. 13:26:23

Én fidesz szavazó vagyok, és maradok, mert úgy látom, hogy fideszes korrupcióban van logika. Föl akarnak építeni egy saját középosztályt. Sok "kisembert" hoznak helyzetbe. Trafiktulajok, földbérlet-haszonélvezők. Ez amolyan irányított korrupció. A szocik idejében a tehetségtelen komcsi politikusoknak ment a pénz. Vagy a külföldi (főleg francia) nagyvállaltoknak. Most viszont magyar cégek kaszálnak a pályázatokon. Ezzel hosszútávon mindannyian nyerünk. Visszatérve a trafikos kavarásra: az elején én is nagyon sajnáltam a régi trafikosokat. Viszont a nyertesek is szépen csődbe mennek, mert a cigit az egekig emelheti a kormányzat. És hiába írja mindenki, hogy "valószínűleg" nem dogányoznak kevesebben.. csak a feketepiacról szerzik be.. EZ NEM IGAZ! Az én ismerettségi körömbe hárman tették le a cigit, mert nem bírják fizetni, vagy már nagyon macerás hozzájutni. A játékgéppel szintén ez a helyzet. (remélem csak mendemonda, hogy újra engedélyezik) A KÖZGÉP pedig végre egy magyar cég. A komcsiknak anno miért nem sikerült magyar cégekkel korrumpálni magukat? A lóvét ők is zsebre tették... de igedene országokat gyarapítottak vele. Ez a fő különbség a két garnitura viselkedésében.

2013.12.09. 13:28:32

@Erő e-meló: "akkor ugyanolyan véletlen az is, hogy a trafiktendert sok esetben fideszhezközeliek nyerték" - Azt leszámítva, hogy a trafiktendert maga az állam szervezte, a blogokat viszont nem az Index írja, ahogy a történéseket sem a politikában. Mivel a kormánytöbbség sietve elfogadott egy törvényt, mely szerint a koncessziókat kiadó céghez nem lehet fordulni kérdésekkel, elég valószínű, hogy a bontatlanul visszaküldött pályázatokkal együtt van némi takargatnivalója a szervező stábnak. Plusz Continental dohánygyár és Lázár János. Ehhez képest az Index simán megtehetné, hogy egy darab jobbos blogot nem futtat fel, nevük és felsorolásuk fentebb. Buta vagy, mint a föld.

a mór 2013.12.09. 13:30:45

@toportyánzsóti: neked meg a faszodat fogják (levágása után) a torkodon lenyomni tavasszal ! Gondolkodtál már mihez fogsz kezdeni kis eunuck ?

2013.12.09. 13:31:35

@nyehehe: Igen, ebben igazad van. Úgy futtatják föl a kisembert, hogy eleve elzárják a vállalkozás lehetőségét több ezer másiktól, de legalább a kevés koncessziót is úgy osztják le, mint Szekszárdon. Plusz mivel a Közgépen kívül nyilván egyetlen vállalat sem jártas az építőiparban, egyértelmű, hogy neki kell adni minden megbízást. Ehhez képest tudod a szocik alatt legalább épült több száz km autópálya, ami a miénk, elvinni nem lehet. Most nagyszerű stadionok és Ludovika, ami kurva jó, de hogy munkahelyek ettől nem lesznek, az hótziher. Direkt ide küldte ma a Fidesz a legsötétebb bunkóit? Azért ennél magasabb szintet hoznak a jobbosok általában.

J.László 2013.12.09. 13:32:10

@nyehehe:
A Fidesz 2002-ben valószínűleg rájött, hogy saját gazdasági hátország nélkül semmire nem megy. Nem kíván emiatt iamét választást veszíteni.

Egyetértek a hozzászólásoddal.

windex 2013.12.09. 13:42:49

@Lencsés István: pista csodaországban :-) álom, álom, édes álom... kívánom, ne ébredj fel soha :-)

tobeor 2013.12.09. 13:50:33

@nyehehe:
igazi fideszes, még el ismeri hogy velejéig korrupt a fidesz, de így is rá szavaz.

komolyan mondom erre már csak azt lehet mondani, hogy remélem jön egy új kormány (ha nem jövőre akkor később), és simán elveszi a fideszesek pénzét, cégét, mindenét. leszarom hogy ez minden írott és íratlan jogon és erkölcsön átgázol, ha ti bazdmeg nyíltan támogatjátok mások kifosztását, kisemmizését, akkor ti is PONTOSAN UGYANEZT ÉRDEMLITEK, faszfejek.

tobeor 2013.12.09. 13:52:55

mondjuk arra jók az ilyen rohadék fideszes kommentek, hogy legalább nyíltan elismerik: soha semmi bajuk nem volt a szocik vagy bárki korrupcióival.
nekik csak az fáj, ha más lop, nem ők....

Lencsés István 2013.12.09. 13:55:13

@windex: Mondatkezdés nagybetű . Nem vagyok " pista .... " , azaz tanulj meg olvasni IS . Nem álom , tény , szóval ezt beszoptad :) ;) :D :D :D + :D

2013.12.09. 14:02:27

@tobeor: Egyetértek. Hozzátéve, hogy nem a jövendőbeli kormány, hanem bizony a saját szavazóik fogják őket felakasztani, ha rájönnek, hogy mese az egész rendszerük.

@Lencsés István: pista, te egy hüje vagy?:)

Szelid sunmalac 2013.12.09. 14:13:38

@storker: Ha neha bekukkantasz a blog.hu-ra hajnaltajban, es kommentelsz par alig latogatott blogot, szinte perceken belul megjelenik a fooldalon. Probald ki!

Lencsés István 2013.12.09. 14:20:47

@storker: Mondatkezdés nagybetű . Nem vagyok " pista .... " , azaz tanulj meg olvasni IS . Hülye ly - os . A ténnyel amit a mocskos pofádba toltam , tudsz valamit kezdeni , vagy cak személyeskedni próbálsz ? :O ( Megsúgom azt név nélkül nem lehet . :) ;) :D :D :D + :D )

windex 2013.12.09. 14:22:21

@nyehehe: tipikus a véleményed: amit látni szeretnél, azt véled látni, függetlenül a valóságtól. a nagypénz most is csak egy szűk kör kezében koncentrálódik, ezek egy része politikus.

a trafik ügyben egyik oldalról nézve igazad is lehetne, de a "nyertesek" elenyésző számúak, valójában arra a politiikai marketing célra jók, hogy a fidesz elmondhassa, hogy ad a kisembernek is. miközben persze ez a trafikosok közt is csak a töredékre igaz, mert az egy-egy kézben koncentrálódó sok trafik nem a kisemberek vállalkozása. de még ha igazad is lenne, akkor sincs cél, ami ezt a bűnözői mentaláutást igazolhatja. ezzel tulajdonképpen azt mondod: "ja, ha nekem tetsző "cél" érdekében lopnak, rabolnak, akkor támogatom!" vagyis érdektelen a cselekmények morális vonatkozása, és az ezzel járó társadalmi károkozás is, a társadalom rombolása. tulajdonképpen ha neked tetszik, akár gyilkolhatnánk is, nemde?

azzal ne áltasd magad, hogy ha magyar cég nyer, mi is jobban járunk: lévén ezek a magyar cégek a politikusok személyes érdekszférájába tartoznak, és mivel korrupt és túlszámlázott pénzekről van szó, annak a túlzottan elszórt pénznek bottal ütheted a nyomát. persze te kerested meg, de aztán búcsúzhatsz tőle. annyiban is közös a multival az eset, hogy aki dolgozik, bért kap, és itt költi el. de ezzel nem jobb a multinál, mert a magyarság okán nem keresnek többet ezen derék magyar cégek alkalmazottai, lásd cba pl. és de, sajnos igaz, bár akad, aki leteszi a cigit, a többség svarcban szerzi be. személyes ismeretségi körömben is egyre többben. 450 egy doboz :-) miért tenné le, ha olcsón is megkapja? az sem a HANGOS véleményedet támasztja alá, hogy roppant mód felélénkült a csempészet. vajon a sok leszokott dohányosnak viszik a cigit?

továbbá jelezném, hogy az "idegen országok" most is itt vannak, sőt. nélkülük nincs magyar gazdaság, okoska. sajnálatos, hogy bedőlsz annak a kampónak, hogy az útépítés magyar kézben van jó helyen. az ilyen üzleteket nem a magyar nemzeti érzés okán osztja a kormány magyar cégnek, hanem mert ebben van nagy pénz. a cégtulajdonosok sokat keresnek, cserébe pánzzel támogatják a pártot, és a politikausokat. az ostobaságot súrolja (?) az "idealizmusod", ha ezeket nem látod. realitás, nyehehe, realitás :-) a komcsiknak pedig nem kellett magyar cégekkel korrumpálniuk magukat, mert azok a cégek az övéik voltak :-) aztán a később érkező külföldieket miért küldték volna el? a fidesz sem nemzeti érzületből korrupt és korrumpál magyarokkal, hanem azért, mert az ellentábor már lenyúlta az itteni külföldi kezeket - akik nem kötődnek kizárólag az egyik, vagy a másik oldalhoz, lévén a pénz pártatlan (NAV balhé, pártok összezárnak) - hát most megteremtette-megteremti a maga korrupt üzleti köreit. kell a pénz, nem csak neked, hanem nekik is. csak nekik az isten pénze nem elég :-)

Szelid sunmalac 2013.12.09. 14:23:20

@Lencsés István: Szevasz Pityu! Eskuvo mikor lesz? Remelem meghivsz!

Lordofearth 2013.12.09. 14:24:36

Orbán hatalmasat koppan, nagyobbat mint 2002-ben. Mehet a bolondok házába örök életére.

windex 2013.12.09. 14:24:45

@Lencsés István: így van, pista, beszoptam, mert nem álmodom. épp ez a bajom, de neked jó, mert ugyan te is beszoppod, csak nem tudsz róla :-) így boldogan halsz meg. irigyellek. látod-e, hogy az ész és az intelligencia nem áldás, hanem átok? ;-)

2013.12.09. 14:25:42

@Lencsés István: Te tényleg ennyire döbil vagy?:) Melyikre kell valamit mondani? Hogy nincs Fidesz korrupció? Ja igen, az tényleg nincs, sorry:)))))

windex 2013.12.09. 14:25:46

@Szelid sunmalac: kihez megy hozzá, kihez megy hozzá?!

Szelid sunmalac 2013.12.09. 14:28:16

@windex: Hat a jegyesehez! Egy nagyon csinos, intelligens holgy az illeto. Pityunak meg szivbol gratulalunk!

windex 2013.12.09. 14:30:44

@Erő e-meló: te nem tudsz elszakadni a fideszes módszerektől? ott is azt látod, ahol nincs, ami persze érthető :-) azért annak örülök, hogy zavar. már csak azt kellene elérni - nem tudom, hogy már így van-e -, hogy pártokra tekintet nélkül zavarjon :-)

windex 2013.12.09. 14:33:31

@storker: á, mi már megszoktuk pistát :-) mint a vadász a viccben:

medve: ejnye, te vadász, valld be, hogy szopni jársz ide!

windex 2013.12.09. 14:35:29

@Szelid sunmalac: hű, de sok információ! nő a jegyese? és szép? és intelligens? az remek, hátha pityu is fejlődik általa! úgyhogy csatlakozunk, pityunak szívből gratulálunk!

Erő e-meló 2013.12.09. 14:42:02

@storker:
Kár annyit erőlködnöd, nem fogad tudni a világ egyik felét átfesteni feketére, amásikat meg fehérre. Összefonódás, korrupció mindenütt volt van és lesz

A trafikmutyi, amira próbáljátok kihegyezni a Fidesz korruptságát klasszikus értelemben még csak nem is korrupció. Nem történt megvesztegetés, hanem egy kormányzati hatalom igyekezett helyzetbe hozni a saját támogatói körét, ha igazak a hírek. Éppen úgy, mint ahogy a Zindex szerkesztői tolják a maguk politikai vonalát az írásaikkal, a blogkiemelésekkel

Ez nagyjából az egész világon így működik, csak a libsi akarja folyton elhitetni, hogy mi vagyunk a legrosszabak a világon (és ennek oka a Zorbán nevű rém), pedig az emberek már rég átlátnak rajta, oszt csak maga alatt vágja a fát. Nézd meg kiket neveztek ki az elmúlt 20 év alatt az USA budapesti nagykövetének! Csupa bennfentes családtag, pártkampány finanszírozó. És ezen kívül még vagy 10 ezer példát lehet felhozni kapásból

Az ok egyszerű, nem lehet tartósan kormányozni erős támogatói háttér nélkül, ha nem kapnak juttatást a megfelelő emberek akkor elpártolnak és megbukik a rendszer. Erre már a politikai oviban rájöhet bárki, a többi meg csak ócska duma hiszékenyeknek

Erő e-meló 2013.12.09. 14:44:19

@windex:
"ott is azt látod, ahol nincs, ami persze érthető"

Fussál neki még 1x, akkor talán sikerül

windex 2013.12.09. 14:46:43

@Erő e-meló: te, nem szólt még senki, hogy hülyeség ezüsttálcán kínálni a ziccert? :-D

2013.12.09. 14:47:47

@Erő e-meló: Wow, főleg ez a rész tetszik:

"Nem történt megvesztegetés, hanem egy kormányzati hatalom igyekezett helyzetbe hozni a saját támogatói körét, ha igazak a hírek"

Tehát a támogatók valamit kapnak a támogatásért cserébe, de ez NEM korrupció:)))

A többi szöveged totálisan felesleges. Az Index még mindig nem a saját vonalát tolja, ha így lenne, akkor a jobbos blogok NEM lennének a főoldalon annyiszor, sőt, egyszer se. Kár, hogy csak a tények mondanak ellent neked, amúgy jó, amit írsz. A korrupciót pedig messze nem a trafik-ügyben látjuk kizárólag, csak az már a kisember szintjén is jelentkezik, amire eddig nem volt ilyen releváns példa.

Szelid sunmalac 2013.12.09. 14:51:08

@windex: No persze Pityu szinten, de Pityut imadjuk, mert keves viccesebb troll van, mint o. Esetleg Videkivel szallhat versenybe. Maxval pl. neha irritalo, Batyu szinte mindig, $$$ meg egy gyava taplo. Sosem fogom neki elfelejteni, hogy majd egy oran at ucsorogtem, hogy vegre szemelyesen is "megbeszeljuk" a nezeteinket, aztan valahogy kiment a fejebol a talalkozo, majd utana valtig allitotta, hogy de o ott volt...

windex 2013.12.09. 14:52:30

@Erő e-meló: nekem sikerült, és feltételeztem rólad is, hogy értelmezed, amit olvasol. hát, ha mágsem, akkor elmagyarázom. adott egy helyzet, amiben valaki, vagy valami - a mi jelenünkben épp a fidesz - megtanít valamire. jelesül arra, hogy a korrupcióval működnek - szerintük - helyesen a dolgok. mi ezt megszokjuk, és természetszerűleg feltételezzük, hogy ez minden helyzetben igaz. a valóság persze nem ez, de mi azért azt hisszük. vagyis te hiheted. és így értelmet nyer az "ott is azt látod, ahol nincs" kifejezés. és ez azért érthető, mert ha erre vagy trenírozva, akkor miért hinnél mást? nnna, sikerül a szellemi művelet, megértetted, amit olvastál? :-)

toportyánzsóti 2013.12.09. 14:56:15

@a mór: Tudatlan vagy ellőtt jobbheréjű féleunuch.

windex 2013.12.09. 14:59:21

@Erő e-meló: "Nem történt megvesztegetés, hanem egy kormányzati hatalom igyekezett helyzetbe hozni a saját támogatói körét, ha igazak a hírek"

na, ebből viszont kiderül, hogy soha nem fogod érteni, miről beszélek. :-) mert vagy annyira elfogult vagy, hogy letagadod a nyilvánvalót, vagy annyira fejletlen az erkölcsi érzéked, hogy nem veszed észre, hogy mi micsoda - hogy értsd - mi a korrupció, és melyik történés meríti ki ezt a fogalmat. muszáj bolondot csinálnod magadból, csak mert egy csapatnak drukkolsz? inkább égeted magad? én a saját gyerekemet is rúgnám valagba, ha korrupt lenne. ezek neked nem a gyerekeid, és inkább ekkora marhaságot lódítasz egy látszatmagyarázattal :-) és ha a lopást és a korrupciót átkereszteled, hogy ne tűnjön bűnnek, a gyilkosságra mit mondanál? csak érdekel, hátha tanulhatok egy ilyen opportunistától, mint te :-)

Erő e-meló 2013.12.09. 15:01:24

@storker:
"Főtáblára az kerül ki, ami az Index szerkesztői szerint a legtöbb kattintást generálja."

Az a baj veletek, hogy mindenkit hülyének néztek

Gondolom nem kell valami nagy emélékezet a bajai kamuvideóhoz? Amikor lehozta a HVG a kamuhírt, hogy csalt a Fidesz, megvan a megdönthetelen bizonyíték, akkor 3 napig éjjel-nappal ezzel volt tele a blogketrec a Zindexen

Miután kiderült az igazság, hogy hamisítvány az egész és hogy az MSZP és a DK keze van a dologban, mintha elvágták volna, egy napig nem is volt egyetlen írás sem a témában, csak a hasogató nagy csend. Utána jelentek meg az első szárnyaszegett próbálkozások, amik megpróbálták valahogy kisikálni a megbízójukat, kimagyarázni a lehetetlent. Gondolom beragadt a kommunikációs lánc a Törökzsóti és a "független újságírók" között

Úgy látszik a kattintászám hirtelen nem lett úgylátszik fontos, pedig jött volna bőven, mert az új helyzetben a téma csak még forróbá vált

toportyánzsóti 2013.12.09. 15:01:28

@Magyarország jobban teljesít: Benyaltad hogy 1 milka birka volt ott ahol 100 000 sem férne el?Széleselvtárs körméretűekból jó ha 30 000 férne ott el.Már röhögve vallja magát mindenki fityusz szavazónak ha kérdezik,még a trafikmutyi is megdobta a fityuszra szavazókat.

windex 2013.12.09. 15:01:43

@Szelid sunmalac: pityu az ovi homokozójából szabadul alkalmanként a blogokra :-) kedves, jó szívű. szeretjük. bár nem az eszéért :-) birca meg - ahogy mondja - tényleg próbál gondolkozni, fényévekkel jár az említettek előtt

windex 2013.12.09. 15:03:59

@Erő e-meló: nem neveznélek a független hírközlés hősének :-) kissé mintha torzítanál a történteken a vélményed érdekében. de mi ez a korrupció átkereszteléséhez képest? piha :-)

toportyánzsóti 2013.12.09. 15:04:39

@luis5: Tájékozatlan vagy,csak lézerdzsoni szűkebb pátriája nyert 500 trafikot,a többiek is tucatjával kaszáltak,főleg a csuti kisvasútgrundoló strómannja.Narancsvakságban szenvedel.

Szelid sunmalac 2013.12.09. 15:04:55

@windex: Akkor most nezz vissza par hettel/honappal ezelotti posztokat, akarhol az indexen. Birca szinte mindenhol az elsok kozt kommentel, es 98%-ban nem tesz mast, mint hogy mindenfele erv, vagy magyarazat nelkul tomondtaban tagadja az adott poszt mondanivalojat.
Igazi troll. :)

Erő e-meló 2013.12.09. 15:08:36

@windex:
"épp a fidesz - megtanít valamire. jelesül arra, hogy a korrupcióval működnek - szerintük - helyesen a dolgok"

Egy olyan világban, ahol Princz Gábor, Tocsik Márta, Hagyó Miklós, Mesterházi Ernő a professzorok, Gyurcsány, Kóka és Bajnai idején, a Fidesznek már nem sok tanítanivalója maradt

toportyánzsóti 2013.12.09. 15:09:00

@Kovács Nóra Anna: Már csak 1 ügyészségi embernek kell felrúgnia a szaros éjjeli edényt és örökre el lesznek takarítva ezek a szerencsétlen analfabéta hazug tolvaj csaló narancsnácikok.

Trackers 2013.12.09. 15:09:54

@windex:

Szerintem éppen ti nem értitek.

Nem kevesebbet állít, minthogy a saját emberek és ideológiák helyzetbe hozása természetes politikai jelenség, minden országban.

Az egyetlen különbség, hogy Orbán alatt a ballibek emlékezete megszépül, és úgy látják most sokkal rosszabb.

Pedig nem.
Szinte ugyanolyan, és speciel a Transparency Internatioanal idevonatkozó mérései szerint kicsit javult is a helyzet az MSZP óta, már ami a korrupciót illeti.

Szűtté mamá? Szűjjé! 2013.12.09. 15:19:08

@toportyánzsóti: Na jólvan, mindenesetre tetszik a optimizmusod.

2013.12.09. 15:20:18

@Erő e-meló: Igen, ez az!:)) Imádom, amikor jobbos elégedetlenkedők lépnek elő főszerkesztővé. Szerencsére ti pontosan tudjátok, miről kellene írnia egy újságnak ahhoz, hogy a LÉNYEGRŐL szóljon:)))) Ehhez elég annyi, hogy aki eleve gyanakodni akar az ellenséges sajtóra, az természetesen fog is. De léccilécci bízd már rá a szerkesztőkre, hogy mikor mit raknak ki okés? Hidd el nyugodtan, az MSZP nem tud annyit fizetni, mint a hirdetők egy egész éven keresztül jó? Még egyszer, az Index tulajdonosa Spéder Zoltán. Csak neked, tessék:

figyelo.hu/cikkek/miert-eppen-speder-zoltan

"A takarékszövetkezetek kényszerű integrációja is erőltetett ütemű menetrend mentén halad. Ám még mindig napirenden van az egész pénzügyi szektort foglalkoztató nagy kérdés: hogyan kaphatta meg ennek a világnak az irányítását a folyamatokat tanácsadóként összefogó Spéder Zoltán FHB-elnök?"

Szűtté mamá? Szűjjé! 2013.12.09. 15:20:38

@Trackers: "Szinte ugyanolyan, és speciel a Transparency Internatioanal idevonatkozó mérései szerint kicsit javult is a helyzet az MSZP óta, már ami a korrupciót illeti.
"

Ezt hogy érted? Akkor volt 100 db korrupciós ügy, most meg van 1 db state capture? Ha úgy vesszük a 100 db tényleg több, mint az 1 db.

toportyánzsóti 2013.12.09. 15:37:41

@Magyarország jobban teljesít: Lehet hogy nem félázsiai a génkészlet,dédnagyit nem hágta meg Vörös Hadsereg üzbég harcosa.

873ujr3rk 2013.12.09. 15:48:32

igazából fingunk nincs róla h a szocik mennyit loptak. arról sincs h a fidesz mennyit lop. de sztem mindekét oldal lopott már annyit, h ahol az állampolgárok tudják értelmezni az adófizetés fogalmát és nem tolvajok maguk is már rég börtönben rohadnának. itt mink nem értjük ezt a dolgot, vállalkozni kezdünk és természetesnek vesszük h azonnal lopni kell. így talán érthetően magasabb az ingerküszöb. aztán a lopós ugye maga sem akarja h rajtakapják, szóval ördögi kör. ittrohad az egész.

Erő e-meló 2013.12.09. 15:55:30

@storker:
Akkor tehát mégsem célja teljesen vérbe fojtani a zellenzéki hangokat a Zorbánközeli banditáknak Magyarországon?

Erő e-meló 2013.12.09. 16:05:09

@Magyarország jobban teljesít:
Azt, hogy "state capture" van megszavazták a Transparency által megkérdezett emberek? Kétlem hogy értenék egyáltalán mit jelent, ami nem csoda, mivel tényleges jelentés nélküli hype az egész

windex 2013.12.09. 16:16:06

@Trackers: ez mi? mi az, hogy ti? nem helyes ez a hozzáállás, hogy ti, meg mi. táborokhoz csapódni nem jelent jót, leginkább azt, hogy hagyod magad kihasználni. vagyunk mi, és ők - az adminisztráció (politikusok), a bürokrácia, mindegy, milyen párton, mert mind a mi vérünket szíjja, ha nem vennéd észre, a korrupcióval is. vvagyis az élet nem kétpólusú - "ti és mi", hanem három: ők, ők és mi. mi a polgárok, emberek, adófizetők, mi, akik dolgozunk, hogy szolgáltatásokat kapjunk, de nem kapjuk, viszont a bőrt is lenyúzzák rólunk. bármikor, mindig, maszop, fidesz, egyre megy.

rackers: nna, közelítesz a helyes állásponthoz :-) valóban természetes jelenség, minden országban. de ettől még nem helyes, miként a gyilkosság is előfordul minden országban, mégsem mentjük fel azt a gyilkost sem, aki nekünk kedves.

amúgy az én emlékezetem ugyanúgy őrzi a balos disznóságokat, elhiheted. épp ezt magyarázom mindig, hogy nem az idő illetve az oldalak viszonylatában értékelünk tetteket. a szar mindig szar, bárki szarik az asztalra. ellenben lévén mivel most a fidesz szarik a szánkba - a tiédbe is - ezért ez ellen szólnék. de azért mert most a fidesz teszi, az még nem menti a maszop csürhét. persze a lényeg, hogy nem méricskélünk, hogy ki a nagyobb szemét. és ha kritika illeti azokat, akik minket szolgálnak, vagy akiknek minket kellene szolgálniuk, akkor azt mindig, mindenkor ki kell mondani, ha rájuk szavaztunk, ha nem. sőt, még ha balga módon azért "szavaztunk rájuk", mert szeretjük őket, akkor is. (persze nekem értelmezhetetlen az érzelem és egy politikus, politikusok, vagy párt összefüggésbe hozatala, ez sajnos mindkét oldalon igen elterjedt tünet.) és az se érdekel, hogy árnyalatnyit javult-e a dolog az mszp óta. egyrészt, mert így is mindent átjár és befolyásol. másrészt ha a gyerekednek 42 fokos láza volt tegnap, ma meg 41,5, számít az? biztos azzal nyugtatgatod magad, hogy mennyi volt tegnap, akkor már jobb, nincs is olyan nagy baj, nem? :-) de még ha a ststisztika jobb is, az érzékelhető helyzet akkor is rossz, nekem rosszabb is. mert a parlamenti 2/3 birtokában olyan arcpirító arroganciával kurroptak és korrumpálódnak, hogy nem elég a korrupció ténye, minden alkalommal azt üzenik a modorral, hogy mi kiszolgáltatottak vagyunk, és nem tehetünk ellene, a véleményünk meg le van szarva. csak arra figyelnek, ha úgy érzik, veszélyben a szavazat. másrészt a kormányváltáskor még akár remélhettük is - bár tudom, hogy ez naiv idealizmus-, hogy a maszop csürhe után változtatnak. de nem tették, sőt. dühít, hogy csalódást okoztak, hogy akiről azt gondoltam, hogy jobb minőség, az is szar, és dühít, hogy egyre jobban és aktívan ássák bele magukat a szarba. plusz a képmutatás, már ami a kereszténységet illeti, miközben minden ellentmond a keresztényiség lényegének és szellemének. szóval így állunk, komám, nyíljon ki a szemed, és hagyd ezt a "ti" titulust. én vagyok, és veled vagyunk mi. mert nem a pártpereferencia tesz minket "ti"-vé, és "mi"-vé, hanem a bűnök elkövetői és elszenvedői oldala. és itt nem tudom, mióta, hány évtizede az elkövetők a politikusok, az elszenvedők meg mi vagyunk, akiket megerőszakolnak és az orruknál fogva vezetnek. és a fidesz is beállt ebbe a sorba, naná, hát felismerték a realitást. inkább kell nekik is a hatalom, mint tudni, hogy helyesen cselekszenek. így "ti"-zz legközelebb :-)

2013.12.09. 16:17:15

@Erő e-meló: A saját emberük vállalkozását nem nyírják ki, mivel témát váltottál, úgy veszem, hogy feladod, mert láthatóan abszolút nem vagy képben az alapvető tényekkel sem. A Klubrádiót ezer módon, bírósági ítéletek ellenére akarták tönkre tenni, a TV2-nél a saját emberük a hírigazgató, nem is foglalkoznak politikával túlzottan. A Népszava és ált. a balos lapok negyed annyi állami hirdetést kapnak, mint korábban, pedig a kommerek alatt jutott az ellenzéki jobbosoknak is. Maradt a Neo Fm, ami meglepő módon ugyanazzal a módszerrel nyiffant ki, nem kapott állami hirdetést, szemben a Class Fm-mel. Tehát igen, kinyírják az ellenzéki médiát, bár nem tudom, miért én magyarázok el alapvető dolgokat neked és miért váltasz témát azonnal, mihelyt pofára esel az egyikben, amit te kezdtél.

windex 2013.12.09. 16:33:01

@Erő e-meló: már hogyne maradt volna! :-) az általad felsorolt szemétládák sunnyogva játszottak, finomkodva voltak szemetek. a mostani szemetek meg kiröhögnek, amikor a szánkba szarnak, és azt ugatják közben, hogy kuss legyen. és ez nem kis tanítani való :-) nem mellékes, hogy az előző felsorolt csürhe csak apróban játszott, akik annak idején a szoci érdekszférában nagyban tolták - ez a pár száz milliós tétel az általad írtak zsebeiben csak a a cipőpucoló aprója - azokat nem tudod felsorolni, pedig inkább azokat kellene rivaldafénybe állítani. a nagy, cégekkel, kárpótlással, privvatizációval bűvészkedőket. na, a fidesz meg pont abban a ligában játszik, nem szarozik pár százmilliós tétellel - részben az infláció, ugye - csak ha beszedni kell, akkor kíméletlenül elveszi, pl az egyetemektől, hogy aztán a százszorosából "építsen" stadionokat. komolyan, már szinte szégyellem leírni, mert olyan sokszor elsült ez a stadion poén, de legnagyobb sajnálatomra még mindig aktuális. remélem te józanapp vagy, nem veszel moet et chandon pezsgőt, amikor kölcsön kell kérdned a fűtésre! :-) a hasonlítgatást meg abba lehet hagyni, mert csak a hülyék hasonlítgatják a szart a szarral, ha tudsz követni, és érted, mit mondok

windex 2013.12.09. 16:35:31

@Szelid sunmalac: hű, tényleg? érdekes, mert nekem az volt a benyomásom, hogy úgy egy éve még mindentől függetlenül rajongott a jobbért, most meg disztingvál, a vonzalma most is világos, de mintha az adminisztrációval kritikusabb lenne. és ritkábban is jelenik meg. vagy csak átlavírozott más blogokra, miket nem olvastam...? hmm...

Erő e-meló 2013.12.09. 17:32:50

@storker:
"nem kapott állami hirdetést,"

Ennyi az egész amit össze bírtál kaparni?

Mennyi állami hirdetést kapott a Magyar Nemzet vagy a Hírtv az elmúttnyócévben? Még az interjú is meg volt tiltva velük az állami fontosembereknek. Ja, akkor az volt a szöveg, hogy éljenek meg a piacról, nem emlékszel véletlenül kitől hallottuk ezt?

De mindegy is, ha már egyszer kimondták, akkor maradjon így a kedvükért. Éljen meg a Népszara meg a Buziklub rádió a piacról

Erő e-meló 2013.12.09. 17:35:51

@windex:
Túl sok ez így egyszerre, inkább vegyél be valamit logorrhea ellen

2013.12.09. 18:13:22

@Erő e-meló: LOL, te internet hülyéje:) Először azt kéred rajtam számon, hogy el akarják-e nyomni fideszék az ellenzéki médiát. Mikor világos példát adok rá, hogy igen, akkor feladod a korábbi ugribugrit és jössz azzal, hogy akkor éljenek meg a piacról:) Ezeket a témaváltásokat vehetem úgy, hogy beégsz és próbálkozol mással pubi?:)

Igen, szerintem is éljen meg a piacról, aki meg nem tud, az dögöljön meg. Csak akkor ha lehet, se a bal, se a jobboldal ne etesse a sajátjait az én pénzemen, mert nem ez a dolga. Ezzel együtt jó látni, ahogy kikanyarodsz témák mögül, amikor látni, hogy hülyeség az is, amit kérdezel. Azt hiszem, ma Bitcoin helyett egy új hülyét fedeztem fel:))

windex 2013.12.09. 18:21:35

@Erő e-meló: aha, ez se megy? pedig olvasni nem nehéz, csak egyik betű jön szépen a másik után. javított volna a helyzeten, ha ma nem veszed be a visszafejlesztő tablettát :-) na mindegy, neked nem ment a tömör verzió, kérted a kibontottat, hát, neked semmi nem jó :-)

windex 2013.12.09. 18:22:52

@storker: ja velem is így járt. reklamál, magyaráz, aztán amit kap, azzal nem tud megbirkózni, és farolna kifele :-)

2013.12.09. 18:28:31

@windex: Én szeretném, ha többet írna, mert vicces fazon és imádom nézni, ahogy az ilyen bénázik össze-vissza:)) Kedvenc, amikor már ideges és buzizik, na ez mutatja, hogy mekkora debilke szegény.

Erő e-meló 2013.12.09. 18:41:07

@storker:
Annyira buta vagy, hogy nem bírod összehangolni a két különböző kommentedet

Ha Spéder az ellenzéki médiát futtatja, akkor minek az állami hirdetők nekik?

Erő e-meló 2013.12.09. 18:44:15

@storker:
Már vártam, mikor kapod elő a Haraszti Miklós nevű csodafegyvert. Aki persze tökéletesen pártfügetlen SZDSZ alapítóként megmondja a tutit hogy mi a magyar médiában a Mérték

2013.12.09. 18:50:07

@Erő e-meló: Sem azt nem állítottam, hogy az Index ellenzéki (ez a te állításod), sem azt, hogy kap állami hirdetéseket. Valami elég súlyos olvasási problémád lehet öcsi, ami mondjuk nem meglepő egy troll esetében.

"Már vártam, mikor kapod elő a Haraszti Miklós nevű csodafegyvert. " - Itt ugye megint egy tényről beszélünk, ha netán hallgatod is a megmaradt rádiót, rájöhetsz magad is,nem nyuszi a kalapból, csak érteni kéne. Anyám borogass:)))

Erő e-meló 2013.12.09. 18:51:03

@windex:
Olyan a hozzászólásod, mint amikor bedarálják az amerikai magyar népszavát meg a mancsot egy iratmegsemmisítőbe, aztán kijön a szecska a végén. Minden benne van amire szüksége van a bolsi nyugger meg a fiatal narkós olvasónak, de már nem tudja a fenekét se kitörölni vele

a mór 2013.12.09. 18:53:05

@toportyánzsóti: igen ... biztos, de te meg tanulj meg fogalmazni faszfej! Jövőre még az sem lesz .... szarban vagy hová vesznek fel eunuknak? a környező országokban nincs hárem, faszfejű.
Mehetsz a haverjaidhoz - a cigányokhoz - csicskásnak!!! Mondtam már,hogy gondolkodj el ezen, nemhogy irogatni fogsz,a cselédek estefelé már alszanak a z ólban , ahová való vagy! Ha előjösz véged.... kaptafára húznak !!!

Erő e-meló 2013.12.09. 18:56:30

@storker:
"egy tényről beszélünk, "

Egy véleményről van szó, amiben számodra Haraszti Miklós a hiteles mérték. Ennyi nekem nagyjából elég is

2013.12.09. 19:21:02

@Erő e-meló: Az még mindig nem vélemény, hogy az egyik rádió kapta az összes állami hirdetést. A magyar hirdetési piacon túlsúlyban van a mindenkori kormány, valamint az erősen politikai befolyású állami, vagy félállami cégek, ld. MOL. Ahol ezek nem hirdetnek, ott csőd következik, de legalábbis minimum Index-szintű olvasottság szükséges. Nyugodtan nyisd ki a Heti Választ vagy a Nemzetet és nézd meg, mennyi Közgép, stb. hirdetés van bennük. Azután gyere vissza és vezesd le, hogy az ellenzéki médiát nem akarják kicsinálni, plusz Klubrádió. Addig viszont ha kérhetem, szüneteltesd az önalázást, mert unalmas századszor ugyanazt leírni neked te kis bugris.

2013.12.09. 19:28:35

@Erő e-meló: Csak nehogy megártson a sok információ:)

nol.hu/belfold/tizmillioert_fizet_elo_zuglo_a_magyar_nemzetert_es_a_magyar_hirlapert_

"Csaknem 11 millió forintnyi közpénzt áldoz Zugló önkormányzata a Magyar Nemzet és a Magyar Hírlap előfizetésére, miközben a kerület milliárdos adósságot halmozott fel. "

fn.hir24.hu/gazdasag/2012/09/20/ingyen-kell-kivinniuk-az-allami-dolgozoknak-a-magyar-nemzetet/?action=PrintPage

"Nem kevés segítséget kap a kormánypárti Magyar Nemzet az államtól. Mint megtudtuk, a hirdetései felét állami cég helyezte el, s októbertől még házhoz is viszik majd a lapot az állami alkalmazott postások – méghozzá ingyen."

Erő e-meló 2013.12.09. 20:30:36

@storker:
"Ahol ezek nem hirdetnek, ott csőd következik, "

Érdekes hogy se a Magyar Nemzet, se a Hírtv vagy Inforádió nem csődölt be az elmúltnyócévben. Pedig akkoriban se volt elárasztva az ellenzéki sajtó hirdetéssel. És akkor még nem is beszéltem az ellenük indított alvilági jellegű akciókról. Bár mindez gondolom nem zörgette meg a Haraszti nyugalmát, elvégre nem az ő elvtársai szívtak

Legalább olvasnád el a saját hozzászólásaidat, mielőtt égeted magad a következetlenségeddel

2013.12.09. 20:56:43

@Erő e-meló: Jó, akkor vegyük át még egyszer, időm, mint a tenger: mondom "de legalábbis Index-szintű olvasottság szükséges". Minden bizonnyal megvolt a Nemzetnek, főleg, hogy 2002 után nem csak árat emeltek drasztikusan, de még Orbán is a lap előfizetésére buzdított. Bár így sem látok ellentmondást, miután világosan fogalmaztam: se bal, se jobbos kormány ne az én pénzemen tömje a lapjait hirdetésekkel. A jobboldal pénzügyi helyzete, vállalkozóinak köre már 2006-ban rendeződött, mivel szétnyerték magukat az önkormányzatokban, innentől fejtsd meg magad, vállalkozókon, alapítványokon, kétes finanszírozáson keresztül hogyan segítették a lapjaikat. De amikor visszatérünk az eredeti kérdésedre, miszerint próbálja-e a kormány kinyírni az ellenzéki médiát, a válasz egyszerű igen és a példák sora ott van fönt. Most már ne kelljen ezt többször elmagyaráznom, mert én érzem kínosan magam. A Klubrádió ügyére válaszolsz majd valamikor?

Erő e-meló 2013.12.10. 00:50:31

@storker:
Leírhattad volna a szoclibberekről is ugyanezeket, csak akkor nem kapnál apanázst tőlük

Egyébként a vergődésedre már rég ott a válasz, nem tehetek rőla ha képtelen vagy az egyszerű szöveget értelmezni:

Erő e-meló 2013.12.09. 14:42:02

A 2006 utáni "fideszes önkormányzati tarolásról" pedig:

Trackers 2013.12.09. 11:53:30
Trackers 2013.12.09. 11:55:22

2013.12.10. 02:08:20

@Erő e-meló: Ami az önkormányzatokat illeti, bizonyára a fideszes városvezetők maguk dönthették el, hogy mire költik a városuk pénzét, amit Trackers idézett, az a regionális fejlesztési pénzekre vonatkozott (ezt is benézted, semmi baj:DDDD). Emlékszem egy hódmezővásárhelyi manusra pl, aki úgy döntött, hogy tőzsdére viszi a város pénzét, nézz utána, mókás vége lett:)

A Fidesznek 2006 után látványosan megszűntek az anyagi gondjai, pedig még a postának is tartoztak vagy százmillióval. Érdekes módon pont az önkorik megnyerése után rendeződött a párt anyagi helyzete. Nahát!

És akkor innentől szedjük össze pontról pontra, honnan is indultunk: a hirdetési politikán keresztül ki lehet nyírni (vagy meg lehet próbálni) a másik oldal lapjait. Ez szerencsére eddig egyik félnek sem sikerült és van rá magyarázat, hogyan élte túl a jobboldal ezt az időszakot. A téma ettől még mindig az, hogy most mi zajlik és az nem más, mint egy rémesen beszari rezsim próbálkozása, hogy a maradék ellenzéki szót is elfojtsa. Te meg megint nem azt cáfolod, amit írtam, hanem amikor kiderül, hogy hülyeségeket beszélsz, akkor azzal vágsz vissza, hogy a szoclibek is. Na most erre nem tudok mást mondani, mint hogy láttam én már szórakoztató trollt, de ilyet, mint te, még egyet sem.

toportyánzsóti 2013.12.10. 06:42:29

@a mór: Diszlexiád van faszfej mint a fajtabelijeidnek?!Ezzel csak az ellenzék szekerét tolod mint a többiek.Barna fosotok megy a csatornába tavasszal,aztán jönnek rátok a jól megérdemelt kancigányok akiktől szarrágó módon még a vizet is elzártátok kánikulában.

a mór 2013.12.10. 09:54:48

@toportyánzsóti: Geczi zsóti nagyon érzitek már a veszteteket! szűköltök a sasorrú vezéretekkel együtt....
egész biztosan meg vagytok már veszve!!!
sajnállak benneteket, veszett barmok, jön a vadász és végetek ....
használd ki ,hogy irogathatsz kb. 4 hónapod van és és a tűz a krematóriumban !!!

windex 2013.12.10. 12:00:23

@Erő e-meló: pontosan :-) a tartalom nem seggtörlésre való, jól látod :-) bizony, minden benne van, láthatóan nem is tudsz mit kezdeni vele, csak formailag piszkálod :-)

Lencsés István 2013.12.10. 18:17:23

@storker: A rólam kialakított véleményed nem érdekel , mert hazugság . Ilyen nincs , hogy . : " .... döbil .... " . Divatmagyar .

@windex:
A mondatkezdés továbbra is nagybetű , ha ez nem változik , akkor ma és ezen blogbejegyzésnél utoljára reagálok rád . Nem vagyok " .... pista .... " , azaz tanulj meg olvasni IS , ha nem , előző mondat jön . Én nem szopom be , szóval ezt IS beszoptad . :) ;) :D Nekem több eszem , és intelligenciám van mint neked . :) ;)

@Szelid sunmalac: Nem vagyok " .... Pityu .... " , azaz tanulj meg olvasni . Ékezetek használatát tanuld meg . Jövőre lesz . Fosós emberszerű lényeket nem hívok meg akik a tényekkel nem tudnak mit kezdeni és ezért személyeskednek , de olyan balfaszok , hogy azt se tudják hogy név nélkül azt nem lehet . :) ;) :D :D :D + :D ( Gyengébbek kedvéért , külön leírom , rólad IS van szó :) ;) :D :D :D + :D )

toportyánzsóti 2013.12.11. 06:01:28

@a mór: Látom megint felülírta az elmédet a tahó génkészlet,mentek a csatornába tavasszal barnák és hígak.Jobb ha berakatod magadnak a ciánkapszulát mint szellemi példaképeid,jobb mint a kötél.

a mór 2013.12.11. 12:37:26

@toportyánzsóti: Te agyatlan ,ha mi mennénk a csatornába ti éhenhaltok, mert megint az ország kifosztói kerülnének hatalomra...
De erről ne álmodozz szerencsétlen gumiszobás....végetek lesz tavasszal ,mint a görbebotnak! hiányozni fognak az a tanulatlan, vidéki és otromba kommentjeid ! Isten veled tapló

toportyánzsóti 2013.12.11. 13:42:22

Lassan elfogy a zsé amit rátok hagyott a gyurcsánybajnai ostoba multicsicska.A csuti csókkirály most is dollárkötvényt adott el nehogy a magyar parasztnál maradjon a kamat,pedig még olcsóbban is megúszta volna a falnakfuttatott barma.Egyed tovább a szarát és élvezd a birnbaum házaspár répáit.

toportyánzsóti 2013.12.11. 14:01:23

@a mór: Jól tolod az ellenzék szekerét csókkirály cselédje,élvezd a birnbaum házaspár szorgoskodását az ánuszodon,a szádon úgy is csak szar jön.

Lencsés István 2013.12.12. 10:25:14

@délioldal: Nem vagyok " Pityu .... " , azaz tanulj meg olvasni . A témához már nem tudsz hozzászólni látom , de ezen én már nem csodálkozom , csak röhögök és szánakozok . :) ;) :D :D :D + :D

délioldal 2013.12.12. 11:51:31

@Lencsés István: Pityuuuuuu! Te fogyatékos agyatlan félkegyelmű ostoba tanulatlan senkiházi!

Lencsés István 2013.12.12. 12:51:24

@délioldal: Nem vagyok " Pityuuuuuu .... " , azaz tanulj meg olvasni . A rólam kialakított véleményed nem érdekel mert hazugság . Agyatlanul hogy lehetne internetezni ? :D Idióta vagy nem csak buzi . :D :D :D + :D Tanulatlan ? :O Diplomám van , két szakmám , és érettségim , szóval még hazudsz is fosva , ami még szánalmasabbá tesz téged , de nem baj , én meg már sírva röhögök rajtad hogy nem csak buzi és ostoba vagy , hanem még hazudsz is névtelenül . :D :D :D + :D

délioldal 2013.12.12. 18:01:37

@Lencsés István: Te fogyatékos, nem rólam készült oldal. Te vagy az egyik leghülyébb ember akit a blog.hu látott. Ezt mindenki tudja! Nem kell produkálnod magad.

délioldal 2013.12.12. 18:07:53

@délioldal: az OKJ képzés nem diploma, te pék-cukrász szakmunkásképzőt végzett agyatlan kis görcs.

Lencsés István 2013.12.13. 11:52:05

@délioldal: A rólam kialakított véleményed nem érdekel , mert hazugság . A link nem tény . Az a hülye aki mondja . Az anonimok véleménye nem érdekel , pláne mert hazugság .

délioldal 2013.12.13. 12:01:34

@Lencsés István: Dehogynem tény. És az is tény, hogy össze-vissza hazudozol folyamatosan a 10 szavas szókincseddel.

Lencsés István 2013.12.13. 12:45:03

@délioldal: Kötőszóval ( és ) nem kezdünk mondatot . Én SOHA nem hazudok . Minek írjak mást ha ez sem jut el ? :O :D

2014.02.02. 19:21:26

@Lencsés István: . "Jövőre lesz . Fosós emberszerű lényeket nem hívok meg akik a tényekkel nem tudnak mit kezdeni és ezért személyeskednek"

Te magyar vagy? Mert nem beszéled a nyelvet. A vesszők használata, a vesszők előtti szóköz arra utal, hogy döbil vagy.
És van olyan, hogy becenév, becézés. Tudod, akit szeretünk, azt szoktuk becézni. Gondolom, az asszonyod mindig azt mondja neked, Lencsés István.
De mi lesz vele? Neki mi lesz a nevével, ha tényleg elveszed? Teljesen identitását veszti szegény!

2014.02.02. 19:23:18

@Lencsés István: "A kötőszóval való mondatkezdés tiltása abban a hiedelemben gyökerezik, mely szerint a teljes mondatokból felépülő, egyes írásbeli szövegtípusokra jellemző közlésformák felsőbbrendűek, jobbak az élőbeszédre jellemző közlésformáknál. Holott ez nem igaz, nyelvi babona. A szóbeli kommunikáció során teljesen természetes a kötőszóval való mondatkezdés, és az írásbeliben is, ha a mondat úgynevezett szövegmondat, tehát az előző mondathoz kapcsolódik, vagy ellentétes viszonyban van vele."
Látod, döbil!

2014.02.02. 19:28:58

@Lencsés István: NYELVI BABONÁK ÉS SZTEREOTÍPIÁK: A HELYES ÉS A ...
web.unideb.hu/~tkis/4-1-domonkosi.pdf‎
leges és kerülendő a nyelvhasználatban; a kötőszóval való mondatkezdés tiltása pedig abban a ..... És „éssel” nem kezdünk mondatot! És csak azért is!"

Okosodjál, Lencsibaba!

2014.02.02. 19:31:22

@Lencsés István: : "A rólam kialakított véleményed nem érdekel , mert hazugság ."
Hazudsz. Ha nem érdekelne a véleménye, nem válaszolnál neki, és nem kérnéd ki magadnak, ha Pistukámnak szólít!
Lencsés, Lencsés! Buta vagy, de legalább következetes.

2014.02.02. 19:33:14

@Lencsés István: Kedves Lencsés István! Akit Istvánnak hívnak, az bizony Pityu, Pisti, Isti, Pista, Pityuka, stb.
Ilyen az élet! Lencsibaba, ezt el kell fogadnod. Nem tudod magad átműttetni.

2014.02.02. 19:35:33

@Erő e-meló: Nem értelek. Agyonszopatnak, te meg fickándozol. Olyan dolgokkal cáfolod a másik állítását, amit az nem mondott. Kicsit gáz...
Bár az erőemelőket nem sz eszükért szeretjük.

2014.02.02. 20:03:28

@Lencsés István: Kedves Lencsés István! Önnek pszichológusra van szüksége. Élete korai szakaszában nem fejlődött ki az énképe, ezért van egy identifikációs zavar, ami megjelenik az ego misztifikációjában. Kognitív regresszióval állhatunk szemben, lehet, hogy gyógyíthatatlan, de az is lehet, hogy a paranoid skizofrénia manifesztációja, tehát veszélyt jelent mind önmagára, mind szeretteire. Viszont gyógyszeresen sikerrel kezelhető.


süti beállítások módosítása