háló

Közpénz nem vész el, csak átalakul. A K-blog ezt a különös fizikai jelenséget vizsgálja.

EU hírek

EU hírek

ms-kitek.png

Infografika

Átláthatóság

Agrártámogatások

English materials

Hírlevél

Legfrissebb tanulmányainkról, fejlesztéseinkről értesülj havi beszámolónkból!

 


Hírek

Nincs megjeleníthető elem

Címkék

1% (3) 2014 (1) 2018 (1) adatigénylés (62) adatok (75) adatozz okosan (22) adatsprint (3) adatvédelem (5) adatvédelmi (1) Áder János (1) adócsalás (1) afganisztán (1) afrika (3) agrártámogatások (14) ajándék (1) algoritmusok (2) alkotmánybíróság (5) alkotmányozás (1) állami szféra (4) állás (7) amsterdam (1) antikorrupció (46) anti korrupció (33) asp (3) ÁSZ (4) átlátható (1) átláthatóság (199) atomenergia (1) atomerőmű (2) ausztria (1) Azerbajdzsán (2) a szomszéd kertje (2) Bahrein (1) balkán (1) ballmer (1) bánkitó (1) bell and partners (1) berlusconi (1) bethlen gábor alap (1) bíróság (2) bizottság (2) biztos (1) bkk (1) bolívia (1) bosznia hercegovina (1) bővítés (1) btk (1) budapest (12) bulgária (1) bunda (1) c4hu (1) cégek (2) cenzúra (3) chile (1) chilecracia (1) ciklusértékelő (1) civilek (12) civilzseb (3) civil kapocs (1) CÖF (2) compr (4) conspiracy for democracy (2) crowdfunding (4) crowdsourcing (3) csalás (2) csányi (8) csatorna (1) Csehország (1) daimler (1) databoom (1) dél-korea (1) demokrácia (4) direkt36 (1) dk (2) e-government (1) egészségügy (15) egyesült (2) egyesült királyság (2) egyiptom (1) együtt (1) együtt2014 (1) ekd (2) elnökség (1) english (28) ensz (2) eötvös károly közpolitikai intézet (1) építőipar (8) érdekérvényesítés (2) erzsébet (2) esemény (2) észtország (1) eu (44) EU (1) eurobarometer (2) európai (2) eu elnökség (1) évvégi (8) exszabi (1) ezaminimum (14) e governance (1) facebook (2) fehér könyv (1) felcsút (3) felejtéshez való jog (1) fidesz (6) fizetések (1) flier (3) földbérlet (1) forgóajtó (1) fotó (1) franciaország (1) futball (1) garancsi istván (1) geodézia (1) goldenblog (1) görögország (2) GRECO (1) gruevszki (1) Grúzia (3) gyógyszergyártás (1) gysev (1) hackathon (4) hacks hackers (1) hálapénz (11) hamburg (2) helsinki bizottság (1) HET (1) heves (1) hillary clinton (1) hirdetés (1) hírlevél (2) hódmezővásárhely (1) honlap (1) honvédelmi (1) Horváth András (1) horvátország (1) Hungary (1) idegenforgalom (3) igazságszolgáltatás (3) ígyszültem (6) infografika (64) információszabadság (51) ingatlan (4) integritás (1) international (3) internet (4) internetpenetráció (1) IPI (1) iskola (1) ITM (1) izland (3) játék (3) javaslat (6) jobbik (2) jogalkotás (31) jogállamiság (2) jordánia (1) k-monitor (28) k-teszt (4) kalifornia (1) kampány (22) kampányfinanszírozás (37) kamupártok (8) kdnp (1) KEHI (2) kekva (6) kenőpénz (1) képviselő (3) képzés (1) kerényi imre (1) kincstár (2) királyság (2) költségvetés (11) konzultáció (3) kormányzati adatok (1) koronavírus (9) korrupció (31) korrupciófigyelő (7) korrupciós séta (2) koszovó (1) közadatok (5) közbeszerzés (48) közérdekű (3) közérdekű bejelentő (3) közgép (10) Közgép (2) közigazgatás (1) közpénz (32) külföld (58) kultúra (3) külügyminisztérium (1) k monitor (59) Lázár János (4) légifotó (1) leisztinger (7) lengyelország (7) libéria (1) liget (2) lmp (2) lobb (1) lobbi (8) macedónia (2) magánszektor (2) magyarország (78) mahir (2) MÁK (6) máv (2) media (2) média (8) meetup (3) mentelmi bizottság (1) mészáros lőrinc (11) mezőgazdaság (12) microsoft (1) miniszterelnökség (4) minisztérium (3) mnb (2) MNV (2) mobilapp (3) modern városok (10) moldávia (2) montenegró (1) mozgaskorlatozott (1) mszp (2) mtva (1) munkaerőpiac (1) mvh (2) naffa (1) NAIH (7) NAV (3) navalnij (3) NCTA (3) németország (6) nemzetbiztonság (1) nepotizmus (1) népszavazás (1) nerhotel (5) new york (1) ngm (1) nhit (1) NIF (1) nkoh (2) nyerges (6) nyílt adat (4) nyílt kormányzás (19) obama (2) OGP (22) OGP16 (1) OHÜ (2) OKFN (5) oktatás (3) olaszország (1) olimpia (1) oltás (1) önkéntes (3) önkormányzat (51) opencorporates (1) Open Knowledge (3) Orbán Ráhel (1) orbán viktor (6) oroszország (10) országgyűlés (3) összeférhetetlenség (3) ösztöndíj (1) pakisztán (1) paks (2) PallasAthene (1) párbeszéd magyarországért (1) parlament (9) pártfinanszírozás (14) pártok (9) pénzmosás (2) pénzügyminisztérium (3) per (6) plakát (1) politika (2) politikusok (1) porto alegre (1) portugália (1) posta (1) prestige media (1) privacy (1) privatizáció (2) program (2) psi (2) publimont (1) putyin (1) rágalmazás (1) red flags (4) RekonstrukceStatu (1) rendelet (1) replicationsprint (1) részvétel (34) revolving door (1) right to know (1) rogán cecília (1) rokonok (1) rólunk (1) románia (4) rospil (1) RRF (3) sajtószabadság (5) sarka kata (1) school of data (2) siemens (1) simicska (20) Simon Gábor (1) smart city (3) sopot (1) spanyolország (3) sport (9) strabag (1) sunlight (1) századvég (2) szerbia (2) szerzői jog (1) Szijjártó Péter (2) szlovénia (1) szólásszabadság (2) szponzoráció (1) sztfh (1) Tactical Technology Collective (1) takarítás (1) támogatás (19) tasz (14) térkép (13) teszt (1) thales (1) theengineroom (1) timeline (1) titkosszolgálat (1) törvényhozás (5) trafikmutyi (2) transparency (5) trócsányi (1) TTIP (1) tulajdonos (2) tunézia (1) ud (1) ügyészség (2) új nemzedék központ (1) ukrajna (2) uncac (2) unió (1) usa (18) usaid (1) utalvány (1) utazás (7) vagyonnyilatkozat (30) Vagyonnyilatkozatok Hajnala (8) választások (19) vám (1) várhegyi (2) varsó (2) vasút (2) vesztegetés (6) vietnam (1) vitorlázás (1) vizes vébé (2) vizuális (3) Voksmonitor (6) whistleblowing (14) wikileaks (4) workshop (3) young and partners (1) zambia (1) zmne (1) zrt. (1)

Magyar abszurd: 3,7 milliárd közpénz ment el a népszavazásra, a Fidesz alig költött a médiakampányára

MerényiM // 2022.05.06.

Címkék: hirdetés fidesz adatok kampányfinanszírozás átláthatóság infografika

A Fidesznek nem kell hirdetnie a médiában: megteszi helyette az állam és maguk a médiacégek. Röviden így foglalhatóak össze azok az adatok, amiket az Állami Számvevőszék honlapján tettek közzé a nyomtatott és elektronikus sajtóban megjelenő választási és népszavazási hirdetésekről. A politikai szereplők a kampányidőszak előtt bejelentett árjegyzék szerint fogadhatták a hirdetéseket, de a nagy pénzt a Kormány és nem a pártok költötték. A gyűlöletkeltő "gyermekvédelmi népszavazásra" bruttó 3,7 miliárd forint közpénzt költöttek, miközben a pártok összesen néhány tízmilliót hirdettek csak el tavasszal a saját kampányuk keretében. 

 

gyermekvedelmi_nepszavazas_hirdetes_2203.jpg
Mindenki találkozhatott a kormány stockfotós népszavazási hirdetésével. Fotó: Media1

Közpénzből a haveri médiának, onnan kampányra ment a pénz

Az ÁSz honlapján közzétett adatoknak alapvetően örülni kell, hiszen például az állami kampánytámogatásoknál semmiféle közzététel nincs a választások előtt vagy után. Más kérdés, hogy a sajtóbeli költések nyilvánossága nem a milliárdokból kampányoló Fideszről, hanem az ellenzéki pártokról szól: ők szorulnak rá, hogy fizessenek azért, hogy megjelenhessenek a helyi lapokban és online felületeken. A Fidesznek állami hirdetésekből eltartott sajtóbirodalma, közpénzes közterületi kampánya, EU-s pénzből fizetett reklámújsága, állami hivatalból kampányeseményeket szervező politikusai vannak. A választásokkal egyidőben tartott népszavazás ebben hozott némi változást, láthatóvá vált ugyanis, hogy az állam pénzéből a kormánypárt százszor annyi pénzből tudja tolni az üzenetét, mint ami az ellenzéki pártok rendelkezésére áll. Nézzük az adatokat!

A nyomtatott és elektronikus sajtóban a Rogán Antal-féle Miniszterelnöki Kabinetiroda az ÁSz oldalán elérhető adatok szerint több, mint 3,7 milliárdért kampányolt. Rajtuk kívül csupán az Amnesty és a Háttér adott fel népszavazási hirdetést, ők érvénytelen szavazásra buzdítottak. Ezért később megpróbálták megbírságolni őket az állami szervek arra hivatkozva, hogy az érvénytelen voksra buzdítás “áttöri a hatalomgyakorlás alkotmányos célját”. A civilek összesen nagyjából 5 millió forintot* költött el a Népszava, a HVG és a 444 felületein.

* Korábban itt 4 millió Ft szerepelt, de hibásan a pártok választási hirdetései között volt feltüntetve egy további civil hirdetés az ÁSz honlapon, a civilek sajtóban költött összege így az általunk feldolgozott ÁSz adatok alapján 5 millió Ft. 

A Kormány nemcsak óriásplakátokon, elefántfüleken, TV-ben és közösségi médiában nyomatta a mozgósító kampányt, de a nyomtatott és online sajtóban is elköltött bruttó 3,7 milliárdot. A Kormány kampánya a sajtóban tehát kb. 730-szoros fölényben volt a civilekéhez képest, akik szintén használtak más eszközöket is.

Az arányokat az alábbi ábrán a körök átmérőjének és a viszonyításként használt országok teljes területének arányával szemléltetjük. Az állami népszavazás-kampány lenne Oroszország, ennek online elköltött része két Brazília méretű. Az ellenzéki pártok választási online kampánya a közzététel szerint Bulgária, a civilek érvénytelen szavazásért folytatott médiakampánya pedig a Magyarország negyedét kitevő Dzsibuti méretének felel meg. Így aránylanak egymáshoz a sajtótermékekben elfoglalt területek.

 

1304158987_1.png

 

A költségvetési pénz, vagyis a nagy lóvé a kormányhoz közeli médiatermékekhez jutott, legnagyobb arányban (közel 70%-ban) a "nemzetstratégiai jelentőségű" KESMA holding Mediaworks termékeihez.

kormanyhirdetesek_a_nepszavazasrol_2022_1.png

 

 

Ez az összeg önmagában több, mint amennyi kampánytámogatást a pártoknak adtak, illetve nagyjából az a nagyságrend lehet, amennyit az összes többi párt a kampányra tudott fordítani. Mindez jól mutatja a FIDESZ-KDNP kormánypártok által szemérmetlenül használt közpénzes kampányolás erejét. 

Lehet érvelni amellett, hogy a "gyermekvédelmi népszavazás" ügye melletti mozgósítás nem a kormánypártok melletti kampány, de fontos látni a fenti arányokban, hogy a pénz szinte kizárólag a kormánypártokkal szimpatizáló médiacégeknél landolt, akik ennek megfelelően hirdetés nélkül is tolták az őket pénzelők szekerét. Emlékezhetünk, a Mediaworks (lásd fent) termékei a kampányban maguk is aktívan költöttek arra a saját pénzükből, hogy a Fidesz számára előnyös lejárató cikkeiket a Facebookon népszerűsítsék. A nekik jutó 2,6 milliárdból bőven lehetett hirdetésre és működésre, tartalomelőállításra költeni.

A 3,7 milliáros összeg, amely tehát a kampánygépezetet olajozta, még csak nem is a teljes népszavazási büdzsé: a teljes "Védjük meg" kampány ára a 10 milliárdot is meghaladhatja a közterületi hirdetésekkel és egyéb eszközökkel. Ahogy azt bemutattuk, csak plakátokon, csak márciusban a Kormány bő egy milliárdért tolta az üzenetet (a plakátcégek is hozzá közeli vállalkozók tulajdonában állnak). Mindez közpénzből, a Kabinetiroda költségvetéséből került finanszírozásra, a kampányt pedig egy Fidesz-közeli cég, Baláy Gyula New Land Mediája szervezi, akik szintén szépen keresnek ezzel a médiacégeknek kifizetett összeg fölött.

A népszavazási kampány és a pártok választási kampányának több ezer egyedi sajtóhirdetését az ÁSz oldalán közzétett dokumentumokat összesítve itt tettük közzé táblázatos formában. Figyelem: az adatokat a médiacégek küldték meg, ezért több esetben ellentmondóak, hiányosak, és elképzelhető, hogy egyes cégek nem küldték meg a hirdetéseiket. Az adatok valódiságáért az ÁSz sem vállal felelősséget

 

 

Tökéletes trükk: ha nem te kampányolsz, nem lehet beléd kötni 

A fentiek tükrében nem meglepő az az abszurd helyzet, hogy a hivatalos adatok szerint a kormánypárt saját maga alig-alig helyezett el hirdetéseket a sajtóban. Az online sajtótermékekben a Fidesz részéről például kizárólag Pánczél Károly, Böröcz László és Földi László helyeztek el hirdetéseket, hárman összesen kevesebb, mint 600 ezer forintért. De nem azért, mert a hagyományos médiát részesítik előnyben: a nyomtatott sajtó hirdetései közül 1,4 millió forintnyit tudtunk a kormánypárthoz kötni. Értsük jól: az ÁSz hivatalos, tényleges árakat alapul vevő adatai alapján a Fidesz és jelöltjei a kampányban sajtótermékeknek országosan összesen mindössze KETTŐ MILLIÓ FORINTOT fizettek ki hirdetésekre! 

Ugyanakkor maga a teljes elektronikus és nyomtatott sajtó-beli kampánytorta sem nagy, összesen nagyjából 75 millió Ft. Ebből szűk 32 millió az online és 44 millió a nyomtatott. Mindez rossz hír a nem kormányzati hirdetésekre alapozó vidéki sajtótermékeknek és jól mutatja, mennyire nem a hivatalos csatornákon keresztül folyik a kampány. Ebben természetesen nincsenek benne a saját kampányújságok, vagy a pártok által fenntartott egyik-másik oldali sajtótermékek, akiknek nem kell fizetni a hirdetésért. 

Miközben a kormány milliárdokból tolta a Fidesz egyik fontos ügyét a népszavazáson, és miközben az ismeretlen jobboldali milliárdosok által támogatott Megafon vagy az állami cégek által szponzorált CÖF milliárdokért kampányolt a Fidesz javára az interneten és a közterületeken, az Állami Számvevőszék számára látható, elszámolt médiaköltésekben a kormánypárt alig-alig jelenik meg.

 

snapshot-1651880890129.png

 

Ez után talán nem lesz váratlan, hogy miközben az egész országban dübörgött a kampány, a kormánypártok várhatóan idén is képesek lesznek arra a bűvésztrükkre, hogy az ÁSz számára bebizonyítsák: betartották a bő egymilliárdos költési limitet, és egyéni jelöltjeik is az ötmilliós korlát alatt maradtak. Ez a garanciális szabály az, amelynek a megkerülésével a kormánypártok képesek anyagilag ellenfeleik fölé kerekedni, politikai tőkére konvertálva a gazdasági hatalmukat. Azt kideríteni, hogy mennyiben befolyásolta a választások kimenetelét ez az erőforrásfölény - gondoljunk arra, hogy a népszavazás végül mégis elhasalt -, az elemzők dolga. Mi csak rögzítjük a tényt, hogy a fentiek súlyosan sértik a tisztességes választási versengés demokratikus alapelvét. És mindezt a nap végén az adófizetők állják.

ÁTLÁTHATÓ KAMPÁNYKÖLTÉSEK NÉLKÜL NINCS TISZTESSÉGESEBB POLITIKA!

 

A kampányköltéseik nyilvánosságra hozására a TI Magyarországgal és a Political Capitallal közösen tegnap nyílt levélben szólítottuk fel a pártokat. A kampányfinanszírozás visszásságairól itt írtunk, a kampánykorrupció felszámolására tett javaslataink itt találhatóak.

Ha fontosnak tartod, amit csinálunk, támogasd a K-Monitort adód 1%-ával!


Címkék: hirdetés fidesz adatok kampányfinanszírozás átláthatóság infografika

25 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://k.blog.hu/api/trackback/id/tr9317825437

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

istvankah 2022.05.07. 15:03:13

Így mulatnak(rajtunk)az új magyaur urak!

látjátok feleim szümtükkel 2022.05.07. 20:42:05

Röviden: az adófizetők pénzéből kampányolt a fidesz. Az ellenzékiekéből is.

birkamenet 2022.05.08. 06:27:19

A lukasenkoi választási módszerben a diktátornak se kampányolnia, se TV vitáznia, se izgulnia nem kell, mert az áhitott végeredmény az már rég meg van. És még a hihetetlen matematikai buktákat se kell megmagyaráznia, mert az ellenzék már annyira be van tanitva, hogy megélhetési ellenzék legyen, hogy majd hülye lenne összeadni, hogy 1 + 1 az nem 38.

A megélhetési ellenzék igy pl. együtt asszisztál a világ 8. csodájához, hogy pl ha a határontúliaknál kiesik a teljes ukrajnai magyarok szavazata - s eközben az összes többi más országban csak les a határontúli magyar, hogy az imádott, állitólag egyetlen össz-nömzötimagyar vezire milyen látványosan dobta oda áldozatnak a kisebbségi ukrajnai magyart a nagy ruszki népirtó diktátornak - ekkor állitólag a móresre tanitott határontúli soha nem látott mértékben rohan, hogy szavazzon a határontúli magyarok életét a rezsicsökkentés mögé soroló nagyvezirére.

A lukasenkoi választási módszerben emiatt se kell izgulni, meg amiatt se, hogy a megélhetési ellenzék csupáncsak kérdésként feltenné, hogy hogy a jóbüdös anyjába lehetséges az, hogy mig 2018- ban mintegy 400 darab érvénytelen határontúli szavazási cetli volt, addig 2022- ben ÖTVENEZER!!!! Ennyie funkcionális analfabéta lett hirtelen a határon túli magyarja vagy ennyi ellenzékre leadott szavazatott manipuláltak át más kategóriába, nehogy má az imádott népvezérnek ne legyen meg a 95%-osra előirt határontúli népszerűsége?

A lukasenkoi módszerben a világon semmiért nem kell kampányolni meg izgulni, mert mi den a tervek szerint folyik.

Nancsibacsi 2022.05.08. 07:44:42

Csak kíváncsiságból - melyik az a kérdés, amely gyűlöletet keltett? Tudja valaki idézni?

Megjegyzem a gyermekvédelmi törvény annyira rossz, hogy pl. Floridában - ez egy rasszista, náci, homofób, gyűlölködő állam - egy az egyben átvették. A Disney mondjuk nem likeolta ezt, meg a Netflix sem, de hát ez van...

Nancsibacsi 2022.05.08. 07:53:20

@birkamenet: Almát hasonlítasz körtéhez. 50ezer borítékban nem volt benne az azonosító lap - ezért lett érvénytelen. Amelyik csomag érvényes volt, abból csak 1086-ban volt érvénytelen a szavazólap. Szóval az 1086-ot lehet a 471-hez hasonlítani, ami persze több mint 100%-os növekedés, mert a 0,25% megnőtt 0,5 százalékra :-D

gigabursch 2022.05.08. 08:21:46

Szerintem is kiírta magát az ember kategóriából az, aki a gyermekvédelmi jogszabály szavazásában érvénytelen szavazatot adott.
Bár felmerült bennem az is, hogy élvezték az apjuk-anyjuk otthoni pedo műsorát, amit rajta követték el...

áltudományos memetikai pszichovírus 2022.05.08. 08:48:38

@gigabursch: Neked mi a lelki nyomorod hogy állandóan gyűlölködsz?

Dan da Man 2022.05.08. 08:52:42

@Nancsibacsi: Nagyon vágod a témát. Még humorizálni is tudol. Csak hát a poén nem vicces, mert Florida egy olyan hely, ahova idős emberek járnak lakni. És ők... hogy is mondjam... nem a legprogresszívebbek gondolkodásukban.

Ahogy te sem.

Bár rád jobban illene a korlátolt kifejezés.

Dan da Man 2022.05.08. 08:55:45

@gigabursch: Így is van. De te legalább ember maradtál. Igaz, hogy rossz ember, primitív ember, utálkozó ember, aki másfél millió honfitársadról ítélkezel (majd csodálkozol és kikéred magadnak, hogy a komplett politikai oldaladat ugyanezek az emberek "letardáltazzák"). De a lényeg, hogy ember.

Hát tudod, nem bánom, hogy nem vagyok veled egy kategóriában, és sajnálom, hogy esélyes sincs előrébb lépni a cro magnoni színvonalból, amibe születtél. De legyél rá nagyon büszke, mert ennél többet soha nem fogsz elérni.

meditans 2022.05.08. 09:08:54

@Dan da Man: Hülyeséget beszél. Az idősek a pénzt viszik Floridába, akik őket kiszolgálják mind fiatalok. Igy a fiatal is sok az államban. Nem csípik a libsiket., ahogy a magyarok döntő többsége sem. Ezért nem tudnak Magyarországon választást nyerni.

birkamenet 2022.05.08. 09:30:49

@Nancsibacsi:

És honnan került elő 50 ezer analfabéta, aki hirtelen nem tudta értelmezni, hogy hogyan kell szavazáshni?

Vagy a követség vagy a következő állomás tett róla, hogy ne legyen 50 ezer szavazat? És ezt kivételesen nem az épitkezési terüketen oldották meg?

birkamenet 2022.05.08. 09:41:31

@gigabursch:

De leginkább azok a gyökerek irták ki magukat az emberi kultúrából, akik beálltak orbán gyerekvédelminek álcázott, fiktiv, elmekórtani vizsgálatra való kérdéseinek a megválaszolására.

Hogy mekkora valóságidegen, értelmezhetetlen elmebajos kérdések voltak ezek, jól mutatja, hogy a fidessbirkák 40%-a választ se tudott adni rájuk. Pedig pont az ő szellemi szinvonaluknak iródtak ezek fake propagnda kérdések.
No hiába, túl lett becsülve a fidessbirka szellemi szinvonala, nemkicsitnagyon.

Ekrü 2022.05.08. 09:47:09

Majd jókat fogok kacagni,amikor az a ellenzék ,amelyik az érvénytelen szavazásra buzdította a választóit felváltva fogja a demokráciát temetni amikor a Fudan népszavazás kudarcba fullad... :)))))))

hümhüm 2022.05.08. 10:15:09

@poszter:
A szóban forgó népszavazást a kormány kezdeményezte.
Akkor szerinted nem a kormánynak kellett volna kampányolnia mellette?
És ha a kormány kampányol a saját népszavazási kezdeményezése mellett, azt mi a fenéből tegye, ha nem közpénzből?
A sok hirdetés sokba kerül...

pragmatika2 2022.05.08. 11:35:56

Azért azt megkérdezném, hogy 2010 előtt, amikor a sajtó 99 %-a, beleértve a közmédiát is, a ballibsik kezében volt, kinek a pénzéből lett anno felvásárolva ?
Na, persze, szintén a mi zsebünkből. A rendszerváltás után egyszer csak hirtelen tele lett a magyar gazdasági élet olyan oligarchákkal, akik a ballib oldalhoz tartoztak.
Aminek persze a levét ki másnak kellett meginni, mint nekünk, adófizetőknek?

gigabursch 2022.05.08. 13:51:39

@Dan da Man:
Az aki az érvénytelen műsorral utazott,váz egytől-egyig gerinctelen.
Nekik egyetlen gyermek és semelyik család sem számít.
Ennyi.

Nem beszélve arról, hogy a népszavazás nem csak jog, hanem van neki egy felelősség oldala is.

@pragmatika2:
Erre tőlük választ sose várj.
A tükör nem a barátjuk...

Magyarország államformája ... Válsághelyzet 2022.05.08. 21:57:30

@Ekrü: "az érvénytelen szavazásra buzdította a választóit felváltva fogja a demokráciát temetni amikor a Fudan népszavazás"

Próbáld felfogni, agyatlan fide$$fasszopó, hogy mi a különbség egy értelmetlen propaganda "népszavazás", és a jövőnkről szóló valódi népszavazás között. :))

Magyarország államformája ... Válsághelyzet 2022.05.08. 21:59:11

@meditans: "a libsiket., ahogy a magyarok döntő többsége sem"

Mindig felderülök azon, mikor a legvéresszájúbb fide$$fasszopók a liberális értékekért vonyítanak, mikor kibassza őket a moderátor a hazug uszításuk miatt. :))

Magyarország államformája ... Válsághelyzet 2022.05.08. 22:04:13

@gigabursch: "kiírta magát az ember kategóriából az, aki a gyermekvédelmi jogszabály szavazásában érvénytelen szavazatot adott."

Írástudó ember csak elképedt és röhögött azon a fasságon, amit a szektád gyermekvédelmi népszavazásnak hitt. :))

"Akarja-e ön, hogy törvényt hozzunk arról, hogy pedofil migráncsok basszák meg naponta a gyerekét az óvodában?" :))

Mit lehet erre felelni??? :))

gigabursch 2022.05.09. 06:11:02

@_atpijkamo_:
Jól van Cicus, elobujtal az egyéb nickjeid mögül.
Hülyének lenni emberi alapjog és ezt - mint eddig számtalanszor -, most is bebizonyítottad.

látjátok feleim szümtükkel 2022.05.09. 07:44:48

Verik itt egyesek a nyálukat a kormány népszavazáa mellet, közben meg a kormány egy hozzá közeli tv catornán a következő híedetést nyomatta. Anyuka kérdezi a lánygyerekét, mi volt a matekórán? Gyerek feleli az óra elmaradt, mert jött egy bácsi és arról beszélt, hogy vannak fiúk, akik lányok, és vannak lányok akik fiúk. Ráadásul azt is mondta, hogy ő is lehet fiú, ha akar. Erre anyuka nem szól semmit.

Ezmiez? Ha nem a gyereket félrevezető reklám, és a szülőkt becsapó hivatal? Vagy annak reklámozása, ami ellen népszavaztatni akar? Mert ugy az iskolába csak az tarthat bármilyen előadást, akinek a magos hivatal előzetesen megengedi. Ezt megengedte? Akkor miről is kell népszavazni?

meditans 2022.05.09. 19:36:33

De jó látni a libsik végső vergődését. Hogy leégtek te jó ég, ezt a bukást. Most csak végig kell nézni ahogy egymást kinyírják.

Nancsibacsi 2022.05.10. 07:50:06

@Dan da Man: Ja, hát az idős szavazóknak vonjuk meg a szavazati jogát, meg a négereknek, zsidóknak, cigányoknak is mi - mint a régi szép időkben, elvtárs...

Nancsibacsi 2022.05.10. 07:51:58

@birkamenet: Onnan került oda, hogy gondolom eddig nem volt ilyen, most viszont lett, és ugyanúgy szavaztak ahogy "szoktak". Esetleg simán csak csalni próbáltak, esetleg ellopták a borítékot a szekrényből, aztán rájöttek hogy ezt ki kéne tölteni olyan adatokkal, amik nincsenek ráírva a levélszekrényre, és inkább nem rakták bele, stb.

Nancsibacsi 2022.05.10. 07:53:20

@Dan da Man: Megjegyzem te se tudtad idézni a gyűlöletet keltő kérdést, te nagy progresszív :-)


süti beállítások módosítása