FRISSÍTVE - kiderítettük: egy Mészáros Lőrinchez is kapcsolható társaság gépével utazott ki Orbán a Vidi BL meccsére Várnába. A magyar miniszterelnök focirajongása remek apropó arra, hogy a klubtulajdonosi és labdarúgó szövetségi szinten pozícióba kerülő oligarchákkal a formális kereteken kívül kapcsolatot tartson. Orbán Viktor vagyonbevallása szerint nem módos ember, a külföldi utazás azonban költséges hobbi, pláne, ha valaki magángéppel utazik a helyszínre. Márpedig Orbán montenegrói útja után, július végén magángéppel szaladt ki kedvenc csapata BL meccsére. De ki állta a számlát?
A fotón Orbán Razgrad kormányzójával, Gjunaj Huszmennel látható a meccsen. (forrás)
Mivel nem valószínű, hogy a kormányfő minden fillérjét erre költené, erős a gyanú, hogy egy ilyen út során szívességi alapon utazik, méghozzá a magyar gazdaság (és futball) olyan befolyásos figurái segítségével, mint mondjuk a közbeszerzéseken taroló Garancsi István vagy a leggazdagabb magyar, bankár, agrárbáró Csányi Sándor. Ez megannyi kérdést vet fel: rendben van-e az ilyesfajta szívesség? Semjén Zsolt ajándék vadászatáról rengeteget cikkezett a sajtó - az Orbán Viktornak nyújtott ilyesfajta figyelmességet el lehet-e annyival intézni: magánügy? Sajnos nem igazán van orvosság arra, amikor befolyásos döntéshozók lobbistákkal, nagyvállalkozókkal érintkeznek, ráadásul itthon még papíros sincs olyan lobbitörvény, ami az ilyen kapcsolatfelvételeket, ajándékokat szabályozná. Fontos azonban utánamenni ezeknek a gyakran véletlenségből kitudódó sztoriknak, mert így láthatunk be az elit kapcsolataiba - gondoljunk csak a német uniós biztosra, aki Orbán Viktor meghívására épp egy oroszbarát német lobbista gépén jött Budapestre, hogy tárgyaljon Paksról.
Ludogorets 0:0 MOL Vidi
Merő véletlen, hogy egyik kollégánk, aki történetesen tud bolgárul, azt olvasta az ottani lapokban, hogy Orbán Viktor megjelent a Videoton (ma már MOL Vidi) BL-meccsén. A látogatásról elég sok minden kitudódott: itt azt írják, hogy magánrepülővel Várnába érkezett, ahol találkozott egy megyei vezetővel és Ivan Portnih várnai polgármesterrel. A Ludogorets oldalán képgaléria és angol nyelvű hír szól arról: a miniszterelnök ajándékokat kap a klub vezetőitől, majd a hivatalos VIP páholyban megtekinti a meccset Kiril Domuszcsiev, Georgi Domuszcsiev és a MOL Vidi tulajdonosa (Garancsi István) társaságában. A meccs feszült 0:0 lett, ami végül jó eredmény volt a magyar csapat továbbjutása szempontjából.
A híradások legérdekesebb része mégis az, hogy Orbán magángéppel utazott - ami nem az első eset. A NER előkelőségei az utóbbi időben több esetben, különböző felállásban igénybe vették egymás magángépeit. A Flightradar alapján arra jutottunk, hogy Orbán egy (bécsi) Cessna c750-essel repülhetett. Javítás: légiirányítási adatok alapján úgy gondoljuk, egy OE-LEM regisztrációs és IJM980 hívójelű gép repült, ami egy osztrák cég Bombardier bd-700-1a10 Global 6000-je (fotó: IJM.at). Volt már szó erről a magángépes cégről, a HírTV Mészáros magángépeként mutatta be januárban egy másik gépüket, amivel a NER több kurzuslovagja kirepült a monaco-i nagydíjra. De vajon kivel és pontosan milyen konstrukcióban szaladt ki a bulgáriai BL-meccsre Orbán Viktor? Nyilvánvalóan nem saját kontóra, de akkor ki fizette az utat? Garancsi István, vagy valaki más?
FRISSÍTVE: kiderítettük, biztosan a Célpont által is bemutatott, a NER által gyakran használt társaság, az International Jet Management (IJM) üzemeltetésében álló business jettel (OE-LEM) utazott a miniszterelnök. Egy, a cég kezelésében álló másik gép (OE-LKZ) a Célpont információi szerint egy olyan osztrák cég tulajdonában áll, amely az MKB Bank privatizációjában is részt vett cégcsoporthoz tartozik. Amikor Mészáros Lőrinc saját nevén is megjelent ebben a formációban, a repülős céget átszervezték a cégcsoport másik részébe, de ezzel a bonyolult konstrukcióval sem tudták elfedni, kihez tartozik a repülőgép. Mészáros a HírTV-nek azt monta, ő csak bérli a gépet. Az Orbán által használt OE-LEM tulajdonosi háttere tehát nem ismert, de az így is kiderült, hogy a NER arisztokraták által előszeretettel használt társasággal repült a miniszterelnök is. Az előfizetős Radarbox24.com ábráján jól látszik: az OE-LEM jelzésű Bombardier gép aznap, július 25-én oda és vissza is megtette a Budapest-Várna útvonalat, majd a gépet visszavitték Bécsbe. Az utat interaktív animáción is meg lehet nézni.
A visszaút és hazatérés Bécsbe:
A miniszterelnök sajtóosztályának az alábbi kérdéseket küldtük el - a részletes, ügyet tisztázó válaszadás különösebb reménye nélkül:
-
Vett-e részt Bulgáriában a miniszterelnök protokolláris eseményen, vagy magánútra utazott Várnába és onnan Razgradba? Igaz a sajtóban szereplő hír, hogy magángéppel utazott?
-
Milyen repülőgéppel utazott a miniszterelnök Várnába? Kikkel utazott együtt?
-
Szerepel-e az út a miniszterelnöki utak elszámolásában? Közpénzen vagy magánpénzből bérelték a repülőgépet? Fizetett a miniszterelnök a magángép használatáért?
-
Hogyan biztosították a miniszterelnök utazását Várnából a mérkőzés helyszínére? Vettek-e igénybe ehhez protokolljárműveket?
Havasi Bertalan szíves megkeresésünkre a mai napon nem cáfolta a felvetésünket, mindössze annyit válaszolt: “Orbán Viktor miniszterelnök magánutazáson tartózkodott a jelzett napon [2018.07.25.] Bulgáriában; az utazása során közpénz felhasználására nem került sor.” Jó volna azonban tudni, kik tesznek szívességet a miniszterelnöknek, illetve tisztességesen és jogszerűen jár-e el Orbán ezen szívességekkel.
Feltettünk tehát még egy kérdést a miniszterelnök sajtósának: elfogadhatónak tartja-e a miniszterelnök, hogy a kormányának tagjai magánutazásaikat befolyásos üzleti szereplők segítségével, szívességi alapon bonyolítsák? Amint választ kapunk, frissítjük a bejegyzést.
FRISSÍTÉS (9.24.): Mi ugyan kitérő választ kaptunk, de a Népszava az Átlátszó cikke után, ami képeket is közölt Orbán repülőútjáról, megtudta Havasi Bertalantól, hogy Orbán a MOL Vidi tulajdonosának, Garancsi Istvánnak a vendége volt. Garancsi a Market és más építőipari cégek tulajdonosa, amik több százmilliárd forintnyi közbeszerzést nyertek el az elmúlt években.
Orbán hivatalos utazásairól sokkal több minden megtudható. Az adatigényléssel megszerzett adatokból itt készítettünk egy összesítést. Kivel, hová, mennyiért?
Támogasd a K-Monitort! Egy olyan alkalmazásra gyűjtünk, ami bemutatja a korrupt tulajdonosi hátterű szállodákat, vendéglátóhelyeket, hogy bárki eldönthesse, akarja-e, hogy a nyaralása után Mészáros Lőrincnél vagy Tiborcz Istvánnál csengjen a kassza. A NER HOTEL-ről itt olvashatsz.
Címkék: utazás orbán viktor vagyonnyilatkozat átláthatóság
122 komment
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
Törpvadász 2018.08.15. 03:57:06
Csepp a tengeriben · http://www.vasalobolt.hu 2018.08.15. 06:54:02
rallus 2018.08.15. 07:11:04
ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2018.08.15. 07:24:56
Dehogy ütném. Nem szabad az ellenségből mártírt csinálni.
A legjobb nekünk, ha 120 éves koráig él.
Kurt úrfi teutonordikus vezértroll · https://hatodiklenin.blog.hu/ 2018.08.15. 07:25:52
Kurt úrfi teutonordikus vezértroll · https://hatodiklenin.blog.hu/ 2018.08.15. 07:26:51
Cycmen 2018.08.15. 07:45:38
Tényleg kár, hogy nem járunk el úgy mint az általad említettek! Néznél nagyokat szerintem, mert akkor a választási eredmények alapján ti lógnátok lámpavason libsi szemétládák!
Szerintem ne hozd inkább szóba ezt a lámpavasas témát, mert visszafelé sül el egyszer! :D
Cycmen 2018.08.15. 07:49:17
Kiváló "abrak" a libbant kérődzőknek! LOL!
chrisred 2018.08.15. 07:54:31
Cycmen 2018.08.15. 07:54:38
Az sem piskóta hogy te mindezt tíz óra múlva veszed csak észre! Seggbe fognak rúgni az ávós hagyományőrző klubban ezért és a Páva utcai ingyenkonyhán sem kapsz ebédet lusta disznó!
chrisred 2018.08.15. 07:56:02
Cycmen 2018.08.15. 08:00:29
Bocs, ezt hol írtam, vagy utaltam ilyesmire? Szerintem maradj annál amit írok, mert gondolatolvasásban nem vagy jó!
De ha már megkérdezted, nem csak ők fizetnek adót. Ha gyötörnek még egyéb kérdések most van időm!
chrisred 2018.08.15. 08:05:04
Cycmen 2018.08.15. 08:15:22
Hát most jól fogalmaztál akaratod ellenére, mert amikor kormányon voltatok tényleg a közpénzek szétszórásával foglalkoztatok! :D
Lett is csőd, meg IMF hiitel, azt nyögjük mostanáig.
chrisred 2018.08.15. 08:20:18
chrisred 2018.08.15. 08:23:56
Ja, csak van, aki a világrekorder áfát nyögi, más meg a magánrepülőgépén utazgatva nyögdécsel.
Boar. 2018.08.15. 08:56:40
Cycmen 2018.08.15. 09:05:57
Esküszöm, hogy sem nem sért, sem nem bosszant az ilyen duma, mert így mindenkivel tudatod hogy mekkora tirpák disznópásztor vagy. :P
Cycmen 2018.08.15. 09:11:12
chrisred 2018.08.15. 09:14:15
Cycmen 2018.08.15. 09:32:58
Akkor a szövegértelmezésed egy fos!
(már megbocsáss)
chrisred 2018.08.15. 09:40:01
moloy 2018.08.15. 09:50:42
A 2009-es jöv.adó 1,7 mFt-ig 18%, felette 36%, de a különadóval 40%!
A 2010-es: 19, ill. 38%.
Ugyanekkor az ÁFA 25%
Mai össz adó: 15+27%
Neked jobban tetszett a régi?
Cycmen 2018.08.15. 09:54:05
Szar anyagból nem jó dolgozni, értem!
Akkor gondolj bele az én helyzetembe, mert neked önálló gondolataid sincsenek, az enyémek félremagyarázásával foglalkozol főként!
A sajátodnak tekinthető megnyilvánulás "az én adómból...." is a legújabb libsi egyenpanel!
chrisred 2018.08.15. 10:02:05
chrisred 2018.08.15. 10:05:51
hu.m.wikipedia.org/wiki/Hamis_dilemma
Boar. 2018.08.15. 10:13:25
Én legalább tényszerűen leírtam, hogy az anyád egy retek kurva és egy nagy rakás szart hozott a világra.
Cycmen 2018.08.15. 10:18:20
Szerintem itt pont ti operáltok hamis dilemmákkal. Jó példa ez a poszt is. Tényleg az a fő problémátok, hogy Orbán Viktor magángéppel utazott el egy meccsre, majd ebből kiindulva égő metrókat vizionáltok?
Ez már nem is piti, hanem kóros!
Magna cum laudeTigeri másztesz digrii 2018.08.15. 10:22:45
Rendesen megdolgozol a pénzünkért.
Cycmen 2018.08.15. 10:27:26
Volt több is, csak nem a te színvonaladon, mert nem szerepelt benne út szélén ácsorgó anya és talán ezért nem kelthette fel a figyelmedet! :D
Cycmen 2018.08.15. 10:29:46
chrisred 2018.08.15. 10:30:24
Amúgy, ha ezt a cikket jól értelmezem, akkor valójában a közpénzekről döntő személyek befolyásolásának átlátható szabályozásáról, magyarán a lobbitörvény szükségességéről szól. Jól értem, hogy ellenzel minden ilyen jellegű szabályozást?
Magna cum laudeTigeri másztesz digrii 2018.08.15. 10:45:49
Cycmen 2018.08.15. 10:58:30
Nem érted jól. Személy szerint én betiltanám a lobbizást, mert egy hajszál választja el a korrupciótól. Egy érdekcsoportnak ne legyenek politikai képviselői.
Egyébként egy ilyen szívességi repülőút is felveti a lehetőségét elvben, bár kétlem hogy ezzel miniszterelnöki szinten elérhető lenne bármi is.
Ballibéknél egyébként mindegy, ha az új honvédségin megy az lett volna a baj ( magánútként jogosan egyébként) Ha járattal megy akkor szintén jön a miért, miből lamentálás.
gyurmicsek 2018.08.15. 11:10:01
Ne haragundj, de engem érdekel, ha nekem kötelességem elszámolni minden bevételemről a NAV felé, akkor neki is. Ha egy miniszterelnök nem akarja a tisztesség látszatát sem kelteni, akkor takarodjon a pcsába....
chrisred 2018.08.15. 11:15:12
Rosszul értelmezed a szcénát, ha úgy gondolod, hogy Garancsiék a miniszterelnök kőszívét akarták meglágyítani egy szívességi repülőúttal. Pont fordítva működik: azért osztogat a haveroknak nagykanállal a közösből, hogy később akkor használhassa, amikor akarja. Ha egy idegen nyeri a közbeszerzéseket, akkor hajlamos arra gondolni, hogy azért járt sikerrel, mert ő nyújtotta az állam számára a legkedvezőbb ajánlatot, és a bevételt a sajátjaként kezeli, mivel úgy gondolja, hogy megérdemli. A tűzközeliek azonban tudják, hogy mivel tartoznak az osztogató kéz gazdájának.
teéjesenmindegy 2018.08.15. 11:21:59
Ühüm. Azért közlekedik hússzal a stadionokig, mert olyan jó benne ülni, hogy mindenki tovább akarja élvezni.
Az, hogy a kerekek deformálódtak, megvan? És az, hogy házakat kellett megerősíteni a Rákóczi úton, mert úgy remegtek, az is megvan?
Az, hogy olyan fasza a fék, hogy összeütköztek, megvan?
Cycmen 2018.08.15. 11:24:44
Ha érdekel akkor foglalkozz vele, nem kifogásoltam, mindössze pitiánernek tartom a témát. Mindenesetre nézz majd utána feltünteti e az adóbevallásában és remélem te is beírod ha valaki hazavisz a kocsiján és a megtakarított buszjegy formájában anyagi előnyhöz jutsz! Pitinek piti szint. :D
Cycmen 2018.08.15. 11:31:41
Majd ezt, meg azt fogja csinálni! :DDDD
Ha már különböző definíciókkal próbálsz megismertetni, akkor én is palléroználak, nézd meg a prekoncepció jelentését! :P
Magna cum laudeTigeri másztesz digrii 2018.08.15. 11:36:38
chrisred 2018.08.15. 11:43:34
moloy 2018.08.15. 11:51:01
Az is igaz, hogy eltörölte az adójóváírást, ellenben a minimálbér emelése ezt igencsak kompenzálta: 2010-ben 73e; ma már 138e! (2012-ben, az adójóváírás megszüntetésekor 93e lett, a 12e adójóváírást semlegesítve.)
Melee 2018.08.15. 11:53:04
röf 2018.08.15. 11:57:31
"A kutyát nem érdekli a negyedéves adat."
Az érdeklődés -jelen esetben hiánya- nem a ciklus hosszától függ, hanem a mérőszám előjelétől és nagyságától.
chrisred 2018.08.15. 12:03:09
2018.08.15. 13:19:48
Nem kell, mondom a választ. Igen, elfogadhatónak tartja és az utazással minden rendben volt.
Ménár Atya 2018.08.15. 13:37:33
Hiszen szárnyal a gazdaság, és nő a jólét az országban.
Az elégedetlenkedők is megkapják a fizetésüket,nyugdíjukat , biztonságban.
Nem értem mi a probléma, az elődje csődbe vitt minket,igaz audija volt, most pedig csak nő és nő a gazdaság, érezhető, hogy az embereknek több pénze van, hát persze, hogy fizetjük a relaxációs prograamjait, mert most megtehetjük végre.
5perc 2018.08.15. 13:39:03
Tom66 2018.08.15. 13:40:46
sas70 2018.08.15. 13:54:54
Orbán miniszterelnök és a szabad idejében is az! A fizetéséből nem telik magángéppel repkedésre, tehát ki fizette a "révészt"? Mert nem mindegy, hogy milyen ellenszolgáltatást kapott korábban, vagy vár el majd később ezért a kis szívességért?
sas70 2018.08.15. 13:57:08
Mr.paksimogyoró 2018.08.15. 14:04:18
Ménár Atya 2018.08.15. 14:05:10
Jelenleg is folynak országszerte a munkálatok.
Tehát megérdemli a pihenést, kikapcsolódást, hiszen a te problémádra is megoldást talált.
Mr.paksimogyoró 2018.08.15. 14:07:56
Weidmüller 2018.08.15. 14:25:27
Cycmen 2018.08.15. 15:04:11
Éppen ez a célom kis hülyém, felcseszni a korlátolt agyatokat! :D Nálad is bejött, mert kétszer is nekifutottál. :P
Mr.paksimogyoró 2018.08.15. 15:22:55
Cycmen 2018.08.15. 15:26:43
sas70 2018.08.15. 15:30:19
Csak azok a rohadt számok ne lennének! Nyolc év alatt romlott az utak állapota, az útdíjak ellenére! A főútvonal hálózat 60%-a rossz, vagy nem megfelelő, az alsóbb rendű utaknál ez 80%! Bassza meg Orbán a magánrepkedését!
Attilajukkaja 2018.08.15. 16:32:46
"A miniszterelnök járkálhatna vidéken autóval, hogy megtudja milyen az, amikor út már szinte nincs, csak kátyú, kátyú hátán!"
Jó ötlet! De legalább azokat ne büntessék, akik saját idejükben, saját pénzükből próbálnak segíteni az áldatlan állapotokon. Mert már itt tartunk!!!! Agyrém!
index.hu/mindekozben/poszt/2018/08/15/felujitotta_a_jatszoteret_az_onkormanyzat_feljelentette_mert_nem_kert_engedelyt/
hvg.hu/itthon/20180802_A_Ketfarkut_elkezdte_megcsinalni_az_utat_de_MAV_kotelezte_oket_hogy_rontsak_vissza
CSOKKI MÁLNA 2018.08.15. 18:18:31
A prágai orosz szerelvényeken sincs légkondi, mégis kellemes a hőmérséklet, csak erre akartam utalni..
ételizésítő 2018.08.15. 22:21:34
Én meg rajtuk utazom, és jók.
És logikus az eredeti gyártóval felújíttatni, nem egy akárhonnan szalajtott céggel.
ételizésítő 2018.08.15. 22:25:38
Nem kellett volna felszámolni a Ganz-Mávagot, és Millenáris Parkot építeni a helyére (na kinek is?).
Más cég ugyanis ebben az országban nem alkalmas ilyesmire.
ételizésítő 2018.08.15. 22:27:19
Lófaszt, a nagy európai felelősségükkel a magyarokra sózták volna a működésképtelen fékberendezésű, életveszélyes szart.
ételizésítő 2018.08.15. 22:30:17
Igen, a hozzád hasonló agyatlan faszkalapok miatt még az is előfordulhatna. Mert nektek anyátokat baszhatná Orbán a ravatalon, ti meg közben még mindig nyalnátok Viktorkátok seggét.
ételizésítő 2018.08.15. 22:35:03
Á, én csak a kurva anyádat dugnám, ahogy mostanában is.
chrisred 2018.08.16. 03:56:08
chrisred 2018.08.16. 04:09:42
chrisred 2018.08.16. 04:15:42
chrisred 2018.08.16. 04:16:26
eßemfaßom meg áll 2018.08.16. 08:11:05
Váltsátok le orbánt. Erre találták fel a választásokat.
eßemfaßom meg áll 2018.08.16. 08:16:49
sas70 2018.08.16. 09:57:31
Amúgy nem azokról az utakról beszéltem, amiket eu-s pénzekből is építenek, hanem azokról, amiket nem tartanak karban és szarrá mennek 10 év alatt.
sas70 2018.08.16. 10:00:30
eßemfaßom meg áll 2018.08.16. 12:48:41
"Az az"
Nem az. Azok a szakaszok állnak.
"és szarrá mennek 10 év alatt. "
Ez nem kimondottan orbáni specialitás, nekem legalábbis rémlenek ótvarszar utak a horn-medgyessy-gyurcsány-bajnai kormányok alatt is. Én pl még arra is emlékszem amikor dicsőséges Demszky Gábor Budapest főpolgármestere tiltakozott a budapesti kátyúk ellen dudálással :) nol.hu/archivum/archiv-156203-135327
"Csak kicsit lejt az a választásos pálya"
Afelé lejt akire sokan szavaznak. Mint a korábbi választási rendszerben is (mszp 1994 32% támogatottság 52% mandátum) Hogy ez a legtámogatottabb pár egy ideje a fidesz az a ti bajotok. Fájó a demokrácia ha nem az nyer benne akit te szeretnél. Erre nem az a megoldás, hogy itt hisztiztek, hanem az, hogy összeraktok egy erős ellenzéket rengeteg szavazó egységes támogatásával, olyat amelyik nem egymás kicsinálásával van elfoglalva orbánváltás helyett. Nincs olyan választási rendszer ahol ne az a párt alakítana kormányt amenyiknek több szavazója van mint a 2.3.4.5. helyezettnek összesen.
sas70 2018.08.16. 13:08:16
A választási törvényben meg, ne keverd a szezont a faszommal! Mert a korábbi egy kétfordulós egyéni jelöltes, listás, arányos választási rendszer volt.
Ráadásul 1998-ban az MSZP 35%-al elbukta a választást! A fidesz 30%-al alakított kormányt két 12%-os párttal.
eßemfaßom meg áll 2018.08.16. 13:38:21
"Stadionra jut évi 100 mrd " Nem jut. ha nem hazudoznál összevissza, sokkal hitelesebb lennél.
a 10 éves program 340milliárd és ebből 200milliárd a Puskás stadion amit szerintem minden értelmes ember elfogad mint egy szükséges létesítményt. Legalábbis a nemigazánorbánista zoom.hu összeállítása ezt hozta ki.
"Bőszen hirdetik, hogy mekkora ászok, mert 350 mrd megy útfejlesztésre. Csak azt nem teszik hozzá, hogy ebből 230 az útdíj, 120 meg az eu-s támogatás. " Mert miből kellen építeni, szja-ból vagy áfá-ból? Vagy orbának kéne fizeni mellényzsebből? Komolyan nem értem miafasz bajod van.
"Mert a korábbi egy kétfordulós egyéni jelöltes, listás, arányos választási rendszer volt. "
Most pedig egy egyfordulós egyéni jelöltes, arányos választási rendszer van.
"Ráadásul 1998-ban az MSZP 35%-al elbukta a választást! A fidesz 30%-al alakított kormányt két 12%-os párttal. "
És? Áprilisban is le tudta volna váltani a 35%-os fideszt egy 30% mszp+12%DK+12%LMP koalíció. De nem 35% volt a fidesz hanem 49%, nem 30% volt az mszp hanem 12% nem 12% volt a DK hanem 5,5% és nem 12% volt az LMP hanem 7%. Így meg nem megy. Tessék szavazót gyűjteni. Orbánt mindenki utálja, nem lehet ez olyan nehéz...
sas70 2018.08.16. 14:03:37
Teszem hozzá, nem vették ebbe bele a TAO-pénzekből épülő, vagy felújított stadionokat sem. És még nincs vége a bulinak, mert nem tudjuk mennyi is lesz a vége.
Az útfenntartás állami feladat, ezért is adózunk. Igen baszd meg, az adóból is kell útépítésre költeni! Mert most az autósok és az eu. fizeti és szart kap érte! Mert arról volt szó, hogy az útdíjat karbantartásra költik, azért vezetik be. Az új beruházásokra, pedig jutna abból amit az autósok, befizetnek adóba!
A választási rendszert, pedig ne akard megmagyarázni, mert vagy szándékosan vagy tudatlanságból beszélsz hülyeséget!
chrisred 2018.08.16. 14:42:03
Ebbe az összegbe biztosan belevetted a stadionok fenntartására fordított összegeket is?
ételizésítő 2018.08.16. 16:53:04
Azt hallottad már, hogy a metró villannyal megy?
Egyébként egy cég volt, több részleggel.
Mellesleg pont nem az államosítással volt baj, hanem 1990 után a magánkézbe adással. Lásd még Ikarus.
ételizésítő 2018.08.16. 16:57:29
Te láttad az orosz metrófelújítási szerződést?
Mellesleg lehet, hogy az Alstomnak szerződésben vállalt feladata lett volna, mégsem akarta megcsinálni. És határidőre nem is tudta, meg a még kétszer módosított határidőre sem.
chrisred 2018.08.16. 17:39:56
chrisred 2018.08.16. 17:47:05
chrisred 2018.08.16. 17:54:12
eßemfaßom meg áll 2018.08.16. 20:16:36
Költsenek tulajdonképpen mindenre 5x annyit és minden sokkal jobb lesz.
De adót nehogy emeljenek...
CSOKKI MÁLNA 2018.08.18. 23:41:37
chrisred 2018.08.20. 07:42:35
"Ami biztos, hogy a prágai metró fő szellőző-berendezése téli és nyári üzemmódban működik. Télen a felszíni hideg levegő nagy részét az állomások közötti szakaszokba vezetik, ahol felmelegedik, így a megállók légterébe legalább öt fokkal melegebb levegő érkezik már. Nyári üzemmódban megfordítják a légáramlás irányát, mivel a levegő hőmérséklete akár 3 fokkal is magasabb lehet a megállókban, mint kint a felszínen. Az áramlás irányának megváltoztatása a ventilátor lapátjainak megfordításával történik anélkül, hogy a motor sebességén változtatnának.
A prágai metró hőmérsékletéért felelős fő szellőztető úgynevezett axiális túlnyomásos ventilátort működtet. Ez a szerkezet kifejezetten a metró környezetére lett kifejlesztve: a ventilátor lapátainak szöge a légcsere tartományban változtatható 15-70 m3/s mértékben. Ezt a munkát a technológiai diszpécser központ munkatársai végzik, amelynek során +5°C vagy -5°C fokkal tudják változtatni a hőmérsékletet a metró területén. "
Vagyis az alagútban télen fűtünk, nyáron hűtünk. Ha azt akarjuk, hogy olyan körülmények legyenek, mint a prágai metróban. Ha nem, akkor pont olyan lesz, mint a hármas metrónál:
"A jelek szerint ugyanis a budapesti metró fő szellőző rendszere nem működik normálisan vagy mondta fel teljesen a szolgálatot vagy működik valamennyire, de közel sem az optimális mértékben. De ne találgassunk, kérdezzük meg a BKV-t, mi a helyzet jelenleg a M3-as metró fő szellőztető aknáival és ventilátoraival!
“Az M3-as metró vonalán a szellőzést biztosító berendezések elhasználódtak, de közlekedésbiztonsági szempontból kockázatot nem jelentenek, jelenlegi szerkezetük sem okoz állékonysági problémákat.”
Vagyis a szellőzés most is működik. Kérdés, hogy a felújítás arra irányul majd, hogy a szellőzőberendezések közlekedésbiztonsági szempontból legyenek biztonságosak, vagy az, hogy tudják vele az alagút hőmérsékletét befolyásolni. A szellőzés felújítása az egész folyamat végére, 2020-ra tehető, és ha addigra elfogy az uniós támogatás, és a kormány pont úgy akar spórolni, mint a szerelvényeken, akkor sanszos, hogy nem az lesz a cél, hogy olyan szellőzőrendszer kerüljön kiépítésre, amilyen a prágai metróban van, hanem ami a legolcsóbb/haveroknál éppen kéznél van.
CSOKKI MÁLNA 2018.08.21. 13:51:20
CSOKKI MÁLNA 2018.08.21. 17:39:02
Bőtös Boci cikke épp arról szól, hogy a magyar vonalon nem olyan jó az átszellőztetés. Egyébként Bőtös egy mukkot nem szól arról, hogy megfelelő hajtáslánccal elkerülhető a túlzott fékezési hő képződés, amely melegíti az alagutat. A felújított orosz szerelvények rendelkeznek ilyen (Hitachi) hajtáslánccal, már csak kompatibilis, felújított pálya kell hozzá..
chrisred 2018.08.21. 18:08:22
chrisred 2018.08.21. 18:12:51
CSOKKI MÁLNA 2018.08.21. 23:10:44
Nekem van egy 4-5 méter talajszint mélységű pincém, rajta egy melléképülettel. A mostani hőség után is 10-12 fok van benne..
Az utolsó 100 komment: