Nem egyedi eset a BKK hirdetések cenzúrázása. Nem csak a melegrandi.hu társkereső oldal buszos hirdetéseivel volt gond, ősszel a K-Monitor plakátjait utasította el a BKK reklámpartnere.
2014 őszén jelent meg a K-Monitor okostelefonos alkalmazása, amely térképen jeleníti meg az elmúlt évtized legjelentősebb korrupciós helyszíneit, vitatott közőpénzköltéseit és EU-finanszírozással megvalósult beruházásait. Az applikáció ismertségének növelése érdekében hét darab plakátot szerettünk volna kihelyezni különféle metróállomásokon, a BKK partnere azonban elzárkózótt ettől.
Mivel a plakátok kihelyezési pontjait mi választhattuk meg, olyan, speciálisan helyhez kötött hirdetéseket készíttettünk, amelyek a hozzájuk közel eső, az okostelefonos alkalmazásban is megtalálható korrupciós helyszínek, vagy ismert közpénzes ügyek közül mutattak be egyet-egyet (pl. a Postapalota a Széll Kálmán térnél, vagy az Eiffel Palace irodaház a Nyugati Pályaudvar közelében). A kreatív anyagok határidőre elkészültek, a hirdetési díj is átutalásra került, így komoly meglepetést okozott, amikor kiderült: a BKK partnere, a JCDecaux Hungary Zrt. elutasította a plakátok kihelyezését. Döntésüket azzal is indokolták, hogy a plakátok befolyásolnák a BKK érdekeit, az érintett plakáthelyek ugyanis a BKK tulajdonát képezik. A reklámszervező cég, amellyel kapcsolatban voltunk, egy későbbi levelében úgy fogalmazott: a JCDecaux a provokatív tartalom miatt nem fogadja be a reklámanyagot.
Az egyik plakát terve
Természetesen furcsának és meglehetősen visszásnak találtuk, hogy a korrupciós helyszíneket bemutató telefonos alkalmazás plakátjait etikai okokból nem helyezhették ki. Azt sem értettük, hogyan sérülnének a BKK érdekei a reklámanyagok nyilvánosságra kerülésével, illetve hogy mit jelent pontosan a “provokatív tartalom” kifejezés, így a JCDecaux-hoz fordultunk felvilágosításért. Telefonos érdeklődéseink során annyit sikerült megtudnunk, hogy felthetően a cég egyik vezetője hozta meg az elutasító döntést plakátjaink ügyében, de sajnos vele akkor nem sikerült beszélnünk.
Így továbbra sem kaptunk egyértelmű választ arra, milyen kifogások merültek fel a plakátterveinkkel kapcsolatban, és nincs információnk arról sem, milyen “etikai” követelményeknek kellett volna eleget tennünk ahhoz, hogy hirdetéseink a helyükre kerülhessenek. Jellemző ugyanakkor, hogy azzal senkinek nem volt problémája, hogy a napokban kihelyezzenek egy olyan térkép-plakátot, amelyen semmi sincs ott, ahol a valóságban.
Ha fontosnak tartod, amit csinálunk, támogasd a K-Monitort adód 1%-ával. Adószámunk 18193288-1-42
Címkék: cenzúra bkk mobilapp
4 komment
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.