háló

Közpénz nem vész el, csak átalakul. A K-blog ezt a különös fizikai jelenséget vizsgálja.

EU hírek

EU hírek

ms-kitek.png

Infografika

Átláthatóság

Agrártámogatások

English materials

Hírlevél

Legfrissebb tanulmányainkról, fejlesztéseinkről értesülj havi beszámolónkból!

 


Hírek

Nincs megjeleníthető elem

Címkék

1% (3) 2014 (1) 2018 (1) adat (3) adatigénylés (87) adatok (96) adatozz okosan (23) adatsprint (3) adatvédelem (6) adatvédelmi (1) Áder János (1) adócsalás (1) afganisztán (1) afrika (3) agrártámogatások (17) ajándék (1) algoritmusok (3) alkotmánybíróság (5) alkotmányozás (1) állami szféra (4) állás (10) amsterdam (1) antikorrupció (70) anti korrupció (44) asp (3) ÁSZ (4) átlátható (1) átláthatóság (235) atomenergia (1) atomerőmű (2) ausztria (1) Azerbajdzsán (2) a szomszéd kertje (2) Bahrein (1) balaton (2) balkán (1) ballmer (1) bánkitó (1) bell and partners (1) berlusconi (1) bethlen gábor alap (1) bíróság (10) bizottság (4) biztos (1) bkk (1) bolívia (1) bosznia hercegovina (1) bővítés (1) btk (1) budapest (13) bulgária (1) bunda (1) c4hu (2) (1) cégek (4) cenzúra (3) cerv (1) chile (1) chilecracia (1) ciklusértékelő (1) civilek (17) civilzseb (3) civil kapocs (1) CÖF (2) compr (4) conspiracy for democracy (2) covid (1) crowdfunding (4) crowdsourcing (3) csalás (2) csányi (9) csatorna (1) Csehország (1) daimler (1) databoom (1) dél-korea (1) demokrácia (4) direkt36 (1) dk (3) drón (3) e-government (2) egészségügy (18) egyesült (2) egyesült királyság (2) egyiptom (1) együtt (1) együtt2014 (1) ekd (3) elnökség (1) energiaválság (2) english (60) ensz (2) eötvös károly közpolitikai intézet (1) építőipar (10) érdekérvényesítés (3) erzsébet (2) esemény (3) esettanulmány (2) észtország (1) eu (75) eurobarometer (2) európai (3) EU conditionality (17) eu elnökség (1) évvégi (11) exszabi (1) ezaminimum (17) e governance (1) facebook (2) fehér könyv (1) felcsút (3) felejtéshez való jog (1) fidesz (7) fizetések (1) flier (3) földbérlet (1) forgóajtó (1) fotó (1) franciaország (1) futball (1) garancsi istván (1) geodézia (1) goldenblog (1) görögország (2) GRECO (1) gruevszki (1) Grúzia (3) gyógyszergyártás (1) gysev (1) hackathon (5) hacks hackers (1) hálapénz (12) hamburg (2) helsinki bizottság (1) HET (3) heves (1) hillary clinton (1) hirdetés (3) hírlevél (2) hódmezővásárhely (1) hök (1) honlap (1) honvédelmi (3) Horváth András (1) horvátország (1) Hungary (1) idege (1) idegenforgalom (5) igazságszolgáltatás (5) igazságügyi minisztérium (1) ígyszültem (6) infografika (82) információszabadság (71) ingatlan (5) integritás (2) integritás hatóság (4) international (3) internet (4) internetpenetráció (1) IPI (1) iskola (2) ITM (1) izland (3) játék (3) javaslat (6) jobbik (2) jog (2) jogalkotás (51) jogállamiság (11) jordánia (1) k-monitor (40) k-teszt (4) kalifornia (1) kampány (24) kampányfinanszírozás (41) kamupártok (8) kdnp (1) kegyelem (1) KEHI (2) kekva (9) kemcs (5) kenőpénz (1) képviselő (3) képzés (1) kerényi imre (1) kincstár (2) királyság (2) költségvetés (15) koncesszió (1) konzultáció (3) kormányzati adatok (3) koronavírus (9) korrupció (38) korrupciófigyelő (7) korrupciós séta (2) koszovó (1) közadatok (5) közbeszerzés (55) közérdekű (3) közérdekű bejelentő (6) közgép (10) Közgép (2) közigazgatás (2) közösértékeink (1) közpénz (36) külföld (61) kultúra (3) külügyminisztérium (4) k monitor (71) Lázár János (5) légifotó (1) leisztinger (7) lengyelország (7) libéria (1) liget (2) lmp (2) lobb (1) lobbi (8) macedónia (2) magánszektor (2) magyarország (88) mahir (2) MÁK (6) máv (3) mbvk (1) media (2) média (9) meetup (3) mentelmi bizottság (1) mészáros lőrinc (13) mezőgazdaság (13) microsoft (1) miniszterelnökség (4) minisztérium (5) mnb (2) MNV (4) mobilapp (3) modern városok (10) moldávia (2) monitoring (1) montenegró (1) mozgaskorlatozott (1) mszp (2) mtva (1) munkaerőpiac (1) mvh (2) naffa (1) NAIH (13) naih (1) NAV (3) navalnij (3) NCTA (3) németország (6) nemzetbiztonság (1) nepotizmus (1) népszavazás (1) nerhotel (9) new york (1) ngm (1) nhit (1) NIF (1) nkoh (3) nyerges (6) nyílt adat (4) nyílt kormányzás (19) obama (2) OGP (22) OGP16 (1) OHÜ (2) OKFN (5) oktatás (6) olaszország (2) olimpia (1) oltás (1) önkéntes (3) önkormányzat (63) opencorporates (1) Open Knowledge (3) Orbán Ráhel (1) orbán viktor (10) oroszország (11) országgyűlés (4) összeférhetetlenség (3) ösztöndíj (1) pakisztán (1) paks (2) PallasAthene (1) panoráma (3) párbeszéd magyarországért (1) parlament (11) pártfinanszírozás (15) partimap (7) pártok (9) pénzmosás (3) pénzügyminisztérium (7) per (18) plakát (1) politika (2) politikusok (1) porto alegre (1) portugália (1) posta (1) prestige media (1) privacy (1) privatizáció (2) program (2) psi (2) publimont (1) putyin (1) rágalmazás (1) red flags (4) RekonstrukceStatu (1) rendelet (1) replicationsprint (1) részvétel (42) revolving door (1) right to know (1) rogán cecília (2) rokonok (3) rólunk (1) románia (4) rospil (1) RRF (9) sajtószabadság (5) sarka kata (1) Schadl György (2) school of data (2) siemens (1) simicska (20) Simon Gábor (1) smart city (3) sopot (1) spanyolország (3) sport (9) strabag (1) sunlight (1) századvég (2) szerbia (2) szerzői jog (1) Szijjártó Péter (2) szlovénia (1) szólásszabadság (2) szponzoráció (1) sztfh (1) Tactical Technology Collective (1) takarítás (1) támogatás (21) társadalmi egyeztetés (2) tasz (14) térkép (17) teszt (1) thales (1) theengineroom (1) tihany (1) timeline (1) titkosszolgálat (1) törvényhozás (5) trafikmutyi (2) transparency (5) trócsányi (1) TTIP (1) tulajdonos (2) tunézia (1) ügyészség (3) új nemzedék központ (1) ukrajna (2) uncac (2) unió (2) usa (18) usaid (1) utalvány (1) utazás (12) vagyonnyilatkozat (39) Vagyonnyilatkozatok Hajnala (8) választások (21) vám (1) várhegyi (2) varsó (2) vasút (2) végrehajtói kar (2) vesztegetés (6) vietnam (1) vitorlázás (2) vizes vébé (2) vizuális (4) Voksmonitor (6) Völner Pál (1) whistleblowing (15) wikileaks (4) workshop (3) young and partners (1) zambia (1) zmne (1)

Szijjártó dönthetett a koronabeszerzések mentesítéséről

MerényiM // 2020.08.08.

Címkék: adatok közpénz közbeszerzés átláthatóság adatigénylés

A minisztériumokkal április óta tartó, kitartó levelezésünk nyomán végre kiderült, melyik miniszter adott közbeszerzés alóli mentességet a koronavírus elleni védekezéshez kapcsolódó beszerzéseknek. A fürkészést és portyázást irányító Szijjártó Péter külügyminiszter volt az, aki a veszélyhelyzet idején ezekről döntött, ráadásul 100 esetben saját minisztériuma beszerzéseit is mentesítette.

 

wizz_11-1068x712.jpeg

 

Orbán Viktortól nem lehet kérdezni - adatigényléssel sem

A koronajárvány miatti veszélyhelyzet idején naponta érkeztek hírek arról, hogyan szerez be a kormány “fürkészei és portyázói révén” egészségügyi eszközöket, döntően Kínából. Nagy beszerzők voltak még az egészségügyi intézmények és az önkormányzatok is. A maszkok és lélegeztetőgépek darabszámát élénk figyelem övezte: Orbán Viktor miniszterelnök személyesen látogatott el a Külügyminisztériumba, ahol az operatív helyiségben a fehér táblára tollal voltak felírva a remélt mennyiségek. Többek közt ezek lehettek azok az állami beszerzések, amelyeket a veszélyhelyzetre hivatkozva az eredeti közbeszerzési szabályokat megkerülve folytattak le. Habár felvethető, hogy az erőteljes politikai nyomás és a centralizált, kézi vezérelt, szakértők helyett káderekre alapozó kormányzati működés túltermelte ezeket az eszközöket, miközben minőségi problémák is akadtak, azzal nem érdemes vitatkozni, hogy a járványhelyzet (és különösképp a nélkülözhetetlennek tűnő kínai eszközök gyors megszerzése) indokolhatta a közbeszerzési szabályok valamifajta lazítását. Ugyanakkor, mivel közpénzek elköltéséről van szó, a nyilvánosságot ezen beszerzések esetén is biztosítani kellene, annál is inkább, mert az eddig megismert tételek komoly anomáliákat rejtenek. Tudható például, hogy a Külügy közel 240 milliárdból sokkal drágábban vett lélegeztetőgépeket, mint egy állami egészségügyi háttérintézmény.

Más országokban az elektronikus közbeszerzési értesítőkben a speciális eljárásban bonyolított beszerzések is megjelentek - az eljárási szabályoknak megfelelően esetleg csak egy tájékoztatóként. A K-Monitor partnerszervezeteivel ajánlásokat is megfogalmazott a közbeszerzések nyilvánosságára, de - senki se lehet próféta saját hazájában! - a járványhoz kötődő beszerzéseknek itthon csak egy kisebb része (döntően pl. orvosi egyetemek által, hirdetmény nélküli tárgyalásos eljárásban folytatott beszerzései) - lettek megismerhetőek a Közbeszerzési Értesítőből.

Hosszú és komoly türelmet igénylő folyamat volt, amelynek eredményeként a június 18-án véget ért veszélyhelyzet idején mentesített közbeszerzésekről információhoz jutottunk. A közérdekű adatok megismerhetőségének “22-es csapdája”, amikor nem lehet pontosan tudni, melyik állami szerv kezeli a megismerni kívánt adatokat. Ez történt a mostani esetben is.

A Kormány 48/2020. (III. 19.) Korm.rendelet 4. § szerint: a közbeszerzésekről szóló törvény szerinti ajánlatkérő jogosult a koronavírus elleni védekezéssel közvetlenül összefüggő vagy a védekezést irányító állami szervek, védekezést irányító csoportok hatékony működését szolgáló beszerzését a koronavírus elleni védekezéssel összefüggő beszerzés) a Kormány veszélyhelyzet elhárításáért felelős tagjának [a Miniszterelnök] egyedi mentesítése alapján a közbeszerzési és beszerzési szabályoktól eltérő módon is megvalósítani. A mentesítési kérelemről a Kormány veszélyhelyzet elhárításáért felelős tagja soron kívül dönt. A Kormány veszélyhelyzet elhárításáért felelős tagja [a Miniszterelnök] a Kormány másik tagjára delegálhatja a mentesítési kérelemről való döntési jogkörét.

A mentesítéssel az ajánlatkérő a beszerzést közbeszerzési eljárás vagy egyéb beszerzési eljárás lefolytatása nélkül az értékhatár (Kbt. 15. § (1)) elérése vagy meghaladása esetén jogosult megvalósítani, lehetőség szerint három ajánlat bekérésével, kivéve kivételes sürgősség esetén, amely esetben egy adott gazdasági szereplő közvetlenül is felhívható ajánlattételre. Meg kell vizsgálni, hogy a beszerzés nem fed-e át központosított más beszerzéssel, nem foglalható-e bele már meglévő keretmegállapodásba. Az adatlapon, amelyen kérelmezni kell a mentesítést, részletesen indokolni kell a beszerzési igényt, és ki kell térni a beszerzés elmaradásának várható következményeire. Összességében tehát Uniós engedéllyel igen széles, de mégsem teljesen önkényes, az EU-s forrásokra eleve nem alkalmazható mozgástér nyílt az ajánlatkérő állami szervek számára (bővebben erről itt). Mi pedig szerettük volna megtudni, hogy milyen beszerzések valósultak meg így (volt-e köztük olyan, ami neccesen függ össze a COVID-19 elleni védekezéssel), illetve mekkora összeget érintett mindez, ezért adatot igényeltünk.

A rendelet fényében a mentesítésekről vagy a miniszterelnök, vagy egy általa kijelölt kormánytag dönt. A gond viszont az, hogy a miniszterelnök közvetlen döntéseiről nagyon nehéz információt szerezni, mivel a Kormányszóvivő, illetve Havasi Bertalan Miniszterelnöki Sajtóirodát vezető helyettes államtitkár sem volt a segítségünkre: kérdéseinkre nem válaszoltak. Személyesen adatigénylést Orbán Viktornak nem küldhetünk, a minisztériumi struktúrában pedig nem egyértelmű, mely minisztériumhoz kell fordulni, ha közvetlenül Orbán döntéseire vagyunk kíváncsiak. Először a Miniszterelnökséghez fordultunk, mely azért tűnt jó választásnak, mert a Közbeszerzési Hatósággal ők leveleztek a COVID-közbeszerzések ügyében. Arra voltunk kíváncsiak, a miniszterelnök vagy más miniszter dönt a mentesítési kérelmekről. Illetve kértük, bocsássák rendelkezésünkre a kormányrendelet elfogadásától a mentesítési kérelmek listáját, amely tartalmazza azok benyújtóját, az egyes beszerzések tárgyát és értékét, továbbá, hogy azokat jóváhagyták-e.

A Miniszterelnökség 30 napot is meghaladva a "ki dönt?" kérdésre szó szerint megismételte a fenti jogszabályi rendelkezést, a mentességek listáját pedig nem adta ki arra hivatkozva, hogy nem minősül adatkezelőnek. Azt, hogy pontosan ki az adatgazda, nem árulta el. Ekkor május eleje volt. Hasonló tartalmú adatigénylést küldünk a Miniszterelnöki Kabinetirodának (őket tünteti fel Orbán munkáltatójaként), de tőlük sem kaptunk se választ, se érdemi eligazítást. A további szóba jöhető minisztériumok közül a Belügyminisztérium - félreértve a kérdést - elárulta nekünk, hogy ő maga milyen mentesítést kért (az egészségügyi reform kapcsán bízta meg közbeszerzési eljárás nélkül a BCG tanácsadócéget), az EMMI pedig azt közölte, nem illetékes.

 

letoltes_1.jpgAugusztus 7-én, jóval a törvényes határidő után a Külügyminisztérium fedte fel Mr. X-et: Szijjártó Péter külügyminiszter volt az, akinek Orbán a mentesítésekről való döntés feladatát delegálta. Nehezen magyarázható logikával azonban csak a Külügyminisztérium saját eljárásaival kapcsolatos mentesítési kérelmeinek kapcsán tekinti magát adatgazdának, hiába bírálta el Szijjártó a teljes állami szektor ÖSSZES közbeszerzés alóli mentesítési kérelmét. Ez a gyakorlatban azt jelenti, hogy ha meg akarjuk tudni, mely beszerzések kerülték ki a közbeszerzési törvényben meghatározott eljárást, akkor egyenként az összes beszerzőnél kérdezősködünk kell, noha ezek a mentesítési kérelmek mind megfordultak a külügyminiszter előtt is. Ez szinte lehetetlen, hiszen nincsen nyilvános lista arról, kik azok az állami szervek, akik mentesítést kértek a közbeszerzéseikre, de több száz ilyen intézmény létezhet. Ez ugyanakkor a Külügy álláspontja, amit a K-Monitor vitat, nem lenne meglepő, ha az ügy a bíróság, vagy a Nemzeti Adatvédelmi és Információszabadság Hatóság előtt kötne ki. A Külügy ugyanakkor elküldte nekünk saját mentesített közbeszerzéseinek listáját, amiből összesen 100 beszerzés látszik, közte pl. a Wizzair szállításai, illetve számos, a sajtóban már korábban megnevezett cég, amelyek egészségügyi eszközöket szállítottak. Ez tárgy és összeg híján ugyanakkor továbbra sem teremt átláthatóságot a 300 milliárdos lélegeztetőgép és egyéb védőeszköz-beszerzések területén, ezért további adatigénylésekre lesz szükség, hogy végre kiderüljön, pontosan mit, mennyiért és milyen eljárásban szereztek be a Szijjártó által irányított (és általa mentesített) fürkészek és portyázók.

 

A Külgazdasági és Külügyminisztérium döntési listája a mentesített közbeszerzésekben érintett cégek nevével és a velük kapcsolatban meghozott mentesítő döntések számával itt böngészhető:

A koronavírus elleni védekezéssel összefüggő, mentesítést kapott beszerzési döntések listája
Ssz. Döntésben értintett partner Meghozott döntések száma
1 Ghibli Szállítmányozási Kft 1
2 Ghibli Raktárlogisztikai Kft. 1
3 R-Bag Hungária Kft. 10
4 Malév GH Földi Kiszolgáló Zrt. 1
5 Hellmann Worldwide Logistics Kft. 5
6 Wizz Air Hungary Ltd. 15
7 Honvédelmi Minisztérium 1
8 KKM Subsidium Kft. 2
9 Allianz Hungária Zrt. 1
10 Aerojet 1
11 OTT One Kft. 1
12 DHL Express Magyarország Kft 1
13 Gyömrői-Sarok Kft. 2
14 OTP Travel 3
15 Valton Master Car 1
16 Luxury Limousine Service Kft. 1
17 GR Technologies SDN BHD 3
18 Pro Concept Kft. 1
19 TMT Kft. 1
20 Zhong Tou Investments Ltd. 1
21 Marosport Kft. 1
22 Clinomics Inc. 1
23 Manjusaka Jewelers Co. 1
24 Cathay Advisory Ltd. 3
25 China Master International (HK) Limited 1
26 Fourcardial Tanácsadó Kft. 2
27 Európa Ázsia Kereskedelmi és Befektetési Kft. 1
28 Jiangxi Luxin Technology Co., Ltd. 1
29 Beijing Hezhong-Huimei International Trading Co., Ltd. 1
30 BYD Auto Indrustry Co. Ltd. 1
31 BUNZL Magyarország Kft. 2
32 MEDIREX Zrt. 1
33 Shanghai Medical Instruments Impt.&Expt. Co., Ltd. 1
34 Celitron Medical Technologies Ipari és Szolgáltató Kft. 1
35 Limitless Medical Kft. 2
36 Speciál 99 Külkereskedelmi Kft. 1
37 Profound Bratislava s.r.o. 1
38 TBÉSZ Zrt. 1
39 Szegi Medical Center Kft. 1
40 Dutchmed Kft. 1
41 Pannon Cargo & Sped Trans Kft. 1
42 Endo-Plus Service Kft. 1
43 Külképviseletek részére ellátmány kiutalása szerződéskötésekhez, megrendelésekhez, repatriálás szervezéséhez 20

 

fokkin.gif


Címkék: adatok közpénz közbeszerzés átláthatóság adatigénylés

60 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://k.blog.hu/api/trackback/id/tr5815975926

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

2020.08.08. 14:30:33

Lassan,de biztosan a kinai árusok az Országot is "megveszik" a maffia kurmánytul!Mert a gömböc saját lábon akarja tartani a rokonait meg a despotáit!Aki nem nyal az szopik!

röf 2020.08.09. 12:10:07

@csulla:
Akkor ti szopiktok :)

morph on deer 2020.08.09. 12:51:42

Azért az ékszerész cég (23.) meg a limuzinos (16.) nagyon tetszik.

De legalább tudjuk, hogy mitől is ilyen qrva egészséges bóbitás külügyérünk.
Az meg teljesen biztos, hogy az ország is csak NyERt vele...

Halibuli 2020.08.09. 14:15:19

"Lopapetya Kellaházra"

nemecsekerno_007 2020.08.09. 15:43:05

A közbeszerzés nálunk egy tragikomédia.
Kerülöm az ilyet mert csak a szívás van vele, persze a média mindig csaholva rohan a korrupciós témák után mert a prolik erre kattintanak mint gyöngytyúk a takonyra. Amíg nem közelíti meg a 40%-ot az adóék addig mindig lesz annyi pénz az államnál, hogy megérje korrumpálódni és amíg ennyi ingyenes állami szolgáltatás van az embereket nem fogja érdekelni, hogy a nagyok mennyit lopnak ha ő ugyanúgy okosba meg tud oldani jópár dolgot.

2020.08.09. 18:22:22

@nemecsekerno_007:

Köszönjük Emese!
Igazi fideszes mintapéldány vagy.
Akkora a korrupció ebben az országban, hogy már tagadni sem érdemes (itt blogban ofc), akkor meg kell magyarázni, hogy miért jó.
Tudod onnan lehet tudni, hogy kő baromság, amit írsz, hogy szépen elképzeled, hogy Orbán királyod (mikor rákérdeznek a korrupcióra a parlamentben) kiáll és elmondja ugyan ezt a szövegedet a parlamentben.
De sajnos nem. E helyett annyit fog böfögni, mint tudjuk, hogy "Boldog Karácsonyt".
Mert veled ellentétben ő pontosan tudja, hogy, ha beismerné mekkora a korrupció nálunk, lehet a büdös életben nem nyerne több választást. Éppen ezért milyen meglepő ugye, hogy a fidesz kommunikáció ebbe a témában az, hogy márpedig korrupció itt nincs.

nemecsekerno_007 2020.08.09. 19:23:37

@Amenadiel: 2010 előtt persze semmiféle korrupció nem volt :))))))

Pont a lényegét nem értetted meg annak amit írtam. Annyira könnyű lenne ha csak a Fidesz és Orbán Viktor miatt lenne ebben az országban korrupció.

Mi van azzal az európai értékkel ami miatt félmillió magyar dolgozik külföldön de ezt az itthon dolgozók finanszírozzák. Azzal, hogy helyettük fizetik a nyugdíjakat, meg a nyugdíjasok EÜ ellátását. Ez ugye európai érték :))))

nemecsekerno_007 2020.08.09. 19:25:08

Jajjj, már ez a blog is matyis lett.

A Makedon tele fogja fosni a blogot...

2020.08.09. 20:31:22

@nemecsekerno_007:

"2010 előtt persze semmiféle korrupció nem volt :))))))"

Semmi relevanciája nincs, senki nem állította az ellenkezőjét.
De tudod korrupció van Norvégiában is meg Szomáliában is.
Ha nem érted, elmagyarázom.

"Pont a lényegét nem értetted meg annak amit írtam. Annyira könnyű lenne ha csak a Fidesz és Orbán Viktor miatt lenne ebben az országban korrupció."

Hú bakker. Hallottál már róla,hogy a fejétől bűzlik?
Válaszd ki, miért van ekkora korrupció hazánkban:

1. Gyurcsány miatt
2. Soros miatt
3. Migránsok miatt
4. Az Orbán rendszer többek között a hihetetlen nagy korrupcióra épül. Pontosan ezért szemet huny addig amíg a rendszernek nem fáj a korrupció felett minden szinten.

"Mi van azzal az európai értékkel ami miatt félmillió magyar dolgozik külföldön de ezt az itthon dolgozók finanszírozzák. Azzal, hogy helyettük fizetik a nyugdíjakat, meg a nyugdíjasok EÜ ellátását. Ez ugye európai érték :))))"

Hogy a bánatban jön ez ide?
Random dobsz be dolgokat, aztán röhögsz magadon?

Tehát még egyszer:
Ha Orbánnál rákérdeznek, hogy ugyan mi a helyzet a korrupcióval az a válasza, hogy terel vagy az, hogy az hát nálunk nincs.
Tudod miért?
Mert egy hazug, korrupt szardarab. Igen! Te ennek a hívője vagy és ezt isteníted.
Vakon buta vagy, vagy egy gerinctelen segg.
Rád van bízva, ezt is kiválaszthatod.

nemecsekerno_007 2020.08.09. 20:48:55

@Amenadiel: Oké, akkor másként fogalmazok. Alternatíva kellene a kormánnyal szemben, kb. ezt szeretnék sokan. Oké, akkor mondjuk ezt dobbám fel:
- a korrupciót kíméletlenül üldözni fogjuk, teljes transzparencia mellett
- mivel így már nem bűzlik a fejétől a rendszer ezért jöhetnek az emberek
- aki külföldre megy dolgozni az vállalja, hogy fizeti a családtagja nyugdíját
- illetve az EÜ ellátását is, mert az sincs ingyen
Szóval nagyon derék dolog korrupciózni, meg ugye a fejetől bűzlik minden de ne gondold, hogy félmillió embert hagyunk MamaHotelezni és tapsikolunk, hogy már nincs állami korrupció :))))))
Így már érthetőbb, hogy mi köze van az ingyenes állami szolgáltatásoknak a korrupcióhoz?!?

nemecsekerno_007 2020.08.09. 21:08:13

@Alexandros III ho Makedon: Nem vagyunk MamaHotel, aki kimegy dolgozni az fizessen. A politikai kockázat nem túl nagy, félmillió választó. Az itthon dolgozókat szerinted mennyibe telik meggyőzni, hogy ne fizessék mások nyugdíjasait?!? 5 perc?!! Több lehet a nettójuk is. Nem a békákat kérdezik ha lecsapolják a mocsarat. Ha az EU tovább baszkódik a pénzzel, akkor mi is bekeményíthetünk.
Kíváncsi leszek, a fogadó állam eltartja-e a nyugdíjas papát ha kiviszi Hollandiába az ott dolgozó magyar. Lesznek-e ennyire szolidárisak. A magyar munkaerő képzésr nekik egy fillérjükbe nem került, így is jól járnak. Szóval húzogathatjátok a jogállamiság bajszát de ti fogtok rábaszni.

birkamenet 2020.08.09. 21:21:44

@nemecsekerno_007:

Alternatíva te szerencsétlen fidess felszopó? Az egyetlen alternatíva veletek kétmillió osotoba fidess idiótával szemben egy művelt, nem cselédgenetikájú nép kinevelése lenne, akik nem a vezér farkát szopják, hanem önálló éltük van. Na pont ezt gátolja a NER.

2020.08.09. 21:46:15

@nemecsekerno_007:

Gyakorlatilag csak bullshiteket tolsz.
Láthatóan teljes információ és tudáshiányban szenvedsz.
Igazából érthetetlen, honnan szeded a hülyeségeidet.

1.
Az EU egyik alapelve a szabad munkaerő-áramlás és nem véletlenül. Az EU tagjaként erre rábólintottunk.
2. Ha közgazdász lennél vagy lenne róla bármi fogalmad, tudnád, hogy ennek egyenlege van. Nemcsak itthonról mennek az EU-ba melózni, hanem onnan is jönnek ide. Azok akik idejönnek, itt fizetnek nyugdíjjárulékot, viszont nincsenek szüleik.
3. Persze ettől ennek még lehet negatív egyenlege, !!!amiről lövésed sincs!!! mekkora, vagyis a levegőbe siránkozol, de többek közt ezért is kapunk csilliárdokat az EU-tól évek óta, amit az általad támogatott politikai banda már nem nagyon tud hogyan ellopni.

A kapcsolatunkat az EU-val akár gazdaságilag is csakis egészben lehet és érdemes vizsgálni, kiragadni belőle egyetlen dolgot tehát, amit itt teszel totál értelmetlen.

Ez alapján pedig nagyjából az-az igazság, hogy l0-15 éve az EU tart minket pozitív gazdasági pályán, nélküle max lélegeztető gépen lenne a magyar gazdaság.
De ez mondjuk nem csoda, mert az MSZP elkúrta azzal, hogy azt hitte csak kánaán lehet, aztán beütött a válság, utána meg Orbán amit művel,az illiberalizmusával, a korrupcióval, az maga a borzalom.

Az egész ország kontraszelektív hülyék földje lesz lassan, mert az értelmesebbjének nincs gyomra ehhez, pozícióba meg csak az kerülhet, aki hűséges még pokolban is.
Cserébe lophat bármennyit a közösből, csak maradjon élve ez a rendszer.
Na ez a NER lényege.
GRATULÁLOK A VÁLASZTÁSODHOZ!

nemecsekerno_007 2020.08.09. 22:09:51

@Amenadiel:
- azt akarod beadni nekem, hogy félmillió külföldi dolgozik Mo-on?!
- igen, kiemeltem a nyugdíjrendszert mert az a magyar költségvetés 1/3-a
- igen egyenleget kellett volna készíteni, mert akkor tudnánk eldönteni megéri-e ez nekünk
- ezért nem értem miért a korrupción rúgóztok
- azt meg végképp nem értem, miért vesztek be minden üveggyöngyöt?!?! Jogállamiság, sajtószabadság meg a többi.
Minden a pénzről szól.

morph on deer 2020.08.09. 22:17:45

@nemecsekerno_007:
“ az embereket nem fogja érdekelni, hogy a nagyok mennyit lopnak ha ő ugyanúgy okosba meg tud oldani jópár dolgot.”

Tulajdonképpen nem is az (kéne, hogy a) kérdés (legyen), hogy kit mi érdekel, hanem az, hogy mi a helyes, nem gondolod?

Különösen akkor, ha az adott kormány és hívei a kereszténységet és a keresztény erkölcsöt hangoztatják lépten-nyomon!

Lopni, csalni, síbolni, okoskodni NEM helyes, nem elfogadható, sem a keresztényi, sem pedig bármilyen polgári értékrend szerint sem!

Nem tudtad?
Vagy talán orbán sem tudja?

Mert ugye az nagyon durva lenne, ha az ország első embere és vakhitű imádóinak csapata LEGALIZÁLNÁ A CSALÁST ÉS TOLVAJLÁST?

Persze csak akkor, ha ők követik el, ugye így gondolod?

Ez milyen erkölcsi norma szerint helyénvaló szerinted?

És most ne gyere nekem azzal, hogy “bezzeg Gyurcsány”, mert ez részben nem is igaz, - Gyurcsány milliárdosként lett politikus, a rokonai és barátai közben nem váltak milliárdossá, ugye tudod, - részben pedig nem azért cseréltük Gyurcsányt orbánra, hogy most orbán lopjon, nem gondolod?

Mert - szerintem - akárkinek is hívják a miniszterelnököt, Magyarországnak csak nem kéne már teljesen a sunyi, okoskodó tolvajok hazájává válnia, vagy neked erről más a véleményed?

Mert NEM az a kérdés, hogy nemzetiszocialista vagy liberálbolsi LOPJON-E, hanem az, hogy az ég szerelmére, SENKI ne lopjon, csaljon, és rabolja le a népet, mert aZ NEM helyes, és neki NEM az a dolga!

Tévednék?
(És senki ne jöjjön nekem azzal, hogy ez így normális, világos?! A tolvajoknak kéz levág, falhoz a szemeteket, AKÁRKIK IS LEGYENEK AZOK!!!)

Vagy a magyar valóban tolvaj nemzet lenne? Mint ahogy a jelenlegi vezetői, vagy van annyi gerinc bennünk, hogy kikérjük magunknak?

Szóval?

nemecsekerno_007 2020.08.09. 22:18:55

@Hannibal Barcas: Ha olyan sok pénzt utalnak haza, igazán fizethetnék belőle a nyuggereiket.

nemecsekerno_007 2020.08.09. 22:23:13

@morph on deer: Mint az ábra mutatja a magyar hajlamos okosba csinálni a dolgokat. Ha már nem csak kivenni, de befizetni is kéne a közösbe akkor hajlamos kiskaput keresni, és mivel van ez az EU-s alapérték egyből ki is használja.
Mészáros is így működik.

nemecsekerno_007 2020.08.09. 22:25:02

Matyi megint pörgeti a fost. :))))))))
Ez nem tesz jót a blognak. :)?)))

morph on deer 2020.08.09. 22:35:05

@nemecsekerno_007:
“ a magyar hajlamos ”

Reménykedtem, hogy legalább meghazudtolsz...
Csak sajnos igazad van, baxky, és nekem a pofámról sül le a bőr emiatt!

És most véletlenül nem arról van szó, hogy ki fideszes..!

Emlékszem, hogy ha a 70-es évek Romániájában nem zárt helyen parkoltál, akkor reggelre nem volt visszapillantód meg ablaktörlőd... Akkor ez köztudott volt.
Ma meg...

nemecsekerno_007 2020.08.09. 22:39:55

@morph on deer: Jaja, így éldegélünk. De a külföldön dolgozók s okosba tolják, meg Mészáros is. Az összeg is hasonló nagyságrend.

2020.08.09. 22:52:16

@nemecsekerno_007:

"- azt akarod beadni nekem, hogy félmillió külföldi dolgozik Mo-on?!"

NEM! Ezért raktam a lényeget 2*3 felkiáltójelbe.
Gyere vissza, ha felfogtad, hogy fogalmad sincs mi a pénzügyi egyenlege a szabad munkaerő áramlásnak Magyarországon.

"- igen, kiemeltem a nyugdíjrendszert mert az a magyar költségvetés 1/3-a"

És akkor mi van? Megint a tipikus bullshit! Mondom fogalmad sincs, mekkora a szabad munkaerő-áramlás PÜ egyenlege. Lehet teljesen elhanyagolható a teljes nyugdíj kiadáshoz képest, de csak beszélsz tovább a levegőbe.

Ráadásul ha jól látom, itt igencsak gondok vannak a számokkal is. Miből is jön az-az 1/3, ami kevesebb 1/6? Tudjuk a matek valami ballib ármány. De ha nem vagy ballib, a matekot ne erőltesd.

"- igen egyenleget kellett volna készíteni, mert akkor tudnánk eldönteni megéri-e ez nekünk
- ezért nem értem miért a korrupción rúgóztok"

Azért mert a korrupció a probléma és nem az, amit itt megpróbálsz eladni.
Döbbenetes, mi? A problémával foglalkozunk és nem azokkal a hülyeségekkel, amikkel te! Még ilyet!? :D

"- azt meg végképp nem értem, miért vesztek be minden üveggyöngyöt?!?! Jogállamiság, sajtószabadság meg a többi.
Minden a pénzről szól. "

Te magad érted a saját mondataidat?

Jogállamiság: egy normálisan működő jogrendszerben az ügyészég üldözné a korrupciót (ez itt apénz), a bíróság meg a fideszes politikusok nagy részét börtönbe záratná. Tehát jogállamiság. Eljutott az agyadig?

Sajtószabadság: Erre már szavam sincs. A hatalom pénz, a média uralma pedig adu ász a hatalomhoz. Hol tökömben élsz te ember? :D

2020.08.09. 22:58:58

@nemecsekerno_007:

"De a külföldön dolgozók s okosba tolják, meg Mészáros is. Az összeg is hasonló nagyságrend."

El kéne felejtened ezt a külföldön dolgozó témát.
Ha ezek az emberek nem dolgoznának külföldön, az azt jelentené, hogy nem vagyunk EU tagok, az meg azt, hogy sokkal de sokkal szarabb helyzetben lennénk.
Viszont Mészáros Lőrinc nélkül (aki ugye tökéletes lenyomata a NER-nek) sokkal jobb lenne az ország.

Azonkívül, hogy a bánatban tudsz olyan összehasonlítást csinálni, aminek az égadta világon semmi értelme?

élhetetlen 2020.08.10. 00:14:24

@nemecsekerno_007: Szép, őszinte vallomás a tisztességtelen gondolkodásmódodról. Ezt még értékelem is, nem úgy, mint a többi agymenésedet.

élhetetlen 2020.08.10. 00:22:20

@nemecsekerno_007: Ja, csak pillanatnyi zavar volt az egy normális mondat? Bocs, visszatért a „helyettük fizetik a nyugdíjakat”, visszavonom az előző dicséretet. Egy pillanatig azt hittem, helyre billent az agyad.

élhetetlen 2020.08.10. 01:10:13

@nemecsekerno_007: Mikor jut el az agyadig, hogy aki nyugdíjat kap, az azért kapja, mert fizetett érte, előre. Ez egy még érvényben levő társadalmi szerződés, és semmi köze ahhoz, hogy kinek van gyereke és az hol van. Párszor már elmagyaráztam neked. Fel lehet rúgni egy társadalmi szerződést, ahogy te szeretnéd, de azt vállald, hogy az tisztességtelen, és már az ötlet is az, de ez nem gond, neked tetszik. Ja, hogy a tisztesség fogalmát sem ismered, az látszik a kommentjeidből. És a külföldön dolgozóknak mi köze az itthoni korrupcióhoz?

élhetetlen 2020.08.10. 01:49:28

@nemecsekerno_007: „Nem vagyunk MamaHotel, aki kimegy dolgozni az fizessen”, Igen, fizet ott, és majd nem kér nyugdíjat a magyar állammtól. Aki meg a magyar államtól kap nyugdíjat, az előre fizetett érte (kivéve az ukránok). Igazad lehet, mennyibe telik, csak pár óriásplakát kell, hogy ne fizessék mások nyugdíjasait?!? 5 perc?!! Több lehet a nettójuk is. Vagy valaki adjon be egy törvényjavaslatot, holnapra átmegy, és létre lehet hozni egy jól fizetett vízfejet, ami nem tudom, a szabad mozgás mellett hogyan ellenőrzi, hogy melyik szülőnek, melyik gyerek után kéne megvonni, milyen részben a nyugdíját, és, ha visszajön a gyerek fél év után, azt átvezetni.. Az biztos, hogy egy ilyen apparátus létrehozása jól jönne pár NER havernak, nem működne, de ez nem számítana. Környékezz meg pár kormány közeli embert, biztosan nyersz a hülyeségeddel.

siriq111 2020.08.10. 04:37:21

Ezzel az erovel mar a haverokhoz is utalhattak volna. a nav audit ugy is ki fogja szuri. Teljesn mindegy.

siriq111 2020.08.10. 04:39:18

Ha valakit bejelenteknek allami tamogatassal es csak x orara jelentenek be, annak a cegnek bukta. Ez ma a nyero csak sokan lesznek akik lepek ebben az ugyben.

DFK 2020.08.10. 09:43:38

@Genghis Khan: Matyika szétfloodol mindent. Be kéne venni a nyugtatóját.

DFK 2020.08.10. 09:45:12

Nem lehet valahogy matyif@szt kitiltani?

nemecsekerno_007 2020.08.10. 10:23:55

@élhetetlen: Látom neked egy törvény szentírás. De nem abból fizetjük a nyugdíjat hanem pénzből. Az meg az itthon dolgozók dobják össze, tök mindegy ki milyen jogokat szerzett korábban. Nem tudom mikor kopik ki a közgondolkodásbó ez a kádári gondolkodás.

nemecsekerno_007 2020.08.10. 10:28:14

@Amenadiel: Ingyen wifi és Világbéke. A békákat nem kell mindenáron meggyőzni.
:)))))

morph on deer 2020.08.10. 11:21:37

@nemecsekerno_007:
“Nem tudom mikor kopik ki a közgondolkodásbó ez a kádári gondolkodás.”

Úgy nagyjából amikor az orbáni, orbánostól. Fog segíteni, meglátod!

morph on deer 2020.08.10. 11:46:02

@nemecsekerno_007:
“ De a külföldön dolgozók s okosba tolják”

Hát nem, talán eltekintve néhánytól, akik kint is magyar munkaadónál dolgoznak.
Eleve nincs készpénzfizetés, tehát a cégnek nincs is miből feketén fizetnie.
Ha meg átutalják a lóvét, akkor arról már az adóhivatal is tud(hat), tehát nem nyerő ötlet.
Az meg a másik, hogy a munkaadónak nem is érdeke, hogy “okosba” fizessen, hiszen számtalanszor mindenféle szubvenciók meg kedvezmények is járnak az alkalmazottak után.
Èn például másnaptól adófizetővé váltam, ami azt is jelentette, hogy teljesértékű tagja az ottani társadalomnak, az összes ezzel járó jogokkal.
Arról nem is beszélve, hogy pl készpénzzel egyre kevesebb helyen boldogulsz, különösen nagyobb értékű vásárlások esetén nem.
Ismertem magyart külföldön, aki egy táska pénzzel akart autót vásárolni, és elhajtották pénzestől!
Ő meg nem értette, hogy mi van, hogyhogy nincs készpénzforgalom egy autókereskedésben..!
És miért lenne, ha gyakorlatilag mindenki számlára kapja a fizetését, nem?

Szóval az “okosság” nem a külföldi munkavállalás normális velejárója, legalább is nem az EU-n belül, az inkább a kivétel, mint a szabály.

Sir Gombóc 2020.08.10. 12:16:20

@nemecsekerno_007: ha már a kádári gondolkodást említed, arra te vagy a tipikus példa.

nemecsekerno_007 2020.08.10. 13:04:34

@Sir Gombóc: Ja persze én mint vállalkozó vagyok a tipikus kádári mentalitás megtestesítője. El vagyok tévedve, de nagyon.

Matyika Ápolója 2020.08.10. 13:35:28

@Amenadiel: "Semmi relevanciája nincs, senki nem állította az ellenkezőjét."

De, mikor Orbánozol, akkor explicite ugyan nem állítod, hogy csak miatta van korrupció, de implicite azt sugallod.

És ja, ha nem tudsz jó reális alternatívát mondani Orbánra, akkor meg súlytalan nyivákolás az egész. Nem, a "legyen minden jobb, legyen mindenki rendes" az nem valós alternatíva. Lásd még: Nirvána érv.

Matyika Ápolója 2020.08.10. 13:40:30

@Amenadiel: "Az EU egyik alapelve a szabad munkaerő-áramlás és nem véletlenül. Az EU tagjaként erre rábólintottunk."

Ezt remélem akkor is mindig elmondod, mikor a "százmillió magyar dolgozik már külföldön a zorbáni diktatúra miatt!!!" sírásokat olvasod.

Sir Gombóc 2020.08.10. 13:46:25

@nemecsekerno_007: amit előadsz az tipikusan kádári, ügyeskedéshez, korrupcióhoz hozzáállásoddal együtt.
Ez mondjuk nem meglepő, hiszen Orbán ezt vette át, természetes, hogy a követői is hasonlóan gondolkodnak.

nemecsekerno_007 2020.08.10. 14:17:30

@Sir Gombóc: Lövésetek nincs az egészről. De addig jó az országnak.

2020.08.10. 15:45:00

@Matyika Ápolója:

""Semmi relevanciája nincs, senki nem állította az ellenkezőjét."
De, mikor Orbánozol, akkor explicite ugyan nem állítod, hogy csak miatta van korrupció, de implicite azt sugallod."

Töki! Nem arra reflektáltál, amit írtam.

"Ezt remélem akkor is mindig elmondod, mikor a "százmillió magyar dolgozik már külföldön a zorbáni diktatúra miatt!!!" sírásokat olvasod. "

Van ennek a kijelentésednek bármi értelme, jelentősége, haszna, relevanciája azonkívül hogy valami hatásvadász hülyeség és a nulla szellemi szintedet bizonyítja?
Nem is értem, miért 100 milliót írtál? Nem lett volna egyszerűbb milliárdot vagy elővenni az avogadro számot?

Ugye nem haragszol meg, hogy ennél többet nem foglalkozok a totál érdektelen és színvonaltalan szövegeléseddel.

2020.08.10. 15:47:19

@nemecsekerno_007:

Valójában csak egy elfogyott fideszes.
Gondolom nem először tapasztaltad ezt meg,de hát sebaj még mindig választhatsz:
1. Buta vagy
2. Orbán azon csicskái közé tartozol, akik vele együtt lopják az adófizetők pénzét.

élhetetlen 2020.08.10. 16:00:58

@nemecsekerno_007: Nem, nem a törvény szent, azt meg lehet változtatni, ahogy te is szeretnéd. De egy megállapodásnak szentnek kéne lenni. Megpróbálom egyszerűen, hátha megérted. Ha kölcsönadok valakinek pár millát, az ne jöjjön később azzal, hogy esze ágában sincs megadni, inkább másra költi a pénzét. Ez tisztességtelen. Itt ugyanarról van szó, 40 évig fizettünk, azaz kölcsönöztünk, és most várjuk a visszafizetést, a tisztességes törlesztést. És ez a „tök mindegy ki milyen jogokat szerzett korábban” szöveg mutatja az erkölcstelenségedet. Aki pénzt ad kölcsön, az jogot szerez arra, hogy visszakapja. Szerinted ez a jog nem számít. Értem, hogy szerinted az erkölcs és a tisztesség elavult, kádári gondolkodás maradványai, de nem szeretném, ha kikopnának a közgondolkodásból. Vannak, akiknek ezek a fogalmak még jelentenek valamit.

nemecsekerno_007 2020.08.10. 16:38:09

Úgy látom Matyi elkezdte Dékásítani az index blogszférát :)))))

Most legalább már világossá válik, hogy milyen irányba fordul a függetlenobjektív újságírás zászlóshajója...

:))))))))))))

élhetetlen 2020.08.10. 20:37:23

@nemecsekerno_007: „Ja persze én mint vállalkozó vagyok a tipikus kádári mentalitás megtestesítője”, Igen. A kádári korban is voltak vállalkozók, gebinesek, akik simliztek. Te, aki egy megállapodást, vagy szerzett jogot semmisnek tekintesz, az ő folytatásuk vagy.

nemecsekerno_007 2020.08.11. 10:16:50

@élhetetlen: Nem volt semmi megállapodás, csak egy szocialista kolonc amit magunk után vonszolunk 30 éve. A szerzett jogot meg el lehet venni, ugyanúgy ahogy az állam elveszi a bevételeim felét.
A lenyúlás akkor is lenyúlás ha jogokkal és törvényekkel bástyázzák körbe.
Na ez az igazi kádári bürökrata mentalitás.

2020.08.11. 13:40:49

@röf: A szépkártyádat ne ilyenre használd!

élhetetlen 2020.08.11. 15:27:18

@nemecsekerno_007: „A szerzett jogot meg el lehet venni”. A tulajdont is el lehet venni. Még az életet is el lehet venni. Mindenre volt már példa a történelemben. És te ezt helyesled. De gondolom, csak addig, amíg nem a te jogodat, tulajdonodat, életedet veszik el. Adózás meg az összes európai országban van. Ott is kádári a mentalitás? Minősíthetetlen vagy.

nemecsekerno_007 2020.08.11. 18:08:37

@élhetetlen: Alapvető tévedésben vagy. Két személy közti megállapodást hozol példának de ez nem alkalmazható a társadalomra egy az egyben.
Arról már nem is beszélve, hogy szó nem volt ilyenről. A nyugdíjrendszert a szocializmusból örököltük, semmiféle megállapodás nem volt, becsaptuk magunkat és becsaptunk másokat.
Amúgy meg ha van akarat, akkor van mód és amint írtam ez kb. 500 ezer ember. 500 ezer ember kiváltsága 2,5 millióval szemben. Ezt nem nevezném korrektenek és gusztustalan, hogy te elfogadhatónak tartod ezt ha körbe van bástyázva jogszabályokkal. Ez a jogszabályokkal való visszaélés és nem jogbiztonság.

nemecsekerno_007 2020.08.11. 18:17:14

@Amenadiel: 25 millió Ft?!?!

Két év alatt 50 millió?!? Ti ekkora összegekre veritek magatokat, amikor a nyugdíj kb. 5000 Mrd Ft évente?!?

Most komolyan, ez lenne nálunk a korrupció?!?

Amúgy a cikk kb. egy véleménycikk színvonalá van. Ez lenne az oknyomozás függetlenobjektív szinten?!

"Összehasonlításul: 163, 194 és 96 km2 területű megyei jogú városok éves hóeltakarítása kerül durván kétszer annyiba..."

Erről miért nem raknak fel linket?! Mert símán lehet, hogy ez csak egy rendelkezésre állási keret. Ha nincs hó, akkor kijön 20 millióból évente, de ha jön egy havasabb tél akkor már 50 is kevés.

Értem én, hogy korrupció de az ilyen típusú cikkek kb. a prolik hergelésére jók. Aztán csodálkoztok, hogy szinte senkit se érdekel.

nemecsekerno_007 2020.08.11. 18:19:41

@élhetetlen: Szalmabáb érvelés.

Senki nem beszélt tulajdon elvételéről. Az ellenzék vezére viszont egy ilyen elvett tulajdonban lakik, mind a mai napig. Még az ellenzék fiatal üdvöskéje is pacsizott vele a Balatonon egy-két napja.

500 ezer külföldön dolgozó szerzet joga áll szembe 2,5 millió jogaival.

Ennek, jogszabályokkal történő körbebástyázása szimpla visszaélés a joggal.

élhetetlen 2020.08.11. 19:32:33

@nemecsekerno_007: A sallangjaidat hagyjuk, nem érdemes belemenni abba, hogy Gyurcsány hol él, és hogy Orbán miből is vette meg a cinege úti házat. Ebben segít az internet. De ez, ** 500 ezer ember kiváltsága 2,5 millióval szemben. Ezt nem nevezném korrektenek és gusztustalan** . Mi a kiváltság abban, hogy aki, ahol dolgozik, ott fizet a a leendő nyugdíjáért, és onnét kapja majd. A kiváltság az lenne, hogy ott fizet, és a magyar államtól várná, kapná a nyugdíjat. Neked teljesen besült az agyad.
** 500 ezer külföldön dolgozó szerzet joga áll szembe 2,5 millió jogaival.** . Tudod mekkora baromságot beszélsz? Nem a külföldön élőknek van szerzett joga, hanem az itthon élő szülőknek, akik itt fizettek negyven évig. Te tényleg ennyire hülye vagy? Ezt még elhinni is nehéz. Vagy, ha ennyire téveszmés, rögeszmés vagy, tényleg szakorvoshoz kéne fordulnod.

nemecsekerno_007 2020.08.11. 20:07:26

@élhetetlen: Nem értem miért vagy képtelen felfogni, hogy a mostani nyugdíjat a mostani járulékból fizetjük. Tök mindegy ki és milyen jogokat szerzett v. mit írtak le egy papírra.

Egyszerűbben: Járni jár, csak nem jut.

"Nem a külföldön élőknek van szerzett joga, hanem az itthon élő szülőknek, akik itt fizettek negyven évig."

Ja, a külföldön dolgozó gyereknek meg kötelessége lenne a nyugdíjrendszerrel szemben. Az ugyanis úgy működik, hogy ...

De hagyjuk, képtelen vagy felfogni.

Az 500 ezer külföldön dolgozó nyugdíjasát ki lehet vezetni a rendszerből ha a külföldön dolgozó nem fizet vagy az ottani nyugdíjfolyósító nem utalja át a nyugdíj összegét.

Ez az 500 ezer ember potyázó, de nem akkor politikai kockázat, hogy ne lehetne kiküszöbölni. Szóval ha a mocsár lecsapolására kerül sor, nem őket fogják kérdezni. Brekegnek majd egy darabig, aztán megszokják.

Amúgy ha az EU folytatja ezt a filléres baszakodást, akkor mi is előszedhetjük ezeket az "anomáliákat"

Azt megértem, hogy neked ez nem tetszik, de ebben a képletben te vagy a béka.

élhetetlen 2020.08.11. 22:28:25

@nemecsekerno_007: „Nem értem miért vagy képtelen felfogni, hogy a mostani nyugdíjat a mostani járulékból fizetjük.”. Képzeld, értem. Egy bankban sem azt a pénzt kapod vissza, amit betettél, az kiadják kölcsönnek, és, ha ki akarod venni a pénzedet, azt az új betétesekéből, ill. a tartalékból kapod. „Járni jár, csak nem jut”. Fordítsd át bankra. Betettél húsz millát, aztán közlik, hogy csak két milla jut a visszafizetésére. És voltak bankok, ahol tömegek nem kaptak vissza egy fillért sem. De szerinted ez rendben van. ”Ja, a külföldön dolgozó gyereknek meg kötelessége lenne a nyugdíjrendszerrel szemben”. Milyen kötelezettsége? Ahol dolgozik, ott fizet, és majd onnét kap nyugdíjat,. (Kivéve az ukrán nyugdíjasok). Ennek mi köze az itt nyugdíj jogosultságot szerzettekhez, a te agymenéseden kívül? „Ez az 500 ezer ember potyázó”. Miért is? A szülő itt fizetett, itt kap nyugdíjat, mondjuk a gyerek végleg kint marad, ott fizet, ott kap nyugdíjat. hol van itt a potyázás?
Akkor kicsit a közelmúlt. Igen, lehet a békákat főzni. Trafik ügy, kisboltok, jog elvétel. Csak a kiszállítók tudtak volna valami ellenállást összehozni, de azt hitték, csak egyszerűbb lesz a munkájuk. Aztán mentek ők is a levesbe. Te ennek örülsz, mert nem estél bele a szórásba, és azt hiszed te nem vagy béka. De az vagy, az agyad már régen lágyra főtt, csak nem veszed észre, mert ahhoz ép agy kéne.

élhetetlen 2020.08.11. 23:14:55

@Amenadiel: Bocs, nem érdemes tőle semmit kérdezni, beszélgetni sem érdemes vele, én vagyok a hülye, hogy szóba állok vele. De olyan tempóban nyomja, hogy időnként úgy érzem, rá kell szólni, mert különben úgy érzi, hogy igaza van. Felesleges, így is úgy érzi, hogy igaza van. Képzeld el, egyszer még arra is vettem a fáradságot, hogy elmagyarázta neki. hogy az agymenése miért nem megvalósítható. A példa csak egy második család volt, ahol mondjuk a négy gyerekből kettőt hoztak, és az új férj két éves kora óta nevelte azt, aki külföldre ment. Kinek a nyugdíját tiltsuk le, a nemző apáét, vagy a nevelő apáét, és milyen százalékban, ha három gyerek meg itthon van, és, ha egy év után visszajön, akkor átvezetni a nyugdíj kifizetésbe. Nem érti, hogy ezt nyilvántartani sem lehet, de, ha lehetne is, mennyibe kerülne. Ez simán elment mellette. Olyan sötét, hogy, ha találkozna egy fekete lyukkal, az tisztelegne neki. De ilyen játék ez a kommentelés.


süti beállítások módosítása