háló

Közpénz nem vész el, csak átalakul. A K-blog ezt a különös fizikai jelenséget vizsgálja.

EU hírek

EU hírek

ms-kitek.png

Infografika

Átláthatóság

Agrártámogatások

English materials

Hírlevél

Legfrissebb tanulmányainkról, fejlesztéseinkről értesülj havi beszámolónkból!

 


Hírek

Nincs megjeleníthető elem

Címkék

1% (3) 2014 (1) 2018 (1) adat (3) adatigénylés (87) adatok (96) adatozz okosan (23) adatsprint (3) adatvédelem (6) adatvédelmi (1) Áder János (1) adócsalás (1) afganisztán (1) afrika (3) agrártámogatások (17) ajándék (1) algoritmusok (3) alkotmánybíróság (5) alkotmányozás (1) állami szféra (4) állás (10) amsterdam (1) antikorrupció (70) anti korrupció (44) asp (3) ÁSZ (5) átlátható (1) átláthatóság (236) atomenergia (1) atomerőmű (2) ausztria (1) Azerbajdzsán (2) a szomszéd kertje (2) Bahrein (1) balaton (2) balkán (1) ballmer (1) bánkitó (1) bell and partners (1) berlusconi (1) bethlen gábor alap (1) bíróság (10) bizottság (4) biztos (1) bkk (1) bolívia (1) bosznia hercegovina (1) bővítés (1) btk (1) budapest (13) bulgária (1) bunda (1) c4hu (2) (1) cégek (4) cenzúra (3) cerv (1) chile (1) chilecracia (1) ciklusértékelő (1) civilek (18) civilzseb (3) civil kapocs (1) CÖF (2) compr (4) conspiracy for democracy (2) covid (1) crowdfunding (4) crowdsourcing (3) csalás (2) csányi (9) csatorna (1) Csehország (1) daimler (1) databoom (1) dél-korea (1) demokrácia (4) direkt36 (1) dk (3) drón (3) e-government (2) egészségügy (18) egyesült (2) egyesült királyság (2) egyiptom (1) együtt (1) együtt2014 (1) ekd (3) elnökség (1) energiaválság (2) english (60) ensz (2) eötvös károly közpolitikai intézet (1) építőipar (10) érdekérvényesítés (3) erzsébet (2) esemény (3) esettanulmány (2) észtország (1) eu (75) eurobarometer (2) európai (3) EU conditionality (17) eu elnökség (1) évvégi (11) exszabi (1) ezaminimum (18) e governance (1) facebook (2) fehér könyv (1) felcsút (3) felejtéshez való jog (1) fidesz (7) fizetések (1) flier (3) földbérlet (1) forgóajtó (1) fotó (1) franciaország (1) futball (1) garancsi istván (1) geodézia (1) goldenblog (1) görögország (2) GRECO (1) gruevszki (1) Grúzia (3) gyógyszergyártás (1) gysev (1) hackathon (5) hacks hackers (1) hálapénz (12) hamburg (2) helsinki bizottság (1) HET (3) heves (1) hillary clinton (1) hirdetés (3) hírlevél (2) hódmezővásárhely (1) hök (1) honlap (1) honvédelmi (3) Horváth András (1) horvátország (1) Hungary (1) idege (1) idegenforgalom (5) igazságszolgáltatás (5) igazságügyi minisztérium (1) ígyszültem (6) infografika (82) információszabadság (71) ingatlan (5) integritás (2) integritás hatóság (4) international (3) internet (4) internetpenetráció (1) IPI (1) iskola (2) ITM (1) izland (3) játék (3) javaslat (6) jobbik (2) jog (2) jogalkotás (51) jogállamiság (11) jordánia (1) k-monitor (40) k-teszt (4) kalifornia (1) kampány (24) kampányfinanszírozás (41) kamupártok (8) kdnp (1) kegyelem (1) KEHI (2) kekva (9) kemcs (5) kenőpénz (1) képviselő (3) képzés (1) kerényi imre (1) kincstár (2) királyság (2) költségvetés (16) koncesszió (1) konzultáció (3) kormányzati adatok (3) koronavírus (9) korrupció (38) korrupciófigyelő (7) korrupciós séta (2) koszovó (1) közadatok (5) közbeszerzés (55) közérdekű (3) közérdekű bejelentő (6) Közgép (2) közgép (10) közigazgatás (2) közösértékeink (1) közpénz (37) külföld (61) kultúra (3) külügyminisztérium (4) k monitor (71) Lázár János (5) légifotó (1) leisztinger (7) lengyelország (7) libéria (1) liget (2) lmp (2) lobb (1) lobbi (8) macedónia (2) magánszektor (2) magyarország (88) mahir (2) MÁK (6) máv (3) mbvk (1) média (9) media (2) meetup (3) mentelmi bizottság (1) mészáros lőrinc (13) mezőgazdaság (13) microsoft (1) miniszterelnökség (4) minisztérium (5) mnb (2) MNV (4) mobilapp (3) modern városok (10) moldávia (2) monitoring (1) montenegró (1) mozgaskorlatozott (1) mszp (2) mtva (1) munkaerőpiac (1) mvh (2) naffa (1) NAIH (13) naih (1) NAV (3) navalnij (3) NCTA (3) németország (6) nemzetbiztonság (1) nepotizmus (1) népszavazás (1) nerhotel (9) new york (1) ngm (1) nhit (1) NIF (1) nkoh (3) nyerges (6) nyílt adat (4) nyílt kormányzás (19) obama (2) OGP (22) OGP16 (1) OHÜ (2) OKFN (5) oktatás (6) olaszország (2) olimpia (1) oltás (1) önkéntes (3) önkormányzat (64) opencorporates (1) Open Knowledge (3) Orbán Ráhel (1) orbán viktor (10) oroszország (11) országgyűlés (4) összeférhetetlenség (3) ösztöndíj (1) pakisztán (1) paks (2) PallasAthene (1) panoráma (3) párbeszéd magyarországért (1) parlament (11) pártfinanszírozás (16) partimap (7) pártok (9) pénzmosás (3) pénzügyminisztérium (7) per (18) plakát (1) politika (2) politikusok (1) porto alegre (1) portugália (1) posta (1) prestige media (1) privacy (1) privatizáció (2) program (2) psi (2) publimont (1) putyin (1) rágalmazás (1) red flags (4) RekonstrukceStatu (1) rendelet (1) replicationsprint (1) részvétel (42) revolving door (1) right to know (1) rogán cecília (2) rokonok (3) rólunk (1) románia (4) rospil (1) RRF (9) sajtószabadság (5) sarka kata (1) Schadl György (2) school of data (2) siemens (1) simicska (20) Simon Gábor (1) smart city (3) sopot (1) spanyolország (3) sport (9) strabag (1) sunlight (1) századvég (2) szerbia (2) szerzői jog (1) Szijjártó Péter (2) szlovénia (1) szólásszabadság (2) szponzoráció (1) sztfh (1) Tactical Technology Collective (1) takarítás (1) támogatás (21) társadalmi egyeztetés (2) tasz (14) térkép (17) teszt (1) thales (1) theengineroom (1) tihany (1) timeline (1) titkosszolgálat (1) törvényhozás (5) trafikmutyi (2) transparency (5) trócsányi (1) TTIP (1) tulajdonos (2) tunézia (1) ügyészség (3) új nemzedék központ (1) ukrajna (2) uncac (2) unió (2) usa (18) usaid (1) utalvány (1) utazás (12) vagyonnyilatkozat (39) Vagyonnyilatkozatok Hajnala (8) választások (21) vám (1) várhegyi (2) varsó (2) vasút (2) végrehajtói kar (2) vesztegetés (6) vietnam (1) vitorlázás (2) vizes vébé (2) vizuális (4) Voksmonitor (6) Völner Pál (1) whistleblowing (15) wikileaks (4) workshop (3) young and partners (1) zambia (1) zmne (1)

Az Orbán-kormány a korrupcióért és a korrupció ellen

tangentopoli // 2012.12.09.

Címkék: korrupció közbeszerzés k monitor anti korrupció

A K-Monitor a Korrupcióellenes világnap alkalmából közzé tette félidő-értékelő elemzését, melyben az Orbán-kormány eddigi korrupcióval kapcsolatos intézkedéseit vizsgálja. Az elemzés szerint a választási ígértek ellenére a korrupciós helyzet 2010 óta nem javult Magyarországon: a politikai-gazdasági visszaélések mindennaposak, míg a kormány jogszabályi és strukturális változtatásai új korrupciós kockázatokat eredményeztek.

A kétharmados többség példa nélküli lehetőséget teremtett az Orbán-kormány számára, hogy fellépjen a korrupció ellen, és az elszámoltatásra ígéretet is tettek választási kampányukban. A K-Monitor elemzői szerint azonban a ciklus első félideje alatt hozott intézkedések nem vezettek semmilyen érzékelhető pozitív változáshoz. Ennek okát lényegében a Fidesz kormányzására jellemző tényezőkben látják: a központosító jellegű strukturális átalakítások a jelenlegi politikai elit hatalmát erősítik, az új törvények sokszor egy-egy személy, vagy gazdasági csoport érdekeit jelenítik meg, míg a nem ritkán túlárazott állami megrendelésekhez rendre kormányközeli cégek jutnak.

Az elemzés tételesen foglalkozik az egyes törvényi szabályozások és intézkedések korrupciós kockázati hatásával: vizsgálja többek között az Alkotmány, az Alkotmánybíróság, a médiatörvény, a bírósági törvény valamint a közbeszerzések kérdéskörét és a strukturális problémákon kívül felhívja a figyelmet a hatalomkoncentrációt erősítő, valamint a kontrollintézmények szerepét gyengítő intézkedésekre. Ezek többsége a korábbi intézmények jogköreinek erőteljes nyírásával, valamint a vezető pozíciók pártemberekkel történő feltöltésével valósul meg.

k.jpg

Az elemzés több korrupcióellenes intézkedést is bemutat, kiemelve a kormány két évre szóló korrupció-megelőzési programját, amely olyan fontos elemeket is tartalmaz, mint a közérdekű bejelentők védelmének szabályozása vagy a közbeszerzésekkel, támogatások elosztásával kapcsolatos törvények, rendeletek felülvizsgálata. E program gyengesége azonban, hogy csak az államigazgatási szerveknél foglalkoztatott tisztviselőkre irányul, így számos korrupciós kihívásra egyáltalán nem ad választ.

A program hitelességét rontja továbbá, hogy a K-Monitor, illetve más kutatók elemzései alapján 2010 után is hasonló mennyiségben tapasztalhatóak az aktuális kormánypárthoz kötődő konkrét korrupciógyanús ügyek, mint a korábbi ciklusokban. Sőt, az eddig szokásos pártok közötti 70/30-as leosztás helyett, szinte minden ágazatban néhány, egyértelmű kormányzati kötődéssel rendelkező cég vált rendszeres kedvezményezetté a közbeszerzésekben és állami megbízásokban. A miniszterelnök által létrehozott Elszámoltatási és Korrupció-ellenes Kormánybiztosság azonban nem vizsgálta sem a jelenlegi sem az 1998-2002 közötti Fidesz-kormány korrupcióval kapcsolatos ügyeit, annak ellenére, hogy erre a kormányhatározat alapján lehetősége lett volna.

A K-Monitor szerint korrupciós szempontból a ciklus hátralevő időszakának legfőbb kérdése, hogy milyen mértékben fokozódik a kormánypárti hatalomkoncentráció, illetve lesz-e kézzelfogható eredménye a kormány által meghirdetett korrupcióellenes intézkedéseknek.


Címkék: korrupció közbeszerzés k monitor anti korrupció

14 komment · 1 trackback

A bejegyzés trackback címe:

https://k.blog.hu/api/trackback/id/tr84955880

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: TiGÁZ mentalistákkal köti ki a gázt? 2012.12.10. 08:10:20

A Tigáz-Eni gázszolgáltató körül egyre több "para"- és "maffia" jelenség figyelhető meg mostanában. A sima kis  többletszámlázási csalás, meg előre több hónap számlázása,  meg más egyéb trükkök már nem hoznak nekik elég jövedelmet. Ezért sz...

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Disintegrator Rising · http://disintegrator.blog.hu/ 2012.12.09. 19:03:27

magyarországon a korrupció elleni legnagyobb lépés az volt, hogy leváltották az mszp-t.

nincs_nick 2012.12.09. 19:16:18

@Disintegrator Rising: Miért leváltották? Én ugyanazokat a kommunizmusban szocializálódott arcokat látom kormányon, mint pár évvel ezelőtt. Lopni is lopnak, tán még pofátlanabbul is.

milyen szép a Vértes, ó 2012.12.09. 19:54:21

@Disintegrator Rising:

Sőt, ezzel meg is szűnt a korrupció!!

Igaz, hogy még annál is többet lopnak, mint korábban, a pályázatok nagy része már a pályáztatás előtt eldől egy-egy fideszes haver javára, de az már nem korrupció, hanem egy másik szó, mert korrupció nincs!!

Miért nem gátak épültek stadionok helyett? 2012.12.09. 20:19:59

Baranya megyében hat társaság nyert az ÚMFT Regionális Operatív Programok keretében kiírt Üzleti célú szálláshelyek fejlesztése pályázaton, közülük három finoman szólva is a Fideszhez húz.
Volt az országnak olyan korábbi vezetése, amelyet ezért kerékbe törtek volna, de ma már semmin sem csodálkozunk: a hat cégből három egészen biztosan a Fideszhez vagy háttérembereihez köthető.

A Hausmann Kereskedelmi és Szolgáltató Kft. (223 millió forint), bár felesége lánykori nevén fut, valójában Schneider János érdekeltsége, vagy az övé is, mindenesetre tag a kft-ben. Schneider az ismert bajor autómárkával kereskedik, és a Fidesz egyik helyi háttérembereként ismert. Korábban a Fidesz-KDNP színeiben a pécsi közgyűlés képviselője is volt

Pogányban a Mátrix-Workmanlike fejlesztene (270 millió forint). Bár a társaság honlapján kevés a valódi információ, a Pécsi STOP úgy tudja: Zsuffa Ákoson keresztül a cég szervesen kapcsolódik az orbáni fogászati turizmus programirodához.

A netovább, a pofátlanság teteje azonban a Colchicum Kft. (108 millió forint). A társaság tagjai Tiffán Ede villányi borász, és fia, Tiffán Zsolt borász, a Fidesz baranyai elnöke, parlamenti képviselője, a megyei önkormányzat elnöke, a fidesz házi ingyenborszállítói.

ob.szerver 2012.12.09. 20:40:17

@Disintegrator Rising:

"magyarországon a korrupció elleni legnagyobb lépés az volt, hogy leváltották az mszp-t."

Igazán?

Melyik miniszterelnök kollégiumi haverja kapta a legtöbb állami megrendelést?
Melyik miniszerelnök falubéli cimborája kapta a legtöbb állami földet?
Melyik miniszterelnök személyes hobbijára ömlenek számolatlanul közpénz milliárdok?

Egy nevet lécci, hogy hiteles legyen a kommented.

kvadrillio 2012.12.09. 20:53:57

Ha ez nem tetszik, menjünk vissza az "átkosba"
Esetenként megvádolják, hogy az osztrák gazdák érdekeit védi, amikor a „zsebszerződések” kialakulásáról, természetéről és mértékéről beszél. Szemtől szemben azonban nehéz vitatkozni vele, mert konkrét számok birtokában mondja el a véleményét. Nagy Frigyes címzetes egyetemi tanár, a Nyugat-magyarországi Egyetem díszdoktora, 30 évet töltött a mezőgazdasági gyakorlatban. Mikor a Horn-kormány szakmai kabinetté alakult, miniszteri székbe került az akkor már nagy tekintéllyel rendelkező, párton kívüli technokrata. Két éven át irányította a földművelési tárcát.
Hajba Ferenc| NOL| 2012. december 9. |59 komment
nyomtat email plusz mínusz Küldés Facebook-ra Küldés Twitter-re Felvétel Google Bookmarks-ra
Cikk értékelésBe kell jelentkezni az értékeléshez!
KommentekBe kell jelentkezni a hozzászóláshoz!
mérnök | 2012. december 9. | 20:46:47

Gyorhír:
Szolnoki pótválasztáson egy olyan körzetben, ahol két éve a Fidesz 60%-ot kapott, most totális vereséget szenvedett, mind az öt választókörzetben az MSZP győzött.
Trollok. Erre kössetek csomót.
mérnök | 2012. december 9. | 20:42:21

agro | 2012. december 9. | 17:41:32
Meg van bocsájtva.
Ne állj szóba hülyékkel, mert lehúznak az ő színvonalukra és ott legyőznek a rutinjukkal.
powerfet | 2012. december 9. | 19:54:24

Jordan- soha nem tankoltam csak a benzikútnál, nem voltam, vagyok párt-tag, akkor is bíráltam a hibákat, de a megélhetésem nem volt veszélyben soha ! , ha az éppen esedékes prémcsit nem kaptam , következő hónapban többet kaptam, mert igazam volt, csak én kimondtam.Nem volt szégyen 22 évet tanulni.Most próbáljon tanulni, a gatyáját ráfizeti?, ja és a gyermekeimnek van diplomája, amit nem az ecserin vettek, az 1000-s koll. is tele volt, s a menza is működött, nem banknak építették.
powerfet | 2012. december 9. | 19:41:47

Nem jó !! szekunda!, mert nem tettem semmit.Hittem, de ahogy 56-ban 2000-ben sem segített, és soha nem is fog rajtunk senki!Birka módon viselkedtünk, pedig a taxis blokád megmutatta, van a népben összefogás, vagy legalábbis volt.
Jager László | 2012. december 9. | 19:24:36

Amúgy megjegyzem
1964-től fürdőszobás ,távfűtéses lakásban éltem.
Előtte nem volt távfűtés...
Azért ki tudtuk fizetni a rezsit....
Csak ennyi,ha gondolod bővebben is taglalhatom....
Tisztelettel
J.L.
jordan | 2012. december 9. | 19:09:55

powerfet ötös!
Azok a régi szép idők....
száz Forintért tankolni, a ZIL-es sofőröknél.
Azok a szép napok
csak arra gondolok...
Olyan már nem lesz!
Hacsak nem 112!
powerfet | 2012. december 9. | 18:41:35

Mellesleg igaza van! Soha olyan gazdagok nem lesznek a falvaink mint a 80-s években, akik vakok, hol lakna a magyar, ha nem épülnek a házgyárak, a lengőfolyosós bérházakban ahol a folyosó végén volt 3 WC, és mosókonyha???
Senki nem hiszi, hogy hibátlan volt a rendszer, de a mezőgazdaság a hazai szükséglet felett termelt mindent, a TSZ az építkezéseknél is segített, fuvarral.... építő brigádok stb. Nem büntették a kalákában való építkezést, segítették egymást az emberek.
Emlékezzenek uraim! elment a Trabantos a felemelt motorháztetős Trabi mellett?? nem, megállt, s megkérdezte- miben segíthetek?-, ha melós volt, ha doktor!!! Embertelenebb lett a társadalom, egymásra sincs idejük az embereknek, idegentől félnek!A földtől elkanyarodtam, elnézést.
jordan | 2012. december 9. | 18:03:16

agronak
Nézzen vissza 22 évet.
Nos elégedett?
Nem?
Na ezért kell a múlttal foglalkozni, hogy a jelenben felkészüljünk a jövőre!
jordan | 2012. december 9. | 17:56:59

Se osztrák se magyar földesurak itt ne adjanak munkát a magyar parasztnak!
A magyar paraszt majd megműveli azt a földet, vagy az eredeti 1/3át amit ezer éve művel!
Ángyán felsorolta már a magyar? földmaffia vezéreit, reméljük a külhoniak is fellesznek sorolva, és, ha egyszer tényleg lesz felszabadulás, akkor visszamenni 89-ig, és szépen sorban minden egyes föld ügyletet átvizsgálva, hidegre tenni az összes résztvevőt!
Természetesen egy igazi változáshoz, egy teljesen új bírósági aparátust kell létrehozni.
Amit itt megengedhetnek a maffiozók maguknak, azt még sziciliában sem merik megtenni. pl Növényi Norbert esete
apafia | 2012. december 9. | 17:44:01

Itt azért most megszólalnak, hogy az elözö rendszerben 89-elött jobb volt.
De mit tettek 89 után, amikor húzgálták orruk elött a szociális piacgazdaság mézesmadzagját?
89 eött túl sok volt a dilettáns kis bünözö a vezetésben.
Ma pedig sok a profi tolvaj.
A gazdaság fejlesztéséhez meg annyit se értenek, mint akkor.
Azt kell azonban látni, hogy a ai álbaloldal nem az akkori baloldal folytatása. Akkoriban sok volt közöttük a szovjet ügynök, de a SzU számára mi kirakat voltunk, jobban éltünk, mint a SzU-ban. Ma meg sok uzsorásügynök van, a nyugat számára pedig csak perifériát jelentünk. Nincs már szükségük a szociális piacgazdaságra.
agro | 2012. december 9. | 17:41:32

Bocsika mindenkitől, hogy válaszoltam ennek a bugyibuci nevű emberszabásúnak.
Mentségemre legyen mondva, hogy nem olvastam el előtte a kommentjeit.
Haqyom, hadd hőzöngjön.
agro | 2012. december 9. | 17:35:59

.bugyizsak | 2012. december 9. | 12:26:04

Kit érdekel mi volt, ma a jelen van holnap a jövő lesz

Nagy hülye az, akit a múlt nem érdekel, csak úgy él bele a világba.
A múlt azért is kell, hogy az ember össze tudja hasonlitani a jelennel.
A múltat ismerni kell, hogy jobbitani lehessen a jelenen.
A múlt azonban nem egyenlő a mostani fidesz által hazudott történelemmel.
Jager László | 2012. december 9. | 17:33:44

Kedves .bugyi....
Maga olyan Kosztolányi stílusában ír
Nem is tudom
Édes Anna,vagy
Hajnali részegség....
Gondolom az utóbbi...
Javaslom a stílusán még javítson...
Baráti jótanács.
J.L.
Ghanima | 2012. december 9. | 17:33:08

mellesleg | 2012. december 9. | 16:10:50

"Mellesleg" :-) akkoriban lettek részesei a földművelő parasztok a szolidaritás-alapú egészség-biztosításnak és lettek járulékfizetés alapján nyugdíjra jogosultak.
.bugyizsak | 2012. december 9. | 16:46:33

Az osztrákoknak nem lesz semmi bajuk.
Hazamennek és bérelnek otthon földet maguknak, HA TUDNAK.
HA otthon sem megy , akkor itt se menjen.
Ez vagyok | 2012. december 9. | 16:38:30

Antoine
Valóban legfontosabb a szövetkezés.
A földek kárpótlásánál, elosztásánál is volt.
A maffia kivonult a falvakba marcona őrző-védő csapattal.
Az volt a szövetség.
A jóérzésű ember oda sem mert menni.
Antoine... | 2012. december 9. | 16:15:26

Az osztrákok közül nyilván azok jöttek ide, akik otthon is földet művelnek. Viszont a Fidesz újgazdagjai között ezek egész biztos kisebbségben vannak. Márpedig a gazdálkodás is szakma és üzlet: akinek nem megy, az idővel kipörög. Az új tulaj meg jöhet akárhonnan. És nyilván onnan fog jönni, ahol a legtöbb pénz van.
Igaz, ezt a konszolidációs folyamatot jelentős mértékben lassítja az EU-támogatás.
mellesleg | 2012. december 9. | 16:10:50

Aki a 60-as, 70-es évek mezőgazdasági eredményeit ócsárolják, azoknak fogalmuk sincs arról az időszakról. Csak egyetlen tény:
országszerte a falvakban akkor épültek százezrével a kocka sátortetős családi házak. Nagy előrelépés volt ez az agyagpadlós, víz és fürdőszoba nélküli régi házakhoz képest. Miből tudta a paraszti társadalom ezt megépíteni, ha nem volt prosperáló mezőgazdaság? Se előtte, se utána ilyen fejlődés nem volt a magyar faluban.

Ezt csak a bugyizsák féléknek írom, de ők hasznavehetetlen aggyal rendelkeznek, de ez legyen a saját bajuk.
Antoine... | 2012. december 9. | 16:04:11

"Egyébként pedig, ha a családi gazdaságok nem érzik szükségességét az integrációnak és szövetkezésnek, érdemi jövőre ne számítsanak."

Fontos mondat. A legfontosabb. Ha annak idején, a kp-jegy kitalálásakor összefognak a falvak, és megjelennek a traktorok a Parlament előtt, hogy földet akarunk, nem papírt, akkor másként alakul minden. De aki a szomszédjával sem tud szót érteni, az mit akar? Mert a Parlamentben láthatóan szót értenek egymással a szomszédok. Még akkor is, ha esetleg frakcióvonal húzodik közöttük.
.bugyizsak | 2012. december 9. | 16:01:23

"Ha ez nem tetszik, menjünk vissza az "átkosba""

Egyetértek, ahogy az osztrák és francia gazdák és visszamentek az átkosba és azt mondták a föld a mienk marad.
újkonzervatív | 2012. december 9. | 15:58:56

Ja, és Jeeeeee! :) Itt vannak a hiteles hozzászólók! :)))

Tolják a tutit rendesen (en konkretan tudok kettö(2 Stück) osztrakot akik minimum 2500 hektart (kettöezerötszaz) tudhatnak magukenak.Ismerek többet is,de ott a szamokat nem tudom pontosan... => ez mán aztán hiteles!!! :D), csak az nem b@ssza a csőrüket, aminek kellene. Hiába no, az én kommunistám, meg a Te osztrák gazdád közt nagy ám a különbség.

Azér' azt elmondanám, hogy az itt bérlők nem közmunkás rabszolgákkal műveltetik a földet "ingyér". Azt is elmondanám, hogy fizetik a bérleti díjat tisztességgel.

Aztán Mészáros Lőrinc a maga ingyen 1.300 hektárjával (amit legalább 20 másik elől orozott el), mit is mondott: “Szarok rá hogy más mit mond.”

Na én is a bérkommentelőkre.
St.simoni | 2012. december 9. | 15:47:01

gabikaw | 2012. december 9. | 15:38:06
Nem elég vádaskodni! Magukénak tudni, azt jelenti saját tulajdonuk. Ha így van, mi ezzel a baj. Nagy Frigyes azt mondta a földhivatali bejegyzés mutatja meg a tulajdonviszonyt.
Ahol osztrákok dolgoznak valamilyen formában, ott szépen megművelt területek vannak. Ahol a magyarok, ott rengeteg a parlagon, műveletlenül hagyott gazos terület. Pedig az EU-s támogatást ezek után a földek után is felveszik. Törvényt kell hozni, hogy az EU-s támogatást csak arra lehessen felhasználni, amire adják.
.bugyizsak | 2012. december 9. | 15:38:24

Jager-félék menjenek osztrákokkal Fukushimába földet művelni.

Jó lenne ha idiótizmusát nem rám öntené, mert nem tartok rá igényt.
Megértem, hogy az anyós üveggömbjétől azt gondolja maga lélekfürkész és tudja mások mikor mit és miért ,de engem hagyjon ki beteges varázslataiból!

Megértem, hogy frissen szabadulva a szabadság magánál szabadosságba változott.
Sebaj majd visszaviszik .
Pihenjen le az asszonyt szedje össze és jagerezze még jobban össze magát , lesz még kocsmaibb is a stílusa.
gabikaw | 2012. december 9. | 15:38:06

Ez a tsz-elnök arcu ember hazudik,en konkretan tudok kettö(2 Stück) osztrakot akik minimum 2500 hektart (kettöezerötszaz) tudhatnak magukenak.Ismerek többet is,de ott a szamokat nem tudom pontosan...
St.simoni | 2012. december 9. | 15:31:20

Egyesek arról értekeznek, hogy az átkosban tömegtermelés folyt, s nem volt minőség.
Ez nagy tévedés, ma se minőség, se mennyiség nincs. Az átkosban a szalámi, szalámi volt. A virsli pedig virsli. Meg volt határozva, hogy a felvágottak 95 %-a hús legyen az 5 % lehet egyéb kiegészítő. Most 45 % hús, a többi kiegészítő, főleg szója. Próbálj nyárson megsütni lecsókolbászt, vagy virslit! Elfolyik, szétmállik, de nem tudod megsütni.
A piros paprikában nem volt se vörös téglapor,se spanyol, vagy dél-amerikai paprika. Magyar volt. A tejet tejnek éreztük, és kétszer annyit fogyasztottunk belőle, mint a mostani fehér színű vízből. A tejtermékek szintén kiválóak voltak. Nem folytatom. Bármely akkori termék veri minőségben a mostaniakat.
holdnover | 2012. december 9. | 14:58:12

.sz#rzsak

majd en eldontom, kik a maffiatagok, agyhalott bajkevero!
jordan | 2012. december 9. | 14:53:48

13:49:29
Ebből a hozzászólásból is látszik, az ész egyeseknél csak úgy falatonként adatott!
Mégegyszer!
Kérdezze meg Ángyánt!
Nincs 80% "külföldi munkaadó"
A munkások 1/4 közmunkás, azt pl. az állam szervezi!
Tehát max. 75% lehet a "külföldi"
romacsávó | 2012. december 9. | 14:48:28

"Annak a kornak a mezőgazdaságban kiérlelt, megvalósított értékei nem idejétmúltak, eredményeit egyelőre megközelíteni sem tudják. "

BIZOONY! Nagy igazság! Tagadni meg gazság! Az a rendszer MINDENBEN jobb volt!
Jager László | 2012. december 9. | 14:45:40

aki bugyiban
hordja az eszét az még nem közgazdász,de életében
még nem termelt semmit.
Mit is csinált a GDP növekedés érdekében?
Szerintem 0-t!!
Semmihez sem ért csak blődségeket beszél,mert annak nincs következménye.
Tanácsa abszolutte semmi,csak rombol.
Megértem,a butaságát,mert ebből él.....
Tanácsolom,hogy maradjon nyugton,vagy tegyen javaslatot arról amihez nem ért!
Szivesen várom a javaslatát.
J.L.
.bugyizsak | 2012. december 9. | 14:21:35

etikaiiranyelvek | 2012. december 9. | 14:16:43

Egyszerű,de nagyszerű.
Mivel neked eszed nincs ezért ezt nem érted...
Muszáj volt viszonoznom értelmiségi kedvességed.

A mostani földelosztásban a magyar kapja a földet.
Aki trükközik azt a törvény szigorával el kell ítélni és börtönbe kell zárni.Ahogy teszik ezt más országokban.

A Rába a magyar állam tulajdona.
A maffia tagjai a rendőrök , Laborcok, Szilvásyk, Portikok, Hagyók már zárkáznak.

Szóval most az a kérdésem, hogy nagyon meleg volt az ebéd és ezért írsz blödségeket, vagy csak jöttél, láttál és vesztettél büfike?
etikaiiranyelvek | 2012. december 9. | 14:16:43

.bugyizsak | 2012. december 9. | 12:53:34
Te most tényleg ennyire egyszerű vagy?
A mostani állami földosztásbál a "magyar" kapja meg a területet MŰVELNI?
Nem az orbánkorcs és szabadcsapata hűbérként?
A Rába kié lesz? A "magyar" embereké, vagy a említett bűnözők belterjes tagjaié?
Vajon a busztendereken miért annak a szélesgábornak cége nyer, aki önös érdekből - szintén hűbérért kapta antalllljózsiéktól - tönkretette a hazai buszgyártást és most - annak ellenére, hogy vannak HAZAI gyártók!!! - ő importálhat NÉMET buszokat, melyek nem itthon lesznek gyártva, magyar embereknek munkát adva, hanem idegenben, török meg arab betelepülteknek jólétet biztosítva!
Szóval most akkor jobb, ha a magyar földeket egy ezres nagyságrendű bűnöző banda szerzi meg, hogy lenyúlhassa az EU pénzeket?
Szerintem egy osztrák legalább művelteti a földeket, munkát adva a magyar parasztnak!
EZT orbánék NEM FOGJÁK megtenni!!!
Norina | 2012. december 9. | 14:03:18

A fotón elég széles (és talán túlzottan is elégedett!) vigyora van nagyfrigyes elvtársnak. A cikkben pedig csak hárít. Még 1 azaz egy négyzetméter is sok, ha az külföldi kézben van.
"Az egykori Kárpótlási Hivatal dokumentumai szerint 697 osztrák állampolgár licitált 246 ezer aranykorona földre, összességében tehát körülbelül 10-12 ezer hektárt tudtak legálisan megszerezni, melyet a nevükre is írathattak." És ezért nyilván nagyfrigyes elvtárs a felelős! Miért engedte? Most az osztrák gazda tízszeres(!) áron lenne hajlandó visszaadni a földet. Éppen annyiért, amennyibe Ausztriában lenne az ára. A 0,2%-os kifogás nem mentség. Érdekes, hogy a magát szocialistának hazudó párt tagjai roppantul szerették eladni a nemzeti vagyont. Erről kellene egy nemzeti konzultációt tartani és azokat akik külföldi kézre játszották az ország vagyonát, meg kell nevezni és felelősségre kell vonni! Ha valamely intézményben egy takarítónéni hazaviszi a takarítószert, azért kirúgás jár. Pedig az csak pár száz forintos visszaélés. A pár száz milliós visszaélést nálunk nem büntetik?
.bugyizsak | 2012. december 9. | 13:56:58

Falatka | 2012. december 9. | 13:49:29

Azt meséld el nekem , hogy lehet , hogy a külföldi képes minden városban élelmiszerboltot üzemeltetni a magyar meg nem ? :)
Azt gondolod, hogy egy külföldi képes gépeket kezelni a magyar nem ?

Talán ha megpróbálnál dolgozni rájönnél, hogy megy az
Falatka | 2012. december 9. | 13:49:29

"jordan | 2012. december 9. | 13:01:49
Sógorok, hátra arccc!
Ez az ország NEM ELADÓ!"

Kis butám, ha elmennek a külföldiek (akik a "munkaerő" 80 %-át foglalkoztatják), akkor majd te leszel egy személyben a munkaadó-munkavállaló-segédmunkás? Te csak egy embernek adhatnál munkát, egy tanárnak, aki talán-talán megtanít neked alapvető dolgokat. Félek, már késő!
2006erlelo | 2012. december 9. | 13:13:50

Nagy Frigyest személyesen is ismerem, és tisztelem.Teszem hozzá, jobboldaliként.Szerénységből, szakmai tudásból, a hatalomtudat által nem elnyomott emberségből ,közvetlenségből a mai vezetők korrepetálásra járhatnának hozzá.Ha tükörbe tudnának nézni.Leginkább és zárójelben nevesítve a hatalmi gőg és szakmai pitiánerség vezéralakját, Illés Zoltánt.De hagyjuk is a jóembert, igy is méltatlanul túl lett becsülve.Visszatérve, miniszter úr jó időben volt ágazatának döntéshozója.Akkoriban a mennyiség dominált. Nyugati exportra természetesen a minőséggel az előtérben.De tényleg, akkoriban az un. szocialista export elsősorban vagonkérdés volt.Mindent vittek.A heti exportvagon kvótákat a minisztériumban osztották, lobbierő alapján.Tudom, mert tanuja voltam.Most csak ennyit az akkori, irigyelt teljesítményekről.Végezetül,Nagy Frigyes megitéléséhez, a megérdemelt tisztelet mellett; említett veje sok, un zsebszerződés ellenjegyzőjeként adta aláírását.
apafia | 2012. december 9. | 13:06:20

vanhalen | 2012. december 9. | 12:21:15
Ha jól látom, álbaloldalról beszéltem.
Akiket itt sokan baloldalként támogatnak, pedig csak kollaboránsok.
A mostani maffia pusztán annyiban jobb, hogy az idegen tolvajokat próbálja kicsit visszaszorítani és nem köp le az állam, ha magyarnak vallom magam.
A renszerváltási rémtett az egész bagázs társtettesi büne, de az fö kedvezményezettje a kádári korszak maffiája volt, akik az egészet szervezték.
De a lényeg az, hogy nem szabad olyanokat kormányra engedni, akik nyíltan a gyarmatosításunk teljessé tételére törekednek. Ez nem nagy eredmény, de mégis valami.
jordan | 2012. december 9. | 13:01:49

Kérdezzék meg Ángyánt.
Sógorok, hátra arccc!
Kérjetek bocsánatot Haynau tetteiért,a aradi 13-ért, építsétek fel az összes várainkat amit felrobbantottatok!
Ez az ország NEM ELADÓ!
Mondjuk az elmúlt 22 év erre rácáfolt, ezért kell kisöpörni mindet, akik bennevoltak idáig! Sicc az összesnek, sicc!
.bugyizsak | 2012. december 9. | 12:53:34

vanhalen | 2012. december 9. | 12:50:18

Hol érdekel egy tolvaj osztrák véleménye??
Sértődjenek meg menjenek haza vegyenek földet, és húzzon le de azonnal a magyar termőterületről:)
Lehet hisztizni, meg keménykedni , a dolog ennyi-az állam meg kisajátít:)

Lehet menni kindersnapsozni Jürgen:D
vanhalen | 2012. december 9. | 12:50:18

bugyizsak,tudod ki hazudozik alpári módon?A nagy magyarkodók és a regnáló kormányod.
.bugyizsak | 2012. december 9. | 12:38:52

vanhalen | 2012. december 9. | 12:34:44

AZ ALPÁRI HAZUDOZÁST NEM SZERETEM. aZ OSZTRÁK GAZDA eU TÁMOGATÁS MAGYAR ÉS OSZTRÁK TÁMOGATÁS MELLETT FILLÉREKÉRT MEGVETT ELRABOLT MAGYAR FÖLDEKET MŰVEL.
a MAGYAR SAJÁT FÖLDJÉT AZÉRT NEM TUDJA ,MERT AZ OSZTRÁK ELLOPTA.
aKI SZERINT A MAGYAR GAZDA NEM DOLGOZIK, VAGY NEM LÁTOTT GAZDÁT VAGY BŰNÖZŐ STROMAN, AKI A MAGYAR FÖLD TÖRVÉNYTELEN ELADÁSÁN ÜGYKÖDIK.

Nem kell ide osztrák gazda , nem kell ide német gazda , majd megcsinálja a magyar.
vanhalen | 2012. december 9. | 12:34:44

Az osztrák és norvég legalább műveli a földet,nem úgy,mint nem egy honfitársunk,akinek csak azért kellett a minél több föld,hogy felvehesse az uniós támogatást.Miközben a megszerzett földet nem is műveli,de még csak bérbe sem adja olyannak,aki művelné.Nem kevés ügyeskedő milliókat szakít így egy évben munka és befektetés nélkül.
.bugyizsak | 2012. december 9. | 12:26:04

Kit érdekel mi volt, ma a jelen van holnap a jövő lesz magyar föld pedig magyar föld lesz.
Osztrák, Norvég gazda mindegy , menjen haza kapálni
vanhalen | 2012. december 9. | 12:21:15

apafia.Milyen baloldali vezetőkről beszélsz?Azokat is közéjük számítod,akik most regnálnak?Hagyjuk már a baloldali vezetők felemlegetését,mert a most regnáló tolvajok és szélhámosok ugyanúgy a soraikból kerültek ki,mint akár a többiek.Bevallom,számomra ebben az országban jelenleg és az elmúlt bő húsz évben nincs sem bal,sem jobb oldal.Az,hogy ők így nevezik magukat,az egy másik dolog.Itt kérlek szélhámosok és tolvajok vannak,akik közel voltak anno a tűzhöz,ezt ügyesen kihasználták és kihasználják mind a mai napig.A hülyeségük és szélhámosságuk,valamint aljasságuk következményeinek terheit pedig mi fizetjük és viseljük,legyünk akár jobb,akár baloldali érzelmű szavazók.
Jager László | 2012. december 9. | 12:15:40

+ mondjam
Kedves apafia
Ez a mai piacgazdaság/kapitalista vonal/ 1 tévút.
Emberek többsége rosszul járt!
Fejlődés 1Seknek,többségnek nuku!!
Szerintem...
Tisztelettel
J.L.
Százados úr | 2012. december 9. | 12:14:48

A sokak által szeretett kádári magyar mezőgazdasággal volt egy nagy baj, vagy inkább kettő, ami pontosan ugyanaz volt, mint a magyar iparral:

1. Olyan dolgokat termelt tömegesen, amit könnyű volt gépesíteni: búza, sertéshús, magas szesztartalmú folyó bor. Ezekre termékekre a magyar lakosságnak is szüksége volt, de a méretgazdaságosság miatt nagy mennyiséget termeltek a szovjet piacra.

2. Ebbe a rendszerbe folyamatosan nyugatról származó gépeket, vetőmagot, termelési kultúrát kellett beletenni, de a termékeket jószerével csak keleten lehetett eladni.

Én semmi különbséget nem látok a szocialista mezőgazdaság és a szocialista ipar bukása között.

Miért tűnt el a magyar ipar számos olyan büszkesége, mint az Ikarus, a Videoton, a BHG, a Telefongyár, és még lehetne sorolni.

Pontosan azért, amiért a magyar búza, a magyar sertés és a magyar folyóbor.

Szabolcsiként az almáért különösen fáj a szívem, de arra pontosan emlékszem, hogy az oroszok anno mindent átvettek.
apafia | 2012. december 9. | 12:12:17

krix | 2012. december 9. | 12:06:55
A tulajdon a hatalom alapja.
Idegen tulajdonban müködhet valami hatékonyabban, de azzal gyarmattá tettük az országot, rabszolgává magunkat. Ez számodra gondolom, nem probléma.
apafia | 2012. december 9. | 12:10:01

krix | 2012. december 9. | 12:02:42
Talán kezdjed azzal, mi benne a hazug.
A milliárdos baloldali vezetök, a kisajátítás megszervezése, az idegen érdekek támogatása?
apafia | 2012. december 9. | 12:07:18

vanhalen | 2012. december 9. | 11:48:52
A múzeumigazgató urat az MDF-el csak a mór szerepére tették oda.
A rendszerváltás CÈLJA a kisajátítás volt. (Amit privatizálásnak hazudtak.)
A rendszerváltást nem az MDF szervezte meg, hanem a háttérben dolgozó maffia.
Ezért volt az egész vértelen.
Forradalmat kellett volna csinálni, ha lett volna értelme szembeszegülni a SzU-t agyonfegyverkezökkel, meg az átállt KGB-vel.
krix | 2012. december 9. | 12:06:55

Majos | 2012. december 9. | 11:58:13
"Privatizáláskor az tudott földet venni akinek sok pénze volt"

Tehát szerinted az sokkal jobb lett volna, ha a termelőeszközök nélküli, nincstelen, pénztelen egykori gazdák (akik mondjuk 1945-ben jutott földhöz és egy lóhoz először) kapják a földet?

Okos!
krix | 2012. december 9. | 12:02:42

apafia
"Aki így gondolja, az hogyan támogathatja a mai álbalodalt, akik a kisajátításokat, a bankhatalmat, az idegen tulajdont támogatják?"

Ezzel a kommenttel azért nem lehet mit kezdeni, mert a kérdés is hazug. A hazug kérdések megválaszolása pedig nem csupán lehetetlen, de fölösleges is.
Majos | 2012. december 9. | 11:58:13

Az egész föld privatizáció el rontva.
Nem privatizálni kellet volna hanem
reprivatizálni kellet volna.
Akitől el vették a földet a téeszítés idején
vissza adni.
Privatizáláskor az tudott földet venni akinek sok pénze volt
és kinek volt nem parasztságnak.

vanhalen | 2012. december 9. | 11:48:52

Lehet piedesztálra emelni a néhai első miniszterelnököt,de szerintem elévülhetetlen érdemei vannak neki és az MDF-nek abban,hogy ezt az országot porig rombolták a fene nagy komcsi ellenességükkel.Azt is porig rombolták és szétverték,ami működött,ami gazdaságos volt.Dilettánsok voltak,mint ahogy a Horn kormány kivételével mindegyik kormányunk.És ezt csak a hívők és vakok nem látják.Ez a kormány pedig túltesz minden eddigi balfék kormányon.Nincs konszenzus semmiben,itt minden hülye politikus a bölcsek kövének egyetlen tulajdonosa.Meg is látszik az országon.Itt négyévente rablóváltás van,nem kormányváltás.Ez a demokráciának nevezett valami,ami itt huszonegynehány éve van,a tolvajok és szélhámosok demokráciája,és ez a mezőgazdaságon látszik a legjobban.
Jager László | 2012. december 9. | 10:57:01

Orbán dr. a jog Ász
MAJD MEGVÉDI
kit az talányos.
Bye
J.L.
apafia | 2012. december 9. | 10:50:16

Jager László | 2012. december 9. | 10:05:43
Aki így gondolja, az hogyan támogathatja a mai álbalodalt, akik a kisajátításokat, a bankhatalmat, az idegen tulajdont támogatják?
blau | 2012. december 9. | 10:33:40

erdekes interview, de nem ertem, hogy mit jelenti azt, hogy "beleszületni a baloldalisagba", ez annyit jelenti, hogy valaki katolikus, mert a szülök megkereszteltek ?
wallaty | 2012. december 9. | 10:29:00

Moderálási alapelvek- komment törölve -
hapsi | 2012. december 9. | 10:26:17

powerfet:nem voltak dilettánsok.A rombolás,a rablás tudatos volt.Csak így gazdagodhattak meg.A kárpótlási jegy üzlet sem volt rossz.Nekik.Érdekes lenne megtudni,hogy kik jutottak vagyonhoz ebből az üzletből.
Jager László | 2012. december 9. | 10:05:43

Kinek a pap,
kinek a papné!
Nekem van véleményem.
A szoci rendszer jobb volt a többség számára....
Cáfold +,ha tudod?!
Tisztelettel
J.L.
csider tibor | 2012. december 9. | 10:03:09

Ahol a mezőgazdaság most tart /kapzsi nagyurak/ a nullával egyenlő. Az "átkosban" mennyi gabonát, főleg buzát adott el az ország külföldre? Mennyit ad el most? A jól termelő szövetkezeteket szétosztogatták, szétlopták és most kezdik beismerni, hogy a termelőszövetkezetek nem is voltak rosszak. Ezt azok pedzegetik akik az osztozkodásban részt vettek, de munkaeszközt a kezében /kapát stb./ nem láttam, esetleg télen hólapátot.
délimaci | 2012. december 9. | 10:01:54

Ez is afféle csodatétel? Múlt a jövőben!
"2014-ben habilitált angol nyelven a Debreceni Egyetemen. "
powerfet | 2012. december 9. | 09:43:31

Igazi dilettánsok irányítottak/nak/, nem javítottak- rosszat megszüntetni, jót meghagyni- hanem porig romboltak mindent, TSZ, ÁG .
HIRDETÉS
Nagy Frigyes: A Fidesz s...
Nagy Frigyes: A Fidesz sem családi gazdaságokban, hanem -pénzügyi befektetők által vitatható módon megszerzett - óriásbirtokokban gondolkodik
Népszabadság - Kurucz Árpád

- Amikor beléptem, éppen gyakorolt, koncertezni készült. Kinek húzza el a nótáját?

- Karácsony előtt az egyetem adventi hangversenyén zongorázom. A hangszert nem arra használom, hogy valakit megbántsak, vagy hogy „valakinek elhúzzam vele a nótáját”. Soha nem sértegettem senkit, még azokat sem, akik nem a tények alapján vitatkoznak. Azt javaslom a politikusoknak, ha már igen indulatosak, túl harcias kedvükben vannak, üljenek be egy koncertre, forduljanak magukba, hallgassanak szép muzsikát, nyugodjanak meg. Biztosan alaposabb lesz a mondanivalójuk.

- Ügyesen kikerülte a választ.

- Nem szoktam személyeskedni. Amit másoktól is méltatlannak tartok, azt miért gyakorolnám?
HIRDETÉS

- Mások nem ennyire visszafogottak. Orbán Viktor miniszterelnök a Magosz egyik rendezvényén az új földtörvény kapcsán nemrég azt mondta: a szocialista mezőgazdaság szocializmust túlélt híveinek kora lejárt. Magára vette?

- Azt, hogy a szocialista nagyüzemi gazdaság „túlélt híve” lennék, elfogadom. Aki nem hal meg, az túlélője lesz egy rendszernek. Ez Orbán Viktorra is vonatkozik. Az más kérdés, hogy milyen rendszernek a túlélője. Az általam végigdolgozott nagyüzemi mezőgazdaságot illetően nyugodtan járhatok felemelt fejjel. Annak a kornak a mezőgazdaságban kiérlelt, megvalósított értékei nem idejétmúltak, eredményeit egyelőre megközelíteni sem tudják. Eljön az idő, amikor majd megint előveszik azokat a termelési módszereket, technikákat, amelyekkel a hatvanas-, hetvenes-, nyolcvanas évek kiemelkedő eredményeit produkáltuk A magyar agrármodell akkor világszerte elismert volt. A mai agrárpolitika például néhány esztendő múlva akarja elérni, hogy évente hatmillió sertést neveljenek az állattartók. Ennyit abban az időben csak a háztáji gazdaságok megtermeltek. Ehhez jött még a nagyüzemi négymillió sertés. Úgyhogy csak olyanok vitatják, vagy próbálják elfeledtetni az akkori eredményeket, akik ebből politikai tőkét akarnak kovácsolni, vagy leplezni szeretnék a sikertelenségüket. Magyarország akkoriban 15 millió ember élelmét állította elő, most csupán tízmillióét. Alapvető élelmiszerekből egyre gyakrabban szorulunk behozatalra. Amikor majd a mostani gazdasági formációk elérik a hetvenes-, nyolcvanas évek eredményeit, érdemben beszélhetünk arról, hogy melyik rendszer a hatékonyabb.

"rbán Viktor miniszterelnök a Magosz egyik rendezvényén az új földtörvény kapcsán nemrég azt mondta: a szocialista mezőgazdaság szocializmust túlélt híveinek kora lejárt. Magára vette?" VIKTOR ?! MEGBUGGYANTÁL ??????!

HavocS · http://www.obsidianshell.com 2012.12.09. 21:18:46

@Disintegrator Rising: sokra megyünk vele, mikor kaptunk a szocik helyett egy vérkomcsi bagázst. Egyébként akkor kéne tele pofával mszp-zni, amikor az ügynöklistát nyilvánosságra hozta a komcsi kormányod. Addig elég röhejes.

Squid 2012.12.09. 21:51:16

@Disintegrator Rising: atlatszo.hu/2012/09/24/a-nemzeti-egyuttmukodes-rendszere-kik-ejtettek-foglyul-a-magyar-allamot/

Kivéve, hogy az itt leírtak alapján nem csak, hogy megugrották a szocikat, hanem új fejeztet és szintet nyitottak a lopás magyarországi történelmében!

golyós · http://indafoto.hu/bowlingcamps 2012.12.10. 00:00:50

Polt Péter szerint a korrupciót könnyű felismerni, de nehéz bizonyítani.

kennyking 2012.12.10. 00:17:12

@HavocS [www.obsidianshell.com - sunametál]:
" Egyébként akkor kéne tele pofával mszp-zni, amikor az ügynöklistát nyilvánosságra hozta a komcsi kormányod. "
Ezt nem gondolom.Az MSZP nem igazán érintett.Egyedül a Jobbik követeli a nyilvánosságra hozást.Amit állítasz az tény, de féligazság.Személy szerint azt gondolom, hogy sosem késő nyilvánosságra hozni a listát, de elkéstünk ezzel huszonkét évet.A mai " szarlétünk" fundamentuma, hogy nem hozták nyilvánosságra 90-ben a listákat.És ehhez azért van némi köze az MSZP-nek is.

HavocS · http://www.obsidianshell.com 2012.12.10. 04:50:00

@kennyking: annyiban nem késtünk el, hogy a mostani kétharmados kormány tevékénységében a kommunizmus számos jegyét fel lehet ismerni. Azt meg ugye nagyon jól tudjuk, milyen betegesen ódzkodnak a dolgok nevén nevezésétől, így már ez egy érdekes dolog lenne. A Jobbik nyilván könnyen veri a nyálát, akárki bukik azzal ők csak jól járnak, az MSZP-nek meg ebben a kérdésben egyszerűen nincs vesztenivalója, egyrészt alkotmányba írták, hogy ők az őskomcsik, másrészt mindenki tudja, hogy a 90%-uk valóban az, harmadrészt meg azok, akik még mindig rájuk szavaznának, szintén 90%-ban pont azért teszik, mert a Kádár-rendszert sírják vissza. A fidesznek viszont tökéletes pofánhugyozás lenne, ha a folyamatos kommunistázás, gyurcsányozás, elmúltnyolcévezés után kiderülne, hogy honnan is jöttek azok a drága vitéz fülkeforradalmár képviselő urak.

nu pagagyí 2012.12.10. 08:20:08

A korrupció mértéke egyszerűen magállapítható. A befolyt adókból levonjuk a köcélra fordított összegeket (állami beruházások, a nyújtott szolgáltatások, szociális, kultúrális kiadások). A maradék a korrupció.

Fentiek alapján bátran megállapíthatjuk, hogy a Fidesz világcsúcsot állított fel. 100%-os korrupciót még sehol a világon nem sikerült elérni. Olyan országokat előztünk meg, mint Türkmenisztán, Kongó.

2012.12.10. 08:22:37

Magyarország pontosan azt kapta amit megérdemelt.


süti beállítások módosítása